Gå til innhold

Det beste med advendtstiden...


frosken

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Det høres så koselig ut med barnebarn. Min eldste datter og hennes samboer bør egentlig sette i gang snart, men det kan jeg ikke si til dem :) Det virker som de ikke har tid i det hesblesende livet de har laget seg. 

Barnebarn er livets dessert🥰.  Jeg håper at min yngste datter også får barn, men det ser ikke sånn ut.  Hun bor alene og lever et aktivt single liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (På 17.11.2022 den 21.55):

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

 

 

 

Det overrasket meg litt at du var så giret på konserter. Vet ikke helt hvorfor. Ble litt nysgjerrig på hvilke du skal på. Regner med at du bor i en stor by siden du har så mye å velge mellom. Litt mindre her.

Musikken må jeg nok si at er mitt store høydepunkt. Har mange forskjellige spillelister til forskjellige følelser. Jeg skal også på tre konserter. Eller den ene er vel mer en forestilling, men det er en musiker som har den så det blir nok musikk.

I tillegg går vi fast på en barneforestilling, ny hvert år med de samme figurene. Har iallefall gått i åtte år så nå blir det ikke jul før vi har sunget den inn med de artige karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (24 minutter siden):

Det overrasket meg litt at du var så giret på konserter. Vet ikke helt hvorfor. Ble litt nysgjerrig på hvilke du skal på. Regner med at du bor i en stor by siden du har så mye å velge mellom. Litt mindre her.

Musikken må jeg nok si at er mitt store høydepunkt. Har mange forskjellige spillelister til forskjellige følelser. Jeg skal også på tre konserter. Eller den ene er vel mer en forestilling, men det er en musiker som har den så det blir nok musikk.

I tillegg går vi fast på en barneforestilling, ny hvert år med de samme figurene. Har iallefall gått i åtte år så nå blir det ikke jul før vi har sunget den inn med de artige karakterene.

Jeg bor i Oslo, så det er mye å velge mellom. Jeg går alltid på Det norske solistkors julekonserter (og stort sett alle andre konserter de har også). Andre favoritter er Iver Kleive og Knut Reiersrud, Solveig Slettahjell,  Sigrid Moldestad og HazeliusHedin, Maria Mohn -  og andre konserter som arrangeres i Kulturkirken Jakob.  I år ser jeg veldig frem til en konsert med Mahsa Vahdat og SKRUK, - jeg har bare hørt Vahdat på Spotify tidligere - men tror jeg kommer til å like det:-) 

Jeg er opptatt av klang og akustikk, så for meg fungerer det ikke med julekonserter hvor som helst;-) Solistkoret har forresten nettopp kommet med en ny juleplate: "Veni - Songs of Christmas".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (16 timer siden):

Jeg bor i Oslo, så det er mye å velge mellom. Jeg går alltid på Det norske solistkors julekonserter (og stort sett alle andre konserter de har også). Andre favoritter er Iver Kleive og Knut Reiersrud, Solveig Slettahjell,  Sigrid Moldestad og HazeliusHedin, Maria Mohn -  og andre konserter som arrangeres i Kulturkirken Jakob.  I år ser jeg veldig frem til en konsert med Mahsa Vahdat og SKRUK, - jeg har bare hørt Vahdat på Spotify tidligere - men tror jeg kommer til å like det:-) 

Jeg er opptatt av klang og akustikk, så for meg fungerer det ikke med julekonserter hvor som helst;-) Solistkoret har forresten nettopp kommet med en ny juleplate: "Veni - Songs of Christmas".

Jeg skulle ønske vi hadde et tilbud som Kulturkirken Jakob.  Vi har en liten kulturkirke i kommunen som har fantastisk akustikk. Men den har bare plass til femti tilskuere så det kommer ingen store navn.

Jeg skal på et par lokale konserter, med lokale band. Er litt glad i swing og jazz når det kommer til julemusikk. I tillegg skal jeg på Herborg Kråkevik sin forestilling Juleroser som jeg ser for meg er en blanding av litteratur og musikk. Hun skal ha med seg en forfatter, Nina Lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 17.11.2022 den 21.55):

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

 

 

 

Høres helt fantastisk ut! 

Vi har ikke like godt utvalg her, jeg bor nok på en god del mindre plass 😄


 

Vi pleier å dra på en fast julekonsert her vi bor, men ser ut som vi ikke får det til i år. Tilbudet her varierer, så noen ganger har det blitt flere julekonserter, det har vært veldig hyggelig og stemningsfullt.

I år blir det revy-advent, 3 revyer blir det. 2 er i en annen by, så det blir flere dager med god mat og godt selskap i tillegg, samtidig tid alene oss to, det setter vi stor pris på. Den hjemme er også sammen med gode venner der vi går å spiser først.

Så håper jeg å få med meg julemarked når vi skal på neste revy (ene julerevyen så vi nå i helga, fikk også med oss tradisjonelt adventarrangement der vi var).

Så denne adventstida er ganske fullbooket med koselige ting. Vi har hatt endel familiære utfordringer med triste utfall, så det gjør godt med tid sammen og koselige opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

frosken skrev (På 20.11.2022 den 1.11):

Jeg bor i Oslo, så det er mye å velge mellom. Jeg går alltid på Det norske solistkors julekonserter (og stort sett alle andre konserter de har også). Andre favoritter er Iver Kleive og Knut Reiersrud, Solveig Slettahjell,  Sigrid Moldestad og HazeliusHedin, Maria Mohn -  og andre konserter som arrangeres i Kulturkirken Jakob.  I år ser jeg veldig frem til en konsert med Mahsa Vahdat og SKRUK, - jeg har bare hørt Vahdat på Spotify tidligere - men tror jeg kommer til å like det:-) 

Jeg er opptatt av klang og akustikk, så for meg fungerer det ikke med julekonserter hvor som helst;-) Solistkoret har forresten nettopp kommet med en ny juleplate: "Veni - Songs of Christmas".

Å, vi kunne ha vært konsert-venner dersom vi hadde bodd på samme sted ❤️ Jeg var på konsert med Iver Kleive og Knut Reiersrud nylig, og det var bare helt fantastisk! Kleive har jeg hørt en gang før, men han andre kjente jeg ikke til. Vakkert og sterkt! Denne uka skal jeg på konsert med Pust - har du hørt dem? Jeg har ikke, men har hørt noen snutter på FB - det er veldig vakkert! Så skal vi ha konsert med koret mitt til helga, det blir også gøy!

Dattera og jeg skal på juleforestilling med barneteateret. Det gjorde vi da ungene var små, og nå hadde hun lyst igjen! Koselig ❤️ 

Godt mulig jeg rekker en konsert til 😉 Händels Messias har jeg veldig lyst til å gå på på torsdag, men jeg er opptatt de tre første kveldene, og bør kanskje roe ned litt hjemme på torsdag 😄 SKRUK hørte jeg mye på tidligere år, og var en gang på korseminar med dirigenten - veldig gøy!

Nyt førjulstida og vakker musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

SKRUK hørte jeg mye på tidligere år, og var en gang på korseminar med dirigenten - veldig gøy!

Det har jeg også vært 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 timer siden):

Det har jeg også vært 😉

Etter å ha vært på konsert hvordan han dirigerte publikum også, så synes jeg nesten jeg har vært på seminar med ham jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 timer siden):

Å, vi kunne ha vært konsert-venner dersom vi hadde bodd på samme sted ❤️ Jeg var på konsert med Iver Kleive og Knut Reiersrud nylig, og det var bare helt fantastisk! Kleive har jeg hørt en gang før, men han andre kjente jeg ikke til. Vakkert og sterkt! Denne uka skal jeg på konsert med Pust - har du hørt dem? Jeg har ikke, men har hørt noen snutter på FB - det er veldig vakkert! Så skal vi ha konsert med koret mitt til helga, det blir også gøy!

Dattera og jeg skal på juleforestilling med barneteateret. Det gjorde vi da ungene var små, og nå hadde hun lyst igjen! Koselig ❤️ 

Godt mulig jeg rekker en konsert til 😉 Händels Messias har jeg veldig lyst til å gå på på torsdag, men jeg er opptatt de tre første kveldene, og bør kanskje roe ned litt hjemme på torsdag 😄 SKRUK hørte jeg mye på tidligere år, og var en gang på korseminar med dirigenten - veldig gøy!

Nyt førjulstida og vakker musikk!

Jeg har ikke kjøpt billetter til Pust-konserten i Jakob - men lurer på å gjøre det i siste øyeblikk. Kleive og Reiersrud er vanvittig kraftfulle sammen, så jeg gleder meg til årets konsert med dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 17.11.2022 den 21.55):

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

 

 

 

 Det beste med adventiden er kosen hjemme, sammen med familien min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke kjøpt billetter til Pust-konserten i Jakob - men lurer på å gjøre det i siste øyeblikk. Kleive og Reiersrud er vanvittig kraftfulle sammen, så jeg gleder meg til årets konsert med dem. 

 

Jeg har aldri før sett noen være så i ett med instrumentet som det Knut Reiersrud var. Jeg satt på første rad og fikk med meg alt! De hadde en meget sterk tolkning av salmen "Kirken den er et gammelt hus", der de hadde flettet inn noe helt spesielt. Legg merke til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (10 timer siden):

Kleive og Reiersrud er vanvittig kraftfulle sammen, så jeg gleder meg til årets konsert med dem. 

påskelilje skrev (18 timer siden):

Jeg var på konsert med Iver Kleive og Knut Reiersrud nylig, og det var bare helt fantastisk!

Nå skal jeg også dit 😉 🎵 Kjøpte billetter til en ekstrakonsert i Jakob. Prøver vanligvis å få med meg én klassisk julekonsert i desember, men i år har jeg somlet litt. Nå er det altså i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (54 minutter siden):

Nå skal jeg også dit 😉 🎵 Kjøpte billetter til en ekstrakonsert i Jakob. Prøver vanligvis å få med meg én klassisk julekonsert i desember, men i år har jeg somlet litt. Nå er det altså i boks.

Gled deg, det var bare helt nydelig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (5 minutter siden):

Det beste med adventstiden er at det snart er vintersolverv, og at jeg kan se frem til lysere dager 🙂

All I want for Christmas is june 🙂

I juni snur det jo feil vei igjen :o - gi meg heller april :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (7 minutter siden):

Det beste med adventstiden er at det snart er vintersolverv, og at jeg kan se frem til lysere dager 🙂

All I want for Christmas is june 🙂

10 døgn + 8t 50min igjen nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...