Gå til innhold

Hypoman?


Glitter

Anbefalte innlegg

Gjest Sophia-Na
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg sa folk er lei av oppførselen din. Jeg orker ikke gå inn i noe videre diskusjon med deg. Du har fått drøssevis av tilbakemeldinger av folk på forumet om dette. 

Og de har jeg tatt til meg, du fortsetter. For å få frosken med deg til å styrke hatet mot meg. Det er tragisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sophia-Na skrev (Akkurat nå):

Og de har jeg tatt til meg, du fortsetter. For å få frosken med deg til å styrke hatet mot meg. Det er tragisk! 

Jøss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå slutter jeg meg til Glittes store «jøss». Fred være med oss alle, tenker jeg vi avslutter denne tråden med. Og et ja til Glitters tanke om å ta med sin undring rundt hypomani til lege.

Anonymkode: 11f60...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Jeg vet jeg ikke eier noe, men jeg synes det er rart av deg å kommentere når du ikke har lest. Hun kommer med kommentarer kun for å ta Kashmir, ref kommentaren om at "oi, nei du er så sint" eller hva det nå var. Slik krangling kan jeg si ifra om, for det sporer fullstendig av i negativ retning. 

Og det er nå slik at det har vært _mye_ fra denne brukeren, og folk begynner å gå ganske lei av oppførselen. 

 

 

Ja og forresten det at mine tråder som jeg lager på forumet ender opp på denne måten er nøyaktig grunnen til at jeg ikke oppretter tråder så ofte lenger. Det er ikke akkurat spesielt hyggelig.

Slik jeg leser denne tråden, så har du og Kashmir reagert negativt på kommentarer skrevet av en AB og av Sophia -Na (mulig at samme person står bak både AB og Sophia i denne tråden?). Jeg synes deler av det AB skrev var helt straight og jeg var uenig med Kashmir i en av hennes kommentarer. 

Jeg tenker også at det kan være en fordel å være litt mindre på hugget for flere av dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Slik jeg leser denne tråden, så har du og Kashmir reagert negativt på kommentarer skrevet av en AB og av Sophia -Na (mulig at samme person står bak både AB og Sophia i denne tråden?). Jeg synes deler av det AB skrev var helt straight og jeg var uenig med Kashmir i en av hennes kommentarer. 

Jeg tenker også at det kan være en fordel å være litt mindre på hugget for flere av dere. 

Jeg er den berømte AB og slutter meg til Frosken. Jeg er ikke Sophia og jeg mente ikke at jeg med min vrangvilje til å oppsøke lege er noe bedre enn en som er motsatt. Jeg er klar over mine utfordringer og arbeider med dem. God natt alle

Anonymkode: 11f60...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 minutter siden):

Slik jeg leser denne tråden, så har du og Kashmir reagert negativt på kommentarer skrevet av en AB og av Sophia -Na (mulig at samme person står bak både AB og Sophia i denne tråden?). Jeg synes deler av det AB skrev var helt straight og jeg var uenig med Kashmir i en av hennes kommentarer. 

Jeg tenker også at det kan være en fordel å være litt mindre på hugget for flere av dere. 

Vel jeg synes ikke det er straight å komme med sleivspark om at det er vel borderlinesymptomer som en kommentar på at man liksom ble sint. Noe jeg ikke ble. Det er ufint og jeg har faktisk ikke en sånn type ustabilitet. Tror ikke jeg har borderline lenger heller, men folk er jævlig glad i å fortelle meg at det er vel fordi jeg har borderline,  i tråder som hadde null med det å gjøre. Og det skal liksom være helt greit. Det skal jeg bare ta imot. Gang på gang.

Jeg tror ikke det er samme person nei. 

Jeg blir opprørt av dette og vil ikke være mer i denne tråden.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sophia-Na
frosken skrev (6 minutter siden):

Slik jeg leser denne tråden, så har du og Kashmir reagert negativt på kommentarer skrevet av en AB og av Sophia -Na (mulig at samme person står bak både AB og Sophia i denne tråden?). Jeg synes deler av det AB skrev var helt straight og jeg var uenig med Kashmir i en av hennes kommentarer. 

Jeg tenker også at det kan være en fordel å være litt mindre på hugget for flere av dere. 

Jeg er ikke ab og har heller ikke skrevet som ab i denne tråden. Jeg skriver ikke ufint om brukere her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia-Na skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke ab og har heller ikke skrevet som ab i denne tråden. Jeg skriver ikke ufint om brukere her inne. 

Jeg har ikke fått med meg hvorfor dere krangler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
frosken skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fått med meg hvorfor dere krangler. 

Det er fordi visse folk provoseres av ting jeg tar opp som er reelle problemer for meg, men jeg forstår det er feil forum og at jeg helst skulle vært alvorlig syk på en eller annen måte, en gang var jeg jo det. Ref tidligere i år. Legen sa til meg ved utsjekk ‘’du kan nå langt, jeg har sjeldent hatt pasienter som deg som er har en så sterk vilje som deg’’! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Når vennen min i forrige uke spurte om jeg holder på å bli hypoman, og kontakten min i kommunen som kjenner meg veldig godt sier idag at han opplever meg som høy, har taleflom etc er det grunn til "bekymring"? 

Jeg har også kjent på tidvis eufori og forelskelse i livet og verden. Bortsett fra i natt hvor jeg kun fikk 5 timer søvn så sover jeg jo greit. 

Er jeg mildt hypoman da, eller er jeg på vei til å bli det? Når de rundt meg reagerer, hva er riktig å gjøre? Ringe behandler? Eller bare passe på at det ikke tar helt av igjen? 

Jeg pleier å bli hypoman rundt denne tiden av året.

Jeg har ikke taleflom hele tiden. Men jeg er i unaturlig godt humør fra morgen til kveld. Er også veldig lettrørt.

Føler også jeg er veldig var for inntrykk akkurat nå. Blir fort grøt i hodet etter feks en tur på kjøpesenter.

Tanken slo meg av noe jeg leste i går eller tidligere i uken. Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor. Tror det var i en a trådene om Litium

Anonymkode: 94ff3...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tanken slo meg av noe jeg leste i går eller tidligere i uken. Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor. Tror det var i en a trådene om Litium

Anonymkode: 94ff3...c4f

Åja. Det var jo interessant. Jaja, får se hvordan det utvikler seg, men nå er jeg i hvert fall mer bevisst på det, og jeg har fått svar på at jeg bør ta det litt på alvor når jeg får høre fra flere rundt meg at jeg virker unormalt høy. Så er det ikke risiko å være slik jeg er nå for jeg er ikke kjemphøy, men det er jo om jeg stiger ennå mer opp og hvordan det blir etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Du beskriver alt som tyder på at du skal ringe behandler. Det er akkurat slik ting som er varsler på begynnende sykdom.

Aha. Okei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (18 timer siden):

Åja. Det var jo interessant. Jaja, får se hvordan det utvikler seg, men nå er jeg i hvert fall mer bevisst på det, og jeg har fått svar på at jeg bør ta det litt på alvor når jeg får høre fra flere rundt meg at jeg virker unormalt høy. Så er det ikke risiko å være slik jeg er nå for jeg er ikke kjemphøy, men det er jo om jeg stiger ennå mer opp og hvordan det blir etterpå. 

Kunne jo ikke si det. Vet jo ikke helt hvorfor, noe mellom linjene, og tenkte jeg sikkert tok feil. 

Sikkert lurt å gjøre noe før det stiger.

Anonymkode: 94ff3...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kunne jo ikke si det. Vet jo ikke helt hvorfor, noe mellom linjene, og tenkte jeg sikkert tok feil. 

Sikkert lurt å gjøre noe før det stiger.

Anonymkode: 94ff3...c4f

Behandleren min er ikke på jobb denne uken. Jeg har surret litt med ukene, trodde det var forrige uke hun ikke var på jobb. Men jeg får bare prøve å være nøye med rutiner og inntrykk og slikt. Den psykomotoriske fysioterapeuten min syntes jeg virket høy hun også. Så det er vel på vei opp da. Jeg tenkte forsåvidt også at jeg tok feil. Det var derfor jeg holdt fast ved at jeg bare var i en skikkelig bra og positiv periode. Også har jeg ikke lagt merke til at jeg kanskje gradvis har steget slik at de rundt begynner å kommentere det. Før har jeg vært vant til at det skjer mer plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Behandleren min er ikke på jobb denne uken. Jeg har surret litt med ukene, trodde det var forrige uke hun ikke var på jobb. Men jeg får bare prøve å være nøye med rutiner og inntrykk og slikt. Den psykomotoriske fysioterapeuten min syntes jeg virket høy hun også. Så det er vel på vei opp da. Jeg tenkte forsåvidt også at jeg tok feil. Det var derfor jeg holdt fast ved at jeg bare var i en skikkelig bra og positiv periode. Også har jeg ikke lagt merke til at jeg kanskje gradvis har steget slik at de rundt begynner å kommentere det. Før har jeg vært vant til at det skjer mer plutselig. 

Kan du kontakte fastlege ang dette? Kanskje du kan starte på medisin før det går for høyt opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Kan du kontakte fastlege ang dette? Kanskje du kan starte på medisin før det går for høyt opp? 

Jeg har planer om å dra til legen min på torsdag hvis det er ledig time for noe annet, så kan jo høre med han da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg har planer om å dra til legen min på torsdag hvis det er ledig time for noe annet, så kan jo høre med han da. :)

Det ofte de rundt som først legger merke til om man er på vei opp spesielt om de kjenner til bipolar lidelse. Jeg har gått på noen smell og vet hvordan jeg blir etter en hypomani 🙈 men er fremdeles i "egenlæring" da jeg fikk avslag på bipolarskole så det kan blir flere smell på meg 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (6 minutter siden):

Det ofte de rundt som først legger merke til om man er på vei opp spesielt om de kjenner til bipolar lidelse. Jeg har gått på noen smell og vet hvordan jeg blir etter en hypomani 🙈 men er fremdeles i "egenlæring" da jeg fikk avslag på bipolarskole så det kan blir flere smell på meg 😕

Det er det ja. Jeg har gått litt raskere fra 0 til 100 tidligere så det forløper litt annerledes denne gangen. Så det kan jo stemme det. Jeg har begynt å få dansetrang nå også, feks når jeg sitter på bussen og det er et typisk tegn hos meg. Det bare ser litt dumt ut. 😅😅 Ja etter hypomani kommer depresjonen...Jeg har kræsjet totalt rett før jul/i romjulen hvert år i noen år, og vært deprimert i flere måneder. 

Å så dumt! Jeg trodde alle med bipolar fikk plass på bipolarskole dersom det er i det regionale helseforetaket? Her jeg bor er det ikke noe slikt. Er vel kanskje derfor jeg ender med å spørre på forum for jeg kjenner ikke godt nok til dette med å håndtere å være bipolar ennå. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (30 minutter siden):

Det er det ja. Jeg har gått litt raskere fra 0 til 100 tidligere så det forløper litt annerledes denne gangen. Så det kan jo stemme det. Jeg har begynt å få dansetrang nå også, feks når jeg sitter på bussen og det er et typisk tegn hos meg. Det bare ser litt dumt ut. 😅😅 Ja etter hypomani kommer depresjonen...Jeg har kræsjet totalt rett før jul/i romjulen hvert år i noen år, og vært deprimert i flere måneder. 

Å så dumt! Jeg trodde alle med bipolar fikk plass på bipolarskole dersom det er i det regionale helseforetaket? Her jeg bor er det ikke noe slikt. Er vel kanskje derfor jeg ender med å spørre på forum for jeg kjenner ikke godt nok til dette med å håndtere å være bipolar ennå. 

Jeg fikk bipolar diagnosen av andre enn DPS og DPS vil ikke tro på at den stemmer for de satt en annen diagnose. Og jeg har brukerstyrt seng DPS bruker som argument. Brukerstyrt og bipolarskole er jo ikke det samme noe DPS ikke ser ut til å forstå. Slik er det dessverre her 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...