Gå til innhold

Arbeidsplass med bare eldre kollegaer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jo det er 8 ponger til hver så det er en del. Det er obligatorisk å stille så frem det ikke er sykdom eller andre gode grunner til og ikke gå…

Anonymkode: c3f76...881

Oi det var mye, spesielt i kombinasjon med at det er definert som arbeidstid (obligatorisk oppmøte). 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenkte bare et glass eller en shot? Du vet de små engangsflaskene? Jeg vet jeg ikker den første som opplever det kleint. Det er bare det at alle og da mener jeg alle er er en annen generasjon enn meg. Det går mye i ting jeg ikke kan bidra med eller har erfaring med selv som aldring i kroppen. Jeg er ikke der, hva skal jeg si til det? Hvordan kan jeg endre tema på en høflig måte uten og være uhøflig? 

Anonymkode: c3f76...881

Jeg er ikke i mot å ta et glass i forkant om det er typ vors eller en gruppevis sammenkomst først, men å være den eneste som er brisen når du gruer deg i utgangspunktet høres ikke lurt ut i mine ører.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det kan hende alkoholen hjelper en del når alle er brisne. Strikkeoppgifter og den slags er gørr kjedelig. Jeg vil være meg selv og ikke bli stille. 

Anonymkode: c3f76...881

Skjønner ikke helt hva du mener med "være deg selv" her. På jobb tror jeg de fleste tilpasser seg og er noe annerledes enn man er med venner eller familie. Jeg kan feks snakke om sex, religion eller lønn med venner, men ville aldri initiert prat om sånne tema med ukjente kollegaer. Det er sikkert derfor strikking eller barn lett blir tema, det er ufarlig og mange kan delta uten at det utløser de helt store uenighetene.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei ikke betalt men de sa det var obligatorisk ?

Anonymkode: c3f76...881

Ingenting i arbeidslivet kan regnes som obligatorisk om dere ikke får lønn for det. Dette kan du dobbelsjekke med fagforeningen du er organisert i. En sterk oppfordring er ikke det samme som obligatorisk.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er for ny til å kreve noe. Det verste er at jeg ikke kjenner noen så jeg vet ikke hvor eller hvem jeg skal sitte med. Kanskje jeg skulle tatt en beroligende før jeg kom. Eller angstdempende 

Anonymkode: c3f76...881

Dette høres voldsomt ut. Bruker du beroligende i jobbsammenheng ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (5 timer siden):

Oi det var mye, spesielt i kombinasjon med at det er definert som arbeidstid (obligatorisk oppmøte). 

Jeg er ikke i mot å ta et glass i forkant om det er typ vors eller en gruppevis sammenkomst først, men å være den eneste som er brisen når du gruer deg i utgangspunktet høres ikke lurt ut i mine ører.

Skjønner ikke helt hva du mener med "være deg selv" her. På jobb tror jeg de fleste tilpasser seg og er noe annerledes enn man er med venner eller familie. Jeg kan feks snakke om sex, religion eller lønn med venner, men ville aldri initiert prat om sånne tema med ukjente kollegaer. Det er sikkert derfor strikking eller barn lett blir tema, det er ufarlig og mange kan delta uten at det utløser de helt store uenighetene.

Ingenting i arbeidslivet kan regnes som obligatorisk om dere ikke får lønn for det. Dette kan du dobbelsjekke med fagforeningen du er organisert i. En sterk oppfordring er ikke det samme som obligatorisk.

Dette høres voldsomt ut. Bruker du beroligende i jobbsammenheng ellers?

Ikke brisen jeg vurderte kun 1-2 enheter, trenger mer for å bli brisen. Vi er mange og jeg kjenner ikke alle sammen så for og ha det gøy og bli utadvendt så tenkte jeg og ta en angst-dempende men jeg har aldri brukt det og alkohol samtidig. Ja har brukt det i presentasjoner innimellom så jeg har til slike tilfeller. Ikke til vanlig. Jeg føler på en plikt å gå, siden jeg er ny på arbeidsplassen. Dette er drømmejobben min og jeg trives ellers. 

Anonymkode: c3f76...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...