Gå til innhold

Rare tanker.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Sykepleieren sier alle har rare tanker, har dere det? Her klokken fire om natten fikk jeg for meg at min datter hadde to barn jeg ikke hadde sett, fikk ikke sove igjen fordi jeg ikke hadde sett de barna. Sto opp og det gikk en stund før det gikk opp for meg at det stemmer ikke, det er kona som har to barn jeg ikke har sett og de er ikke små som jeg så for meg. Og jeg har flyktige tanker om at naboen ganner meg, tror han jobber på apoteket. Det med naboen plager meg litt for han sånne anfall, har tenkt det kan være krystallsyken eller er det han? Bare blir litt forvirret, sa bare til psykiateren at jeg ikke har åndelige opplevelser. Dette er jo ikke åndelig, men får alle sånne tanker? Må vel tenke på hvor realistisk det er. Det er jo bare tanker men tanker kan være skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alle kan ha rare tanker, men noen har vel rarere tanker enn andre. Jeg har veldig stor fantasi og det kan ha sine bakdeler. Jeg har nemlig ikke så store problemer med å se for meg både det ene og det andre, men tankene kontrollerer meg ikke sånn at jeg ligger søvnløs eller blir forvirret. Jeg overtenker en del, men jeg tar det ganske med ro. Alt har sine fordeler og ulemper. Det får vi takle så lenge ikke tankene gjør oss syke sånn at vi ikke spiser, sover eller hvis de stresser oss veldig. Det er jo ikke bra om det går så langt. Ellers foregår det nok mye i hodene til folk 🙂

Krystallkulen er når man blir svimmel og kanskje mister balansen pga ett eller annet i øret. Altså noe fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Tror alle kan ha rare tanker, men noen har vel rarere tanker enn andre. Jeg har veldig stor fantasi og det kan ha sine bakdeler. Jeg har nemlig ikke så store problemer med å se for meg både det ene og det andre, men tankene kontrollerer meg ikke sånn at jeg ligger søvnløs eller blir forvirret. Jeg overtenker en del, men jeg tar det ganske med ro. Alt har sine fordeler og ulemper. Det får vi takle så lenge ikke tankene gjør oss syke sånn at vi ikke spiser, sover eller hvis de stresser oss veldig. Det er jo ikke bra om det går så langt. Ellers foregår det nok mye i hodene til folk 🙂

Krystallkulen er når man blir svimmel og kanskje mister balansen pga ett eller annet i øret. Altså noe fysisk. 

Ok. Ja det er vel normalt med rare tanker, er bare rart å tenke på hva som foregår i hodet på folk. Tenkte jo på hvilke tanker har sykepleieren da om ting. Men ingen kan vel se tankene bortsett fra noen få, men det er vel mer som energi de ser det. 

Ja det er som å være i en båt, må være krystallsyken det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok. Ja det er vel normalt med rare tanker, er bare rart å tenke på hva som foregår i hodet på folk. Tenkte jo på hvilke tanker har sykepleieren da om ting. Men ingen kan vel se tankene bortsett fra noen få, men det er vel mer som energi de ser det. 

Ja det er som å være i en båt, må være krystallsyken det. 

Jeg tror såkalte tankeleser heller projiserer sine tanker på andre. Eller leser blikk og ikke minst kroppsspråk godt. Du har sikkert visst hva en annen har tenkt i en situasjon? Og det vet du sikkert fordi du ville tenkt det samme selv.

Det blir som en jeg kjenner som stadig sier at den og den er sjalu og misunnelig, for det vet hun bare. Det er jo nettopp fordi hun selv ville følt det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg tror såkalte tankeleser heller projiserer sine tanker på andre. Eller leser blikk og ikke minst kroppsspråk godt. Du har sikkert visst hva en annen har tenkt i en situasjon? Og det vet du sikkert fordi du ville tenkt det samme selv.

Det blir som en jeg kjenner som stadig sier at den og den er sjalu og misunnelig, for det vet hun bare. Det er jo nettopp fordi hun selv ville følt det sånn..

Jeg har lest tanker før ja, tror ikke det er projisering for jeg ville ikke ha tenkt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Sykepleieren sier alle har rare tanker, har dere det? Her klokken fire om natten fikk jeg for meg at min datter hadde to barn jeg ikke hadde sett, fikk ikke sove igjen fordi jeg ikke hadde sett de barna. Sto opp og det gikk en stund før det gikk opp for meg at det stemmer ikke, det er kona som har to barn jeg ikke har sett og de er ikke små som jeg så for meg. Og jeg har flyktige tanker om at naboen ganner meg, tror han jobber på apoteket. Det med naboen plager meg litt for han sånne anfall, har tenkt det kan være krystallsyken eller er det han? Bare blir litt forvirret, sa bare til psykiateren at jeg ikke har åndelige opplevelser. Dette er jo ikke åndelig, men får alle sånne tanker? Må vel tenke på hvor realistisk det er. Det er jo bare tanker men tanker kan være skremmende. 

Sånne rare tanker har ikke de fleste 

Anonymkode: 4e6df...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart å tenke på hvor mye vi tenker på i løpet av en dag, mye er jo bare tull. Og vi skal liksom kunne styre tankene, det klarer ikke jeg i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånne rare tanker har ikke de fleste 

Anonymkode: 4e6df...10e

Jeg lurer jo på hva folk tenker da, og siden sykepleieren sa alle hadde sånne tanker lurer jeg på hva han tenker. Vi tenker alle mye rart sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Sykepleieren sier alle har rare tanker, har dere det? Her klokken fire om natten fikk jeg for meg at min datter hadde to barn jeg ikke hadde sett, fikk ikke sove igjen fordi jeg ikke hadde sett de barna. Sto opp og det gikk en stund før det gikk opp for meg at det stemmer ikke, det er kona som har to barn jeg ikke har sett og de er ikke små som jeg så for meg. Og jeg har flyktige tanker om at naboen ganner meg, tror han jobber på apoteket. Det med naboen plager meg litt for han sånne anfall, har tenkt det kan være krystallsyken eller er det han? 

Syntes ikke dette er "normale" rare tanker. Altså, man kan være litt forvirrert hvis man våker om natten og er litt omtåket kanskje, men å tro naboen ganner en  ikke høres ikke friskt ut.

Anonymkode: a7601...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes ikke dette er "normale" rare tanker. Altså, man kan være litt forvirrert hvis man våker om natten og er litt omtåket kanskje, men å tro naboen ganner en  ikke høres ikke friskt ut.

Anonymkode: a7601...414

Ja jeg var nok litt omtåket den natten, har lenge hatt tanker om den naboen. Samme hvem som bor der får jeg sånne tanker, det har vært flere som har bodd der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får periodevis rare tanker. Jeg vet ikke om det er normalt eller ikke. Slik som i fjor jul da var det veldig mange tilfeller av det jeg oppfattet som tankeoverføring og jeg ble ganske skremt egentlig. Men uten at jeg la merke til det så gikk det over. Jeg var ganske sliten på det tidspunktet hadde hatt en hypomani og det var like før jeg gikk ned i depresjon. Jeg tror jo fortsatt at energien fra mine tanker kan påvirke andre sine. Det skjer regelmessig at jeg tenker på noe, og når jeg tenker på det så sier den jeg er sammen med det jeg tenker på. Uten at det var en naturlig sammenheng slik som at vi gikk forbi og så skiltet på en restaurant også tenkte begge at vi burde spise der. Så oppfatter jeg små tegn fra universitet, men vennen min mener at det ikke stemmer så jeg pleier bare å si til meg selv at "nå tuller du Glitter". Så tenker jeg ikke mer på det. Så blir litt usikker innimellom. Men ingenting av dette påvirker livet mitt i stor grad. Det er bare slik jeg tenker. Kan innimellom få litt angst og uro av det, men ikke mer enn det. Og siden vennen min alltid mener det ikke henger sammen så forteller jeg det heller ikke til noen andre.

I fjor jul følte jeg for å isolere meg slik at tankene mine var trygge, så da tok de litt for mye plass. Men så bare roet det seg av seg selv.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Sykepleieren sier alle har rare tanker, har dere det? Her klokken fire om natten fikk jeg for meg at min datter hadde to barn jeg ikke hadde sett, fikk ikke sove igjen fordi jeg ikke hadde sett de barna. Sto opp og det gikk en stund før det gikk opp for meg at det stemmer ikke, det er kona som har to barn jeg ikke har sett og de er ikke små som jeg så for meg. Og jeg har flyktige tanker om at naboen ganner meg, tror han jobber på apoteket. Det med naboen plager meg litt for han sånne anfall, har tenkt det kan være krystallsyken eller er det han? Bare blir litt forvirret, sa bare til psykiateren at jeg ikke har åndelige opplevelser. Dette er jo ikke åndelig, men får alle sånne tanker? Må vel tenke på hvor realistisk det er. Det er jo bare tanker men tanker kan være skremmende. 

Jeg har stor fantasi og kan ha en tendens til og overrekke og katastrofe tenke om mye rart. Det stort sett en ulempe! 

Anonymkode: 4c40a...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rare tanker i forbindelse med depresjon, gjerne på vei ned, før jeg har nådd bunn. Paranoid, usikker, ideer om at sånn og sånn er min feil og ikke helt rasjonelle forslag til løsninger. Aner ikke hvorfor jeg er sånn.

Anonymkode: a9f14...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har stor fantasi og kan ha en tendens til og overrekke og katastrofe tenke om mye rart. Det stort sett en ulempe! 

Anonymkode: 4c40a...205

Ja har det på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får rare tanker i forbindelse med depresjon, gjerne på vei ned, før jeg har nådd bunn. Paranoid, usikker, ideer om at sånn og sånn er min feil og ikke helt rasjonelle forslag til løsninger. Aner ikke hvorfor jeg er sånn.

Anonymkode: a9f14...489

Ja kanskje det er sånn med meg og, føler alt er min skyld og for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Nei, slike rare tanker er virkelig ikke normalt.

Kanskje det er fordi jeg er stresset for tiden da, klarer snart ikke mer av alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Kanskje det er fordi jeg er stresset for tiden da, klarer snart ikke mer av alt. 

Det er nok fordi du er psykisk syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi du er psykisk syk.

Ja det går jo aldri over, må jo ha det i tillegg til alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg får rare tanker i forbindelse med depresjon, gjerne på vei ned, før jeg har nådd bunn. Paranoid, usikker, ideer om at sånn og sånn er min feil og ikke helt rasjonelle forslag til løsninger. Aner ikke hvorfor jeg er sånn.

Anonymkode: a9f14...489

Jeg også, men har mest slike tanker på bunn. Spesielt paranoide tanker om at noen er ute etter meg, at universet straffer meg. Tolker helt vanlige setninger folk sier som at de egentlig forteller meg at de skulle ønske at jeg var død. Kan få tegn fra musikk og tv om det samme. Og at jeg er skyld i store verdensproblemer, at folk i verden lider på grunn av meg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...