Gå til innhold

Rare tanker.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (På 25.11.2022 den 14.59):

Sykepleieren sier alle har rare tanker, har dere det? Her klokken fire om natten fikk jeg for meg at min datter hadde to barn jeg ikke hadde sett, fikk ikke sove igjen fordi jeg ikke hadde sett de barna. Sto opp og det gikk en stund før det gikk opp for meg at det stemmer ikke, det er kona som har to barn jeg ikke har sett og de er ikke små som jeg så for meg. Og jeg har flyktige tanker om at naboen ganner meg, tror han jobber på apoteket. Det med naboen plager meg litt for han sånne anfall, har tenkt det kan være krystallsyken eller er det han? Bare blir litt forvirret, sa bare til psykiateren at jeg ikke har åndelige opplevelser. Dette er jo ikke åndelig, men får alle sånne tanker? Må vel tenke på hvor realistisk det er. Det er jo bare tanker men tanker kan være skremmende. 

Tror den sykepleieren skulle hatt seg noen år til på skolebenken, kanskje videreutdanning i psykiatri. Hvis ikke han har det, men det virker ikke sånn. Kanskje han kunne gjort mer nytte for seg i somatikken 

Anonymkode: 4e6df...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror den sykepleieren skulle hatt seg noen år til på skolebenken, kanskje videreutdanning i psykiatri. Hvis ikke han har det, men det virker ikke sånn. Kanskje han kunne gjort mer nytte for seg i somatikken 

Anonymkode: 4e6df...10e

Tror han har utdanning i psykiatri men han sier ting som ikke stemmer helt noen ganger, vet ikke hvor han tar det fra jeg. Men det virker som om han kan mye om psykiatri da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hvordan man definerer "rare tanker". Man kan jo tenke mye rart. 

Husker en gang hvor jeg plutselig fikk for meg at min ene bror hadde vært i en alvorlig bilulykke. Det var en følelse/overbevisning som bare ramlet over meg - er man spirituelt anlagt så er det slikt man kaller en forutanelse. Jeg var så sikker at jeg hadde vondt i magen for at han skulle være alvorlig skadet.

Det viste seg jo at det ikke hadde vært noen ulykke og min bror var helt ok. Dette er nå vel tyve år siden og han har fortsatt ikke vært i noen ulykke. Så hvor den følelsen kom fra aner jeg ikke, men sann var den ikke. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det spørs jo litt hvordan man definerer "rare tanker". Man kan jo tenke mye rart. 

Husker en gang hvor jeg plutselig fikk for meg at min ene bror hadde vært i en alvorlig bilulykke. Det var en følelse/overbevisning som bare ramlet over meg - er man spirituelt anlagt så er det slikt man kaller en forutanelse. Jeg var så sikker at jeg hadde vondt i magen for at han skulle være alvorlig skadet.

Det viste seg jo at det ikke hadde vært noen ulykke og min bror var helt ok. Dette er nå vel tyve år siden og han har fortsatt ikke vært i noen ulykke. Så hvor den følelsen kom fra aner jeg ikke, men sann var den ikke. Heldigvis!

Ja man kan tenke mye rart. 

Jeg har og hatt sånne opplevelser at noen er i en ulykke, det er veldig ekkelt for man blir så redd. Det føles jo så virkelig og man får full panikk. Heldigvis har det ikke skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Tror han har utdanning i psykiatri men han sier ting som ikke stemmer helt noen ganger, vet ikke hvor han tar det fra jeg. Men det virker som om han kan mye om psykiatri da. 

Utfra det du skriver her  virker det for meg som han ikke er veldig god på psykiatri.. Ikke psykoselidelser i alle fall. Men jeg har jo aldri møtt ham.

Anonymkode: 4e6df...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utfra det du skriver her  virker det for meg som han ikke er veldig god på psykiatri.. Ikke psykoselidelser i alle fall. Men jeg har jo aldri møtt ham.

Anonymkode: 4e6df...10e

Mulig jeg formulerer meg dårlig da, vil ikke sett han i dårlig lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 timer siden):

Det spørs jo litt hvordan man definerer "rare tanker". Man kan jo tenke mye rart. 

Husker en gang hvor jeg plutselig fikk for meg at min ene bror hadde vært i en alvorlig bilulykke. Det var en følelse/overbevisning som bare ramlet over meg - er man spirituelt anlagt så er det slikt man kaller en forutanelse. Jeg var så sikker at jeg hadde vondt i magen for at han skulle være alvorlig skadet.

Det viste seg jo at det ikke hadde vært noen ulykke og min bror var helt ok. Dette er nå vel tyve år siden og han har fortsatt ikke vært i noen ulykke. Så hvor den følelsen kom fra aner jeg ikke, men sann var den ikke. Heldigvis!

Slike ting har jeg både opplevd selv og erfart at andre opplever. Jeg har fått meldinger hvor folk spør om alt er ok fordi de har drømt noe osv. Sånt skjer i våken tilstand også. En gang skulle jeg gå hjem fra en venninne, men ute på gårdsplassen stoppet jeg pga en sterk følelse av at jeg skulle gå tilbake. Da jeg var på vei opp trappen til leiligheten hennes kom hun fort ned trappen for å rope meg tilbake. Hun hadde fått følelsen av at jeg ikke skulle gå. Det var det rareste tilfellet fordi begge opplevde det, men jeg aner ikke hvorfor. Tror sånt ikke er så uvanlig, men rare tanker er det jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Slike ting har jeg både opplevd selv og erfart at andre opplever. Jeg har fått meldinger hvor folk spør om alt er ok fordi de har drømt noe osv. Sånt skjer i våken tilstand også. En gang skulle jeg gå hjem fra en venninne, men ute på gårdsplassen stoppet jeg pga en sterk følelse av at jeg skulle gå tilbake. Da jeg var på vei opp trappen til leiligheten hennes kom hun fort ned trappen for å rope meg tilbake. Hun hadde fått følelsen av at jeg ikke skulle gå. Det var det rareste tilfellet fordi begge opplevde det, men jeg aner ikke hvorfor. Tror sånt ikke er så uvanlig, men rare tanker er det jo. 

Da har vel sykepleieren rett i at alle har rare tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "rare tanker" og "rare tanker". Jeg har aldri slike rare tanker på samme måte som deg. Så er det jo også forskjell på "rare tanker" og "syke tanker". Hadde jeg hatt slike tanker som deg hadde jeg nok vært veldig syk. 

Btw. så er ganning gammel samisk overtro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (7 minutter siden):

Det er forskjell på "rare tanker" og "rare tanker". Jeg har aldri slike rare tanker på samme måte som deg. Så er det jo også forskjell på "rare tanker" og "syke tanker". Hadde jeg hatt slike tanker som deg hadde jeg nok vært veldig syk. 

Btw. så er ganning gammel samisk overtro.

Du skulle bare visst alt det rare folk tenker. Det er nok mange som ville blitt antatt "syke" av deg 🙂 Skulle gjerne delt noe av det "syke" folk har tenkt, men det kan jeg jo ikke. Føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Du skulle bare visst alt det rare folk tenker. Det er nok mange som ville blitt antatt "syke" av deg 🙂 Skulle gjerne delt noe av det "syke" folk har tenkt, men det kan jeg jo ikke. Føler jeg. 

Nei jeg tror ikke det ville vært mange som ville blitt antatt "syke" av meg. Man kan ikke avgjøre om folk er "syke" av en noen enkle tanker, heldigvis. Du skal bare dele noe av det "syke" folk tenker om du vil det, det gjør meg ikke noe. For min egen del så merker jeg godt på tankevirksomheten om jeg er på tur inn i en dårlig (syk) periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det blir uriktig å friskmelde alle typer rare tanker som i at «alle har rare tanker». Det handler om graden av forskruddhet i tankerekkene. Alle mennesker tenker tidvis irrasjonelt og har litt rare tanker. Alle mennesker kunne imidlertid ikke tenkt over tid at naboen ganner dem. Det tenker jeg du ikke skal slå deg til ro med som normaliserte tanker. 

Anonymkode: a9f14...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fionys skrev (8 timer siden):

Det er forskjell på "rare tanker" og "rare tanker". Jeg har aldri slike rare tanker på samme måte som deg. Så er det jo også forskjell på "rare tanker" og "syke tanker". Hadde jeg hatt slike tanker som deg hadde jeg nok vært veldig syk. 

Btw. så er ganning gammel samisk overtro.

Enig i dette. Det er jo også en glidende overgang mtp de rare tankene. Når jeg har fått det jeg vil kalle syke tanker, så har det startet med rare tanker som i seg selv ikke blir å kalle for sykdom, eller at jeg har kunnet tenke at nå tuller tankene mine, til at det har utviklet seg oh blitt ennå mer virkelighetsfjernt og jeg har trodd på det. Men hos meg har det jo gått over når jeg har fått søvn og evt også sluttet å ruse meg eller kommet meg opp av den tyngste depresjonen. Det har ikke utviklet seg til noe veldig langvarig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (9 timer siden):

Det er forskjell på "rare tanker" og "rare tanker". Jeg har aldri slike rare tanker på samme måte som deg. Så er det jo også forskjell på "rare tanker" og "syke tanker". Hadde jeg hatt slike tanker som deg hadde jeg nok vært veldig syk. 

Btw. så er ganning gammel samisk overtro.

Vet at ganning kommer fra det samiske, langt tilbake stammer jeg fra samene på farssiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker også at det blir uriktig å friskmelde alle typer rare tanker som i at «alle har rare tanker». Det handler om graden av forskruddhet i tankerekkene. Alle mennesker tenker tidvis irrasjonelt og har litt rare tanker. Alle mennesker kunne imidlertid ikke tenkt over tid at naboen ganner dem. Det tenker jeg du ikke skal slå deg til ro med som normaliserte tanker. 

Anonymkode: a9f14...489

Har ikke tatt opp ganningen med sykepleieren da, vet ikke hva han syns om det. Skal spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre mine rare tanker?

var veldig interessert i en mann. Han sa 2 eller 3 ganger at vi skulle hooke (ha sex), men han avlyste alle gangene. Sa det var kaos på jobben. 
da tenkte jeg skytsengelene mine laget kaos for han så han skulle avlyse, slik at jeg ikke skulle bli smittet av kjønnssykdommer.

3 år etterpå skulle vi hooke igjen og han avmeldte ikke. Jeg la merke til at han hadde noen vorter nedentil. 
 

Han hadde sikkert mye mere vorter 3 år siden, slik at skytsenglene mine ikke grep inn, for nå var det så lite vorter at jeg ikke ble smittet. 

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...