Gå til innhold

Styrer du mye til jul i desember?


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Dorthe skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke styrt noen ting.  Har pinnekjøtt i kjøleskapet og i dag har jeg kjøpt en halvmeter julestjerne og en julekaktus.  Presangene til barnebarna er handlet og levert for flere uker siden.

En halvmeter julestjerne? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diis skrev (På 26.11.2022 den 15.07):

Gjør veldig lite til jul da jeg ikke har noen å feire julen med. Er helt alene og forlatt.

Hvor bor du?  Har du ingen familie i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

En halvmeter julestjerne? 😂

Jeg stusset også på den, og kom fram til at det må være en lyslenke med julestjerner. Jeg har jo en selv så. Men den er en meter da. 

Eller kanskje det var en skrivefeil. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Jeg stusset også på den, og kom fram til at det må være en lyslenke med julestjerner. Jeg har jo en selv så. Men den er en meter da. 

Eller kanskje det var en skrivefeil. 😛

😂 Håper @dorthe kommer med en oppklaring snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske førjulstida var bare bittelitt stress, for det hadde innebåret at vi hadde barn og venner å lage istand jul til...

Vi kjøper et beskjedent antall julegaver (i mannens familie gir man ikke gaver til voksne). Baker ikke - spiser ikke nok kaker til at det lønner seg.  Vi pynter litt, men har blant annet ikke juletre.  Så lenge foreldregenerasjonen lever vil vi ikke "få" feire jul hjemme hos oss selv.  Mine foreldre er skrøpelige og syke, trives best hjemme - men godtar å dra til mine søsken på julaften, siden det oppleves som minst slitsomt for småbarnsfamiliene å feire jul hjemme, og svigers vil ikke feire uten den store flokken med barnebarn, og vi har ikke plass til alle i vår lille leilighet.  Med årene trenger også foreldre en god del hjelp også.

Vi er glade når det hele er overstått..  

Anonymkode: c00f3...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir da litt styr, mange nisser som skal opp. Mye lys og mye varme. Koselig med Jul for enkelte. De som er alene har det ikke bra. Tenk på de som ikke har det så bra. Jula er for barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke i det hele tatt. Baker noen få julekaker med halvert oppskrift, vasker som vanlig, kjøper noen få julegaver en eller annen dag i begynnelsen av desember. Det er noe av det koseligste synes jeg, å finne ut hva jeg skal gi til de ulike for så å finne og kjøpe det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (3 timer siden):

Og den har seks blomster så den er flott - 40 kr 🤪

Hva? Som i den røde blomsten? Finnes de så store? 

Jeg trodde først du mente sånn diger stjerne man henger i vinduet. Eller først tenkte jeg jo lyslenke. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Hva? Som i den røde blomsten? Finnes de så store? 

Jeg trodde først du mente sånn diger stjerne man henger i vinduet. Eller først tenkte jeg jo lyslenke. 😅

De blir sikkert enda større, men jeg har aldri sett en stor i Norge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (5 timer siden):

Det blir da litt styr, mange nisser som skal opp. Mye lys og mye varme. Koselig med Jul for enkelte. De som er alene har det ikke bra. Tenk på de som ikke har det så bra. Jula er for barna. 

Jeg synes egentlig jula er for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 timer siden):

Jeg synes egentlig jula er for alle.

Enig. Jeg har alltid vært veldig glad i julen. Det er så mange fine tradisjoner som jeg setter pris på å gjøre hvert år. Adventstiden er det beste da. Og julaften også, men jeg liker faktisk første halvdel av julaften best. 😛 Jeg skjønner ikke den med at julen er for barna. Den er jo for de, men den er jo for oss andre også. Jeg lager like mye jul årene jeg ikke har ungene.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere begge. Jeg er voksen og (frivillig) barnløs og har beholdt den barnlige gleden over jul. Jeg gleder meg til jul og storkoser meg med julestemning. Jul er virkelig ikke bare for barna, selv om jeg kan forstå at de som har HAR små barn kanskje tenker mer på dem enn på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Enig. Jeg har alltid vært veldig glad i julen. Det er så mange fine tradisjoner som jeg setter pris på å gjøre hvert år. Adventstiden er det beste da. Og julaften også, men jeg liker faktisk første halvdel av julaften best. 😛 Jeg skjønner ikke den med at julen er for barna. Den er jo for de, men den er jo for oss andre også. Jeg lager like mye jul årene jeg ikke har ungene.

Jeg har pleid å grue meg til jul. Ikke selve julaften, men til hele juleferien.  Da var jeg mer "fanget" enn til vanlig og hadde ikke skolen som et fristed. Men nå gruer jeg meg ikke lenger. Gleder meg over å kjøpe gaver, å til og gi de + alt rundt. Ja, julen er for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...