Gå til innhold

Får ikke til å lage syltet rødløk!


Glitter

Anbefalte innlegg

Hva er det jeg gjør feil? For ett år siden og i går, med to ulike oppskrifter så har ikke løken blitt sånn søt og god, men smaker veldig syrlig. Eddiken virker å være for dominerende. I den ene oppskriften var det honning og i den andre bare sukker. 

Hvordan får man den til å bli søt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (32 minutter siden):

Hva er det jeg gjør feil? For ett år siden og i går, med to ulike oppskrifter så har ikke løken blitt sånn søt og god, men smaker veldig syrlig. Eddiken virker å være for dominerende. I den ene oppskriften var det honning og i den andre bare sukker. 

Hvordan får man den til å bli søt? 

Det går nesten ikke an å gjøre det feil. Har du brukt riktig mengde sukker? Lar du det stå en stund før du smaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (14 minutter siden):

Det går nesten ikke an å gjøre det feil. Har du brukt riktig mengde sukker? Lar du det stå en stund før du smaker?

Ja har brukt rett mengde sukker. Jeg får smake på det senere i dag. Jeg hadde det på ostesmørbrød i går rett etterpå. I fjor tror jeg at jeg spiste det en stund etterpå. 

Jeg pleier ikke å ha noe problem med å lage ting riktig så dette er irriterende. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (28 minutter siden):

Ja har brukt rett mengde sukker. Jeg får smake på det senere i dag. Jeg hadde det på ostesmørbrød i går rett etterpå. I fjor tror jeg at jeg spiste det en stund etterpå. 

Jeg pleier ikke å ha noe problem med å lage ting riktig så dette er irriterende. 😛

Det skal jo stå i noen timer i alle fall, før du spiser det. Råvarene skal jo virker på hverandre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det skal jo stå i noen timer i alle fall, før du spiser det. Råvarene skal jo virker på hverandre. :) 

Okei. Jeg får smake senere. Litt tidlig ennå. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løken smaker litt søtere nå, men ikke så søt som den burde. Den er ennå syrlig. Den er spisebde, men jeg synes eddiksmaken er for sterk. Kanskje jeg skulle prøvd å doble mengde sukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (6 timer siden):

Løken smaker litt søtere nå, men ikke så søt som den burde. Den er ennå syrlig. Den er spisebde, men jeg synes eddiksmaken er for sterk. Kanskje jeg skulle prøvd å doble mengde sukker..

har du latt den stå lenge nok urørt i kjøleskapet? Jeg ville økt sukkermengden betraktelig.

Anonymkode: 518cc...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har du latt den stå lenge nok urørt i kjøleskapet? Jeg ville økt sukkermengden betraktelig.

Anonymkode: 518cc...ae1

Den har stått siden i går. Jeg får øke mengden sukker ja. Kanskje doble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (14 timer siden):

Kan jeg spørre hva slags oppskrift du bruker?

Jeg pleier å bruke denne, og den blir alltid passe søt og ikke for syrlig :)

https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/syltet-rodlok/

Denne oppskriften ble det suksess med. :) Jeg byttet ut noe av det hvite sukkeret med brunt sukker. Men nå ble det bra i hvert fall. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Denne oppskriften ble det suksess med. :) Jeg byttet ut noe av det hvite sukkeret med brunt sukker. Men nå ble det bra i hvert fall. :)

så bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...