Gå til innhold

Forslag til julegave til foreldre som har alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (3 minutter siden):

Bekken tenkte jeg. Men jeg tror ikke innlegget var seriøst. 😛

Regnet med at det var bekken.  Hihihihi.... nei, det var vel ikke det....men gammeldags potte tror jeg mange gamle sliter med å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Regnet med at det var bekken.  Hihihihi.... nei, det var vel ikke det....men gammeldags potte tror jeg mange gamle sliter med å bruke.

Ja. Det spørs om de kommer seg opp igjen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (32 minutter siden):

Regnet med at det var bekken.  Hihihihi.... nei, det var vel ikke det....men gammeldags potte tror jeg mange gamle sliter med å bruke.

Tror nok den typen potte var viktigere for de gamle da alternativet var å kle på seg og gå over det glatte tunet til utedoen i mørket.

Uansett er det litt tidlig å gi hjelpemidler til en som bare forbereder seg til pensjonisttilværelsen. Jeg vet om mange i 60- (og 70-)årene som er (ånds)friske og svært oppegående 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 minutter siden):

Tror nok den typen potte var viktigere for de gamle da alternativet var å kle på seg og gå over det glatte tunet til utedoen i mørket.

Uansett er det litt tidlig å gi hjelpemidler til en som bare forbereder seg til pensjonisttilværelsen. Jeg vet om mange i 60- (og 70-)årene som er (ånds)friske og svært oppegående 😉

Hihihihi....jaa.  Kan ikke være mer enig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir forbruksvarer. I dag kjøpte jeg to flasker med cider og to med øl på polet. Hvis man ikke vil gi alkohol, så fins det alkoholfritt også. Så gir jeg en flaske hver til fire personer, og kjøper spekepølser ved siden av til de to som får øl ( det blir litt 200 kr for hver gave ) og så kjøper jeg tørket frukt ved siden av til de som får sider ( ca samme pris ) Jeg fant også noe innpakket på Coop hvor det var tre glass syltetøy, en pose med godteri og en spekepølse pluss to flasker alkoholfri Cider. Det deler jeg opp i tre gaver. Tror voksne som har alt liker å få slike ting til jul, og det liker jeg selv også. Litt utenom helt vanlig mat, og julete greier. Bruker også å finne fine servietter og stearinlys som jeg gir med noe godteri eller mat/drikke. 

Alle får flaxlodd teipet fast i gavene på utsiden av pakkene. Sjelden noen vinner men tre ganske store premier har folk fått på ti år ( med stort mener jeg fra 1000 og oppover )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten

Vi har som tradisjon å gi min mor pakkekalender de årene vi ikke feirer med henne, felles fra barn/svigerbarn/barnebarn. Hun trenger strengt tatt ikke noe, og har økonomi til å kjøpe det hun trenger selv - men for oss handler det om oppmerksomhet, omsorg og giverglede. Økonomisk er det ikke dyre ting. Innholdet kan være alt fra spiselige forbruksvarer, hjemmelaget konfekt/knekkebrød/pesto/bakst/porsjonsmiddag til fryseren, bok, praktisk hjelp, ting barnebarna har laget (fra barnehagealder til myndige, så akkurat der er det et veldig spenn 😂 men like mye arbeid og kjærlighet i alt!), små brev der de små skriver hva de setter pris på med farmor/mormor og gjerne et par invitasjoner til middag/opplevelse sammen med noen av oss som bor i nærheten.

Vet hun setter enormt pris på det, selv om hun «har alt» og ikke hovedsakelig tingene i seg selv. Handler nok mest om at vi har brukt tid på å finne på ting vi vet hun liker/trenger. Men hun får absolutt ikke nips - vi kjenner henne 🤣❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (9 minutter siden):

Vi har som tradisjon å gi min mor pakkekalender de årene vi ikke feirer med henne, felles fra barn/svigerbarn/barnebarn. Hun trenger strengt tatt ikke noe, og har økonomi til å kjøpe det hun trenger selv - men for oss handler det om oppmerksomhet, omsorg og giverglede. Økonomisk er det ikke dyre ting. Innholdet kan være alt fra spiselige forbruksvarer, hjemmelaget konfekt/knekkebrød/pesto/bakst/porsjonsmiddag til fryseren, bok, praktisk hjelp, ting barnebarna har laget (fra barnehagealder til myndige, så akkurat der er det et veldig spenn 😂 men like mye arbeid og kjærlighet i alt!), små brev der de små skriver hva de setter pris på med farmor/mormor og gjerne et par invitasjoner til middag/opplevelse sammen med noen av oss som bor i nærheten.

Vet hun setter enormt pris på det, selv om hun «har alt» og ikke hovedsakelig tingene i seg selv. Handler nok mest om at vi har brukt tid på å finne på ting vi vet hun liker/trenger. Men hun får absolutt ikke nips - vi kjenner henne 🤣❤️

Dette var så fint å lese! For gaver betyr så mye mer enn pris og måtte gi noe. 

Bak gaver kan det ligge kjærlighet i oppmerksomheten, en fin anledning til å si : jeg/ vi er glade i deg 🙂 og ikke minst : jeg/ vi ser deg ❤

Glemmer vi det iblant? Jeg er ikke en som sier det så mye. Dessverre eller ikke... men å gi gaver betyr at jeg vil vise det. Og det er også viktig, er det ikke? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 1.12.2022 den 15.51):

Dette var så fint å lese! For gaver betyr så mye mer enn pris og måtte gi noe. 

Bak gaver kan det ligge kjærlighet i oppmerksomheten, en fin anledning til å si : jeg/ vi er glade i deg 🙂 og ikke minst : jeg/ vi ser deg ❤

Glemmer vi det iblant? Jeg er ikke en som sier det så mye. Dessverre eller ikke... men å gi gaver betyr at jeg vil vise det. Og det er også viktig, er det ikke? 

Jeg synes hele julen er et gavestyr.  Men jeg mener at en gave som kan være fint å gi er en bok hvor det står hvor elsket personen er. Er jo slike bøker og slikt og. 

Anonymkode: fd53d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes hele julen er et gavestyr.  Men jeg mener at en gave som kan være fint å gi er en bok hvor det står hvor elsket personen er. Er jo slike bøker og slikt og. 

Anonymkode: fd53d...dc7

Ja det er også en fin gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 1.12.2022 den 12.05):

Jeg gir forbruksvarer. I dag kjøpte jeg to flasker med cider og to med øl på polet. Hvis man ikke vil gi alkohol, så fins det alkoholfritt også. Så gir jeg en flaske hver til fire personer, og kjøper spekepølser ved siden av til de to som får øl ( det blir litt 200 kr for hver gave ) og så kjøper jeg tørket frukt ved siden av til de som får sider ( ca samme pris ) Jeg fant også noe innpakket på Coop hvor det var tre glass syltetøy, en pose med godteri og en spekepølse pluss to flasker alkoholfri Cider. Det deler jeg opp i tre gaver. Tror voksne som har alt liker å få slike ting til jul, og det liker jeg selv også. Litt utenom helt vanlig mat, og julete greier. Bruker også å finne fine servietter og stearinlys som jeg gir med noe godteri eller mat/drikke. 

Alle får flaxlodd teipet fast i gavene på utsiden av pakkene. Sjelden noen vinner men tre ganske store premier har folk fått på ti år ( med stort mener jeg fra 1000 og oppover )

Lager du jule matpakke ??

Anonymkode: 48176...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lager du jule matpakke ??

Anonymkode: 48176...e0d

Nå er du utrolig frekk og jeg tror kanskje Kashmir blir lei seg nå.  Jeg synes det er en super presang til foreldre som har alt.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Nå er du utrolig frekk og jeg tror kanskje Kashmir blir lei seg nå 

😬

Anonymkode: 48176...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (35 minutter siden):

Nå er du utrolig frekk og jeg tror kanskje Kashmir blir lei seg nå.  Jeg synes det er en super presang til foreldre som har alt.

Hva var frekt med det spørsmålet?

Anonymkode: edaae...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 timer siden):

Ja det er også en fin gave. 

Ja der kom jeg på noe. Har kjøpt to par ullsokker, og en konfekt til foreldrene mine. Men ønsker egentlig å gi dem noe som får dem til å vite at jeg setter utrolig pris på dem. En bok om hvor mye de betyr hadde vært noe. Et eller annet slikt noe. Jeg føler at jeg er lite raus med gave til mine foreldre. Har kun kjøpt for litt i underkant av 300 kr til de. Men det er ikke penger som betyr noe. Det er jo bare tanken

Anonymkode: fd53d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lager du jule matpakke ??

Anonymkode: 48176...e0d

Nei 🙂 det er jo sånne spekepølser folk selger til jul. Her ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 1.12.2022 den 12.05):

Jeg gir forbruksvarer. I dag kjøpte jeg to flasker med cider og to med øl på polet. Hvis man ikke vil gi alkohol, så fins det alkoholfritt også. Så gir jeg en flaske hver til fire personer, og kjøper spekepølser ved siden av til de to som får øl ( det blir litt 200 kr for hver gave ) og så kjøper jeg tørket frukt ved siden av til de som får sider ( ca samme pris ) Jeg fant også noe innpakket på Coop hvor det var tre glass syltetøy, en pose med godteri og en spekepølse pluss to flasker alkoholfri Cider. Det deler jeg opp i tre gaver. Tror voksne som har alt liker å få slike ting til jul, og det liker jeg selv også. Litt utenom helt vanlig mat, og julete greier. Bruker også å finne fine servietter og stearinlys som jeg gir med noe godteri eller mat/drikke. 

Alle får flaxlodd teipet fast i gavene på   utsiden av pakkene. Sjelden noen vinner men tre ganske store premier har folk fått på ti år ( med stort mener jeg fra 1000 og oppover )

Forbruksgaver er smart valg :)

Flaxlodd er en fin gave for det gir en sjanse til å vinne  :). Jeg mener personlig at det Forventes for mye i dette samfunnet. Alle har ikke samme økonomi,  og noen ønsker å holde den privat også. Kan føles et nederlag å fortelle om den. Så jeg mener at en i en gave skal det ikke legges forventninger. Men det tror jeg du og jeg er enig i :). Synes valget ditt av gavekjøp er klokt :)

Anonymkode: fd53d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...