Gå til innhold

Hvis du leide eller leier ut liten leilighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Om jeg var utleier, hadde jeg sagt ja.  Ville dog ønsket å hatt et ord med i laget i forhold til fargevalg. 

Anonymkode: ffefe...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om jeg var utleier, hadde jeg sagt ja.  Ville dog ønsket å hatt et ord med i laget i forhold til fargevalg. 

Anonymkode: ffefe...29c

Ja, det skjønner jeg. Jeg vil ikke at alt skal males lilla 🙂 ønsker noe nøytralt som grått og hvitt som harmoniserer med andre farger. 

Anonymkode: e7973...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Jeg ville sagt ja uten en merbetaling på 2000 kroner.

Jeg ville imidlertid bedt om at begge parter signerer en avtale om at dersom utleier ønsker det, skal leietaker male leiligheten tilbake til opprinnelig farge ved utflytting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Jeg ville sagt ja uten en merbetaling på 2000 kroner.

Jeg ville imidlertid bedt om at begge parter signerer en avtale om at dersom utleier ønsker det, skal leietaker male leiligheten tilbake til opprinnelig farge ved utflytting. 

Jo men det vil koste litt å male om her. I og med at det er en litt uvanlig planløsning og vanskelig å komme til enkelte steder. 

Anonymkode: e7973...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Hun som leide leiligheten min malte soverommet, hun spurte først og keg hadde ikke noe mot det

Jeg kan ikke male selv. Det er for komplisert her med trapp innvendig og veldig høyt under taket enkelte steder. Det er også en kombinasjon av murvegg og treverk, så krever kunnskap om forskjell i hvilke maling. Mye styr 🙂

Anonymkode: e7973...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg ville ikke lagt så mye i en leilighet jeg ikke eide. Men utleier er sikkert med på de når hen får så mye ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke lagt så mye i en leilighet jeg ikke eide. Men utleier er sikkert med på de når hen får så mye ekstra.

Jeg elsker denne leiligheten og vil ikke eie noe 🙂 det er en fantastisk fin beliggenhet, fantastiske naboer og huseierne er veldig flinke til å sørge for ro og orden i gården. Dette er også helt uvanlig billig sted og bo, nesten rart at det går an. Jeg hadde Max Flax da jeg fikk leid dette! 

Jeg ville ikke eie noe uansett da. Jeg vil bare få dette til å bli mer som jeg liker det. Veggene er malt i en farve hvor ikke alt passer. Det er ikke så nøytralt som jeg ønsker. 

Anonymkode: e7973...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Høres mye ut å betale 2000 ekstra hver måned i "all fremtid". Vet du hva det vil koste å male? Jeg ville begynt med å finne ut av det, før du forhører deg med eier om hvordan kostnader kan fordeles og om fargevalg er ok for dem (i så fall slipper du antakelig å tilbakestille farge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo men det vil koste litt å male om her. I og med at det er en litt uvanlig planløsning og vanskelig å komme til enkelte steder. 

Anonymkode: e7973...b44

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, mener du at de skal male fordi du ønsker en annen farge? Dersom leietaker foreslo dette til meg ville jeg sagt at leietaker godt kan male, men at dette må bekostes av leietaker.

I tillegg ville jeg - som sagt - forbeholdt meg retten til at leietaker skal tilbakeføre til opprinnelig farge, i tilfelle at "smaken er som baken", dvs at leietaker hadde malt i en farge som forringet kvaliteten på leiligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke male selv. Det er for komplisert her med trapp innvendig og veldig høyt under taket enkelte steder. Det er også en kombinasjon av murvegg og treverk, så krever kunnskap om forskjell i hvilke maling. Mye styr 🙂

Anonymkode: e7973...b44

2000 kroner pr måned i et år = 24.000. Du kan sikkert hyre noen til å gjøre dette for litt over halvparten av den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket 2000 ekstra i måneden som en midlertidig løsning frem til regningen for malerarbeidet var dekket inn. Om du har mulighet til å betale maler direkte, er vel kanskje det den beste løsningen. 

Anonymkode: ffefe...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Jeg sa ja da min leieboer spurte om å få male deler av leiligheten. Hun betalte ikke mer pr måned, men hun kjøpte maling selv og malte selv. Avtalen var også at hun skulle male tilbake til oporinnelig farge før hun flyttet ut. 

Det siste slapp hun, fordi jeg skulle legge den ut for salg og fikk noe kyndige til å male hele leiligheten før jeg solgte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 timer siden):

Jeg ville sagt ja uten en merbetaling på 2000 kroner.

Jeg ville imidlertid bedt om at begge parter signerer en avtale om at dersom utleier ønsker det, skal leietaker male leiligheten tilbake til opprinnelig farge ved utflytting. 

Hvorfor det? Det er jo en døds dårlig deal for utleier. 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du må ikke finne på og signere en avtale om at du skal male om hvis de går med det. Det er dumskap! 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Jeg sa ja da min leieboer spurte om å få male deler av leiligheten. Hun betalte ikke mer pr måned, men hun kjøpte maling selv og malte selv. Avtalen var også at hun skulle male tilbake til oporinnelig farge før hun flyttet ut. 

Det siste slapp hun, fordi jeg skulle legge den ut for salg og fikk noe kyndige til å male hele leiligheten før jeg solgte. 

Fikk du fortjeneste for salget? Noen ganger eller ganske ofte gjelder det og henge med i tiden på hvilken farge som er inn og ikke. Synes du burde gitt en prosent til leieboer om du fikk fortjeneste. Kan jo være de kjøpte fordi de likte fargen. 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fikk du fortjeneste for salget? Noen ganger eller ganske ofte gjelder det og henge med i tiden på hvilken farge som er inn og ikke. Synes du burde gitt en prosent til leieboer om du fikk fortjeneste. Kan jo være de kjøpte fordi de likte fargen. 

Anonymkode: ce258...5c7

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hvorfor skulle jeg gi noe til leieboer ? Hun hadde ikke noe med salget av leiligheten å gjøre. Var heller ikke hun som malte. Hvis jeg skulle beholdt den fargen hun hadde malt tidligere, så er jeg ikke sikker på at det hadde blitt så god fortjeneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hvorfor skulle jeg gi noe til leieboer ? Hun hadde ikke noe med salget av leiligheten å gjøre. Var heller ikke hun som malte. Hvis jeg skulle beholdt den fargen hun hadde malt tidligere, så er jeg ikke sikker på at det hadde blitt så god fortjeneste :)

Jeg mente hvis hun valgte en farge som gjorde du fikk solgt. 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mente hvis hun valgte en farge som gjorde du fikk solgt. 

Anonymkode: ce258...5c7

Nei, jeg har valgt farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...