Gå til innhold

Hvis du leide eller leier ut liten leilighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg har valgt farge :)

Ok da misforstod jeg. Men du er enig i at det er dårlig deal at utleier skal male om eller? 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Det er jo en døds dårlig deal for utleier. 

Anonymkode: ce258...5c7

? Jeg skjønner ikke hva du mener hverken i svar til meg eller nicklusheletiden. Svart uten å lese innleggene ordentlig eller bare misforstått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

? Jeg skjønner ikke hva du mener hverken i svar til meg eller nicklusheletiden. Svart uten å lese innleggene ordentlig eller bare misforstått? 

Misforstod ikke dine… 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

En del av meg mener at da måtte utleier betalt selv, på den annen side ville jeg nok hatt noe jeg skulle sagt ang. fargevalg så jeg hadde kanskje foreslått å dele på utgiftene til å få det malt? Spesielt ettersom det ikke er noe man gjør selv på en helg med tanke på utformingen av leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Misforstod ikke dine… 

Anonymkode: ce258...5c7

Da må du nesten forklare hvorfor mitt forslag er en «dødsdårlig deal for utleier».

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Da må du forklare hvorfor mitt forslag er en «dødsdårlig deal for utleier».

Fordi du mener hun eller han skal signere kontakt (ditt forslag) mot at hun skulle MALE over etterpå? Eh….

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du mener hun eller han skal signere kontakt (ditt forslag) mot at hun skulle MALE over etterpå? Eh….

Anonymkode: ce258...5c7

Og hvorfor er det en dårlig deal for utleier? Kanskje du mente for leietaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor er det en dårlig deal for utleier? Kanskje du mente for leietaker

Det er det samme leietaker og utleier. Uansett ja det er veldig dårlig deal. Først betale 2000 også når hen flytter male over? Hvor er jussen i dette???

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du tror at leietaker og utleier er det samme?

Ja?  Nokså det samme 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja?  Nokså det samme 

Anonymkode: ce258...5c7

Nå kødder du og jeg går på limpinnen igjen.

Utleier = den som eier leiligheten og leier den ut, det ligger i grunnen i navnet.

Leietaker = den som leier leiligheten og betaler utleier for å få lov til å bo der.

Altså slettes ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Nå kødder du og jeg går på limpinnen igjen.

Utleier = den som eier leiligheten og leier den ut, det ligger i grunnen i navnet.

Leietaker = den som leier leiligheten og betaler utleier for å få lov til å bo der.

Altså slettes ikke det samme.

Den som eier leiligheten er jo eier? Den kan jo ikke være utleier og eier? Nei jeg kødder ikke. 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den som eier leiligheten er jo eier? Den kan jo ikke være utleier og eier? Nei jeg kødder ikke. 

Anonymkode: ce258...5c7

Når eier leier ut så er han utleier. Når du leier en leilighet er du leietager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Når eier leier ut så er han utleier. Når du leier en leilighet er du leietager.

Ja????

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du fortjeneste for salget? Noen ganger eller ganske ofte gjelder det og henge med i tiden på hvilken farge som er inn og ikke. Synes du burde gitt en prosent til leieboer om du fikk fortjeneste. Kan jo være de kjøpte fordi de likte fargen. 

Anonymkode: ce258...5c7

Nå vet jeg ikke om du har kjøpt eller solgt leilighet noen gang, men farge på veggene påvirker prisen/det man evt. byr på leiligheten i svært liten grad.

Nymalt leilighet i nøytral og pen farge kan imidlertid løfte inntrykket av eiendommen og derved prisnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Nå vet jeg ikke om du har kjøpt eller solgt leilighet noen gang, men farge på veggene påvirker prisen/det man evt. byr på leiligheten i svært liten grad.

Nymalt leilighet i nøytral og pen farge kan imidlertid løfte inntrykket av eiendommen og derved prisnivået.

Jeg er ikke ts 

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den er ca 25 kvm, studioleilighet/ hybel. Utrolig fin og litt uvanlig bygd, noe jeg liker veldig godt. Jeg ser for meg å bo her i mange år, og utleiere har rett ut sagt at de vil jeg skal det. Betaler alltid husleie i tide, stille og rolig. Jeg liker alt her, og det inkludert beliggenhet og naboer. 

Det jeg misliker er fargevalg på veggene. Det er ikke stygt men litt sånn at det irriterer. Hvis jeg tilbyr meg å betale 2000 mer i måneden, hadde dere gått med på å få malt med ny og annen farge her? Må proffe folk til da det er 5 m opp til taket på ett sted og også litt kinkig å komme til. 

Anonymkode: e7973...b44

Som utleier hadde jeg ikke vært villig til å påta meg kostnader som følge av at du ønsket at leiligheten ble malt i en annen farge. Dersom du spurte om du kunne få lov til å få leiligheten malt av en profesjonell og du ville dekke kostnadene selv, så hadde jeg sagt ja. Jeg tenker at det er en bedre løsning at du dekker kostnadene til å få leiligheten malt, enn at husleien skal økes med 2000 pr måned. 

I motsetning til en del andre i denne tråden, så hadde jeg ikke uten videre sagt ja til at en leieboer selv kunne male leiligheten. Jeg har brent meg på leieboere som fikk male selv og som malte såpass stygt at leiligheten måtte males på nytt før ny leieboer kunne flytte inn. Det går selvfølgelig an å ha en klausul om at utleier kan kreve leiligheten satt tilbake i samme tilstand som den var før malingen - men det løser ikke problemet med hobbymalere uten særlige ferdigheter. 

Jeg har ikke lenger noen utleiedel, men om jeg hadde hatt det, så ville jeg vært mye mindre velvillig innstilt til å si ja til det leieboerene ønsker å endre i leiligheten, enn jeg var første gangen jeg leide ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg ikke om du har kjøpt eller solgt leilighet noen gang, men farge på veggene påvirker prisen/det man evt. byr på leiligheten i svært liten grad.

Nymalt leilighet i nøytral og pen farge kan imidlertid løfte inntrykket av eiendommen og derved prisnivået.

Niesen min solgte en leilighet på Tøyen for et år siden. Megler og stylist instruerte henne veldig detaljert i å male de ulike rommene i helt spesifikke farger (vegge var fra før stort sett hvite og uten slitasje). Megleren er en av de som ser ut til å bidra til de beste salgene i området, så noen vil nok si at farger ikke er uten betydning. Det er selvfølgelig helt absurd at det er sånn, siden det å male er enkelt å få gjort etter kjøp og   det er relativt lite kostnadskrevende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er det samme leietaker og utleier. Uansett ja det er veldig dårlig deal. Først betale 2000 også når hen flytter male over? Hvor er jussen i dette???

Anonymkode: ce258...5c7

Du snakker jo bare tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (40 minutter siden):

Du snakker jo bare tull. 

Nei jeg trodde faktisk at det var det samme………..

Anonymkode: ce258...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...