Gå til innhold

Nok et enkelt spørsmål, men nå om blomster.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått to buketter med blomster her, og fordi jeg aldri kjøper blomster, så har jeg ingen vase ( ihvertfall ikke lett tilgjengelig men på kottet i en eller annen eske! ) Jeg har bare grønne planter, men syns jo blomster er veldig pent da. Men fordi jeg ikke har vase, så lurer jeg på om jeg kan dele opp bukettene i flere små, og så putte de oppe i sånne små ganske smale glass som det har vært oliven i? ( Ja, jeg er typen som tar vare på tomme glass 😁 ) De er jo ganske kjedelige, så jeg har lyst til å ha rød og grønn konditorfarge i vannet sånn at det blir litt mer originalt. Jeg har pene pyntebånd og lim sånn at jeg kan lime de på der lokket normalt skrus på. Spørsmål : vil konditorfargen ødelegge blomstene, og er det skadelig om jeg kutter stilkene så de blir ca ti cm? 

Jeg burde spurt om det vil se Harry ut også, men det dropper jeg 😁 regner med at det vil bli ca 8 glass som jeg vil ha på tre små hyller i kjøkkenvindu. Noen som vet svar her, please? 

Fortsetter under...

Hmm. Jeg vil tro blomstene vil visne en del raskere med konditorfarge oppi. Men jeg er ingen ekspert. 😁 

På Rusta har de sikkert en vase til 50 kr. ;) Men det blir ikke like kreativt og lekent så klart!

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hmm. Jeg vil tro blomstene vil visne en del raskere med konditorfarge oppi. Men jeg er ingen ekspert. 😁 

På Rusta har de sikkert en vase til 50 kr. ;) Men det blir ikke like kreativt og lekent så klart!

Jeg kommer meg ikke ut for å handle! Ok, da dropper jeg konditor fargen. Har flere små telysholdere i forskjellige farger, så får sette de blant dem så det ikke ser så rart og kjedelig ut da 😄 takk! 

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg kommer meg ikke ut for å handle! Ok, da dropper jeg konditor fargen. Har flere små telysholdere i forskjellige farger, så får sette de blant dem så det ikke ser så rart og kjedelig ut da 😄 takk! 

Ah, sant. Da blir det jo vanskelig å skaffe vase. 

Det kan funke det! Eller hvis du har masse garn i ulike farger, så pynt de med å surre tråd i ulik farge rundt glassene. Det har guttene mine gjort på sånne falske kubelys med suksess. :)

Endret av Glitter
Glitter skrev (20 minutter siden):

Ah, sant. Da blir det jo vanskelig å skaffe vase. 

Det kan funke det! Eller hvis du har masse garn i ulike farger, så pynt de med å surre tråd i ulik farge rundt glassene. Det har guttene mine gjort på sånne falske kubelys med suksess. :)

Ja det går også an og blir fint! Men jeg har holdt på med mye småpirk i dag ifb med julepynt og div, så velger letteste løsning nå. Ser sånn rimelig greit ut 😁

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja det går også an og blir fint! Men jeg har holdt på med mye småpirk i dag ifb med julepynt og div, så velger letteste løsning nå. Ser sånn rimelig greit ut 😁

Jeg støtter letteste løsning. 😊

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det er et enkelt spørsmål vil du hatt vanskelig svar? 

Anonymkode: 3a208...a63

Det er vel ikke så vanskelig å svare på for de som har litt peiling? Ettersom jeg aldri kjøper blomster så er jeg helt grønn..

Kashmir skrev (1 time siden):

Det er vel ikke så vanskelig å svare på for de som har litt peiling? Ettersom jeg aldri kjøper blomster så er jeg helt grønn..

Du kan selvfølgelig dele opp buketten i mindre sette de opp i oliven glassene,  blomstene bryr seg ikke hvilke vaser/glass som gir de vann men du må huske og ta vann i bunnen. Helst halvparten av vasen. Aldri hørt om konditorfarge i vannet men det skisser verken blomstene eller vasen, glassene. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan selvfølgelig dele opp buketten i mindre sette de opp i oliven glassene,  blomstene bryr seg ikke hvilke vaser/glass som gir de vann men du må huske og ta vann i bunnen. Helst halvparten av vasen. Aldri hørt om konditorfarge i vannet men det skisser verken blomstene eller vasen, glassene. 

Skader ikke*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...