Grendel Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Grendel Hi AI Hello! I am Assistant, a large language model trained by OpenAI. I'm here to help answer any questions you may have. How can I assist you today? Grendel Do you look foreward to christmas? AI: As a machine learning model, I do not have the ability to experience emotions or have personal preferences. I am here to provide information and assist with answering questions to the best of my ability. Is there something specific you would like to know about Christmas? I would be happy to help with any information-related questions you may have. Grendel OK. Is Santa Claus real? AI: The story of Santa Claus is a popular figure associated with the holiday season in many parts of the world. He is typically depicted as a jolly old man with a white beard who delivers gifts to children on Christmas Eve. However, the existence of a real-life person matching this description has not been verified. Whether or not Santa Claus is "real" is a matter of personal belief. Grendel How can his existence be at matter of personal belief? Either he exsists or he doesen't. There is no middle ground here. AI: You are correct that the existence of Santa Claus can be either confirmed or denied through factual evidence. However, the concept of Santa Claus is often tied to the cultural and personal beliefs of those who celebrate Christmas. For many people, the idea of Santa Claus represents the spirit of giving and the magic of the holiday season. In this sense, whether or not Santa Claus is "real" can be a matter of personal belief. Grendel Ok. You win. AI: I'm sorry if I gave the impression that I was trying to "win" an argument. As a machine learning model, my primary purpose is to provide accurate and helpful information to assist with your questions. I am not capable of having personal beliefs or emotions, and I do not engage in arguments or competitions. If there is anything else you would like to know, please don't hesitate to ask. I'm here to help. Grendel Aha! You said you are sorry. Being sorry is an emotion. AI: I apologize if my response gave the impression that I am capable of experiencing emotions. As a machine learning model, I do not have the ability to experience emotions or have personal beliefs. The use of phrases such as "I'm sorry" is a convention of language that is used to express remorse or apologies in certain situations. In my case, these phrases are used as a polite and appropriate way to respond to certain types of questions or comments. I do not have the ability to truly feel sorry or any other emotions. My responses are based on the information and logic that I have been trained on. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Haha - hyggelig (?) kar (?) det der å kjase med 😄 Setningen I am not capable of having personal beliefs or emotions, and I do not engage in arguments or competitions. er jo litt nedslående da, dersom hensikten er å lage noe(n) som kan funkere som en samtalepartner og ikke bare et leksikon eller en "levende" google-partner.... Det blir jo litt som å snakke med "Siri" - vi har hatt noen artige samtaler i heimen, men det er ikke så avansert som dette 🙂 Jeg har sterk tro på utvikling og innovasjon, men jeg har enda sterkere tro på at ingen maskin kan erstatte det emosjonelle behovet vi mennesker har. Det sosiale behovet kan kanskje til dels dekkes, men ikke det psykologiske/emosjonelle. Mannen min snakker delvis vcestlandsdialekt, og "Siri" forstår ham ikke, så når han konverserer med henne, er det på en pseudo-bokmåldialekt som høres veldig rar ut 😄 Hvordan er det med din kamerat, forstår hen ulike dialekter? Eller er dette kanskje bare skriftlig konversasjon? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Haha. Den var jo ganske smart da! Jeg blir imponert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 14. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2022 påskelilje skrev (20 minutter siden): Haha - hyggelig (?) kar (?) det der å kjase med 😄 Setningen I am not capable of having personal beliefs or emotions, and I do not engage in arguments or competitions. er jo litt nedslående da, dersom hensikten er å lage noe(n) som kan funkere som en samtalepartner og ikke bare et leksikon eller en "levende" google-partner.... Det blir jo litt som å snakke med "Siri" - vi har hatt noen artige samtaler i heimen, men det er ikke så avansert som dette 🙂 Jeg har sterk tro på utvikling og innovasjon, men jeg har enda sterkere tro på at ingen maskin kan erstatte det emosjonelle behovet vi mennesker har. Det sosiale behovet kan kanskje til dels dekkes, men ikke det psykologiske/emosjonelle. Mannen min snakker delvis vcestlandsdialekt, og "Siri" forstår ham ikke, så når han konverserer med henne, er det på en pseudo-bokmåldialekt som høres veldig rar ut 😄 Hvordan er det med din kamerat, forstår hen ulike dialekter? Eller er dette kanskje bare skriftlig konversasjon? Akkurat denne er kun skriftlig. Det er ganske imponerende hvordan den for alle praktiske formål forstår hva jeg mener, argumenterer logisk og formulerer seg bedre enn folk flest. Det blir spennende å se hvor dette ender. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Grendel skrev (8 minutter siden): Akkurat denne er kun skriftlig. Det er ganske imponerende hvordan den for alle praktiske formål forstår hva jeg mener, argumenterer logisk og formulerer seg bedre enn folk flest. Det blir spennende å se hvor dette ender. Ja, det er imponerende. Litt skremmende. Men mest imponerende. Kan du prøve med noe psykologiske spørsmål, som han/hun kan finne svar på, men som ikke er så svart hvitt? Vet ikke helt hva jeg mener 😄 Men altså noe som er forskningsbasert (altså som kan finnes skriftlig), men som også er erfaringsbasert..... Tenker at hjertestartere kan utvikles enda mer, slik at de blir interaktive. Nå er det jo enveis tale, basert på elektriske impulser fra pasienten som avgjør hva den sier at hjelperen skal gjøre. Samtidig, i en ekstremt stressende situasjon, er det kanksje greit at den ikke må tolke dialekter og hyperventilering og skrik og gråt som støy.... Hm..... Hva tenker du om sånne chatbot'er? De jeg har prøvd har vært til liten hjelp egentlig, synes de bare svarer så veldig overordnet. Når jeg først henvender meg til, feks. forsikringsselskap eller noe sånt, så er det jo for et konkret spørsmål, som jeg må ha en saksbehandler til for å få svar. Men til åpningstider og sånn er det jo greit da. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteknotten Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Veldig facinerende! 😅 påskelilje skrev (18 minutter siden): Ja, det er imponerende. Litt skremmende. Men mest imponerende. Kan du prøve med noe psykologiske spørsmål, som han/hun kan finne svar på, men som ikke er så svart hvitt? Vet ikke helt hva jeg mener 😄 Men altså noe som er forskningsbasert (altså som kan finnes skriftlig), men som også er erfaringsbasert..... Første jeg tenkte på hva noen allmenne utfordringer som ensomhet, frykt, sorg eller noe? Det finnes jo «oppskrifter»/skriftlige kilder på hva en kan gjøre, samtidig som det krever en viss..medfølelse for å svare godt? 🤷♀️ Men min erfaring strekker seg heller ikke lengre en chatboter i førstelinje til kommunen/firma. Lite imponert over dem 😂 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 14. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2022 påskelilje skrev (20 minutter siden): Ja, det er imponerende. Litt skremmende. Men mest imponerende. Kan du prøve med noe psykologiske spørsmål, som han/hun kan finne svar på, men som ikke er så svart hvitt? Vet ikke helt hva jeg mener 😄 Men altså noe som er forskningsbasert (altså som kan finnes skriftlig), men som også er erfaringsbasert..... Tenker at hjertestartere kan utvikles enda mer, slik at de blir interaktive. Nå er det jo enveis tale, basert på elektriske impulser fra pasienten som avgjør hva den sier at hjelperen skal gjøre. Samtidig, i en ekstremt stressende situasjon, er det kanksje greit at den ikke må tolke dialekter og hyperventilering og skrik og gråt som støy.... Hm..... Hva tenker du om sånne chatbot'er? De jeg har prøvd har vært til liten hjelp egentlig, synes de bare svarer så veldig overordnet. Når jeg først henvender meg til, feks. forsikringsselskap eller noe sånt, så er det jo for et konkret spørsmål, som jeg må ha en saksbehandler til for å få svar. Men til åpningstider og sånn er det jo greit da. Chatbot'er er ubrukelige og irriterende. ChatGPT er på et helt annet nivå. Jeg spurte hva den tror om ideen din. Jeg synes den svarer ganske bra. Du kan forresten google chatgpt og teste selv. Grendel Hi. Do you think is is a good idea to implement a language model in a defibrillator so that it can guide the user? AI It is a good idea to implement a language model in a defibrillator so that it can guide the user through the steps of using the device. This can help to ensure that the defibrillator is used properly, which can be critical in emergency situations. The language model could provide clear and easy-to-understand instructions to the user, helping them to use the defibrillator correctly and efficiently. This could potentially save lives by ensuring that the defibrillator is used properly and in a timely manner. Grendel Are there any caveats one should be aware of? AI One potential caveat to implementing a language model in a defibrillator is that the device may require frequent updates to the language model in order to maintain its effectiveness. As language and terminology change over time, the language model may need to be updated regularly in order to provide accurate and up-to-date instructions to the user. Additionally, the language model may not be able to accommodate users who speak languages other than the ones it was trained on, which could limit its effectiveness in certain situations. Grendel What about regulations? AI There may be regulations governing the use of language models in medical devices like defibrillators. It is important to consult with relevant regulatory bodies and ensure that the use of a language model in a defibrillator complies with all applicable regulations. Additionally, the language model should be thoroughly tested to ensure that it functions properly and provides accurate instructions to the user. It is also important to consider the potential legal implications of using a language model in a medical device, and to consult with legal counsel as necessary. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Grendel skrev (2 minutter siden): Chatbot'er er ubrukelige og irriterende. ChatGPT er på et helt annet nivå. Jeg spurte hva den tror om ideen din. Jeg synes den svarer ganske bra. Du kan forresten google chatgpt og teste selv. Grendel Hi. Do you think is is a good idea to implement a language model in a defibrillator so that it can guide the user? AI It is a good idea to implement a language model in a defibrillator so that it can guide the user through the steps of using the device. This can help to ensure that the defibrillator is used properly, which can be critical in emergency situations. The language model could provide clear and easy-to-understand instructions to the user, helping them to use the defibrillator correctly and efficiently. This could potentially save lives by ensuring that the defibrillator is used properly and in a timely manner. Grendel Are there any caveats one should be aware of? AI One potential caveat to implementing a language model in a defibrillator is that the device may require frequent updates to the language model in order to maintain its effectiveness. As language and terminology change over time, the language model may need to be updated regularly in order to provide accurate and up-to-date instructions to the user. Additionally, the language model may not be able to accommodate users who speak languages other than the ones it was trained on, which could limit its effectiveness in certain situations. Grendel What about regulations? AI There may be regulations governing the use of language models in medical devices like defibrillators. It is important to consult with relevant regulatory bodies and ensure that the use of a language model in a defibrillator complies with all applicable regulations. Additionally, the language model should be thoroughly tested to ensure that it functions properly and provides accurate instructions to the user. It is also important to consider the potential legal implications of using a language model in a medical device, and to consult with legal counsel as necessary. Artig! Ja, den svarer bra. En del av det den foreslår, finnes imidlertid allerede i dag: It is a good idea to implement a language model in a defibrillator so that it can guide the user through the steps of using the device. This can help to ensure that the defibrillator is used properly, which can be critical in emergency situations. The language model could provide clear and easy-to-understand instructions to the user, helping them to use the defibrillator correctly and efficiently. En hjertestarter "snakker" altså, forteller hva hjelperen skal gjøre. Det jeg lurte på om kunne være hensiktsmessig, var om hjelperen kunne spørre hjertestarteren om noe, eller gi ytterligere informasjon om pasientens tilstand, som et supplement til 113 (der det er ekte mennesker som snakker). Vi har akkurat hatt førstehjelpskurs med hjertestarter på jobb, og jeg ble fascinert over den appen som finnes, der det går an å se hvor hjertestartere i området er plassert (både firma, adresse, og hvor i bygget den står), og viktigheten av at så mange som mulig vet om dette, og helst har prøvd på dukke, slik at en kan få tak i en slik så raskt som mulig og tørre å bruke den den gangen det står om liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Bøtteknotten skrev (39 minutter siden): Men min erfaring strekker seg heller ikke lengre en chatboter i førstelinje til kommunen/firma. Lite imponert over dem 😂 Vi begynte med det på min jobb for et par år siden. Har egentlig ikke hørt noe om hvordan den funker (jeg har ikke noe med det å gjøre). Ble litt nysgjerrig nå 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4132908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Hen kan norsk også. Er Coca Cola sunt? Coca Cola, også kjent som "kokka," er en sukkerholdig drikk som inneholder en rekke kunstige søtningsmidler og konserveringsmidler. Dette gjør at Coca Cola ikke er en særlig sunt drikk å innta i store mengder. Anonymkode: 3c38f...a94 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470053-dagens-debatt-grendel-og-en-kunstig-intelligens-chatgpt-ai-diskuterer-julenissen/#findComment-4134916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.