Gå til innhold

Hva tenker du om fremtiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (17 timer siden):

Tror du vi kommer tilbake til slik det var før pandemien og før Ukrainakrigen? Jeg synes det ser mørkt ut nå med økonomien, prisvekst og alt. Og klima på toppen av det hele.

Jeg har alltid vært en optimist, og hatt stor tro på fremtiden. Jeg merker imidlertid at dette siste året har vært tungt med tanke på våre barns og eventuelle barnebarns fremtid. Jeg tenker først og fremst på klimagassutslipp, økt temperatur med påfølgende lange tørkeperioder, voldsomme nedbørsperioder, flommer og stormer, som vil resultere i feilslåtte avlinger, store forflytninger av mennesker og økte matvarepriser. Krigen i Ukraina er også skremmende - jeg trodde faktisk på politiske løsninger gjennom demokrati og dialog.

Men, når det er sagt, så har jeg en iboende tro på at menneskene ønsker et samfunn der vi kan bo sammen uten å ødelegge for hverandre. Etter at vi har fått justert forbruket vårt mot en mer bærekraftig retning og gjenfunnet politisk stabilitet, har jeg tro på at jorda skal være et godt sted også om 50 år, om 100 år og om 200 år. Lenger enn det klarer jeg ikke å tenke.

Endret av påskelilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...