Gå til innhold

Hurdalsjøen recoverysenter

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker gjerne andres erfaringer og tanker rundt det å få behandling ved Hurdalsjøen recoverysenter.

Jeg hørte først om stedet etter episoden med "Helene sjekker inn" på NRK og fikk et godt inntrykk av stedet da. Spol frem til for en måneds tid siden... Ene av de som følger meg opp i kommunen sa hun tenkte det ville være det perfekte stedet for meg å få behandling. Jeg tenker det samme etter at jeg tenker tilbake på episoden jeg så for noen år siden, men når jeg nå googler så kommer det bare opp at de har fått mye kritikk og negative pasienthistorier. 

Jeg sa det til henne, men hun sa at det hadde hun aldri hørt om og at de hadde en annen bruker som hadde hatt en veldig god erfaring, stort utbytte og som hadde blitt mye bedre. Så i følge henne virket det ikke om noe å bry seg om. Men det gjør meg bare veldig usikker. Jeg trodde at det sa seg selv at man ikke burde søke seg dit da? Trodde kanskje også de ikke tok inn pasienter lengre men da fastlegen ringte tok de telefonen med en gang. Burde jeg absolutt unngå å søke med dit? Eller har det som hun sier, ikke så mye å si?

Legger ved ene linken til en negativ pasienthistorie:
https://www.dagbladet.no/nyheter/flyktet-fra-psykiatri-mareritt/77762660
(Du finner flere artikler linket til slutt i denne artikkelen også). 

Anonymkode: 528ff...fff

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470060-hurdalsj%C3%B8en-recoverysenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Du må skynde deg. Helsestatsråden og Stortinget har bestemt at private institusjoner ikke få ta mot nye pasienter fra 1. januar 2023.

2. Uansett hvilken privat eller offentlig institusjon det er, vil det finnes pasienter som er meget positive og andre som er tilsvarende negative.

kupton skrev (1 minutt siden):

1. Du må skynde deg. Helsestatsråden og Stortinget har bestemt at private institusjoner ikke få ta mot nye pasienter fra 1. januar 2023.

2. Uansett hvilken privat eller offentlig institusjon det er, vil det finnes pasienter som er meget positive og andre som er tilsvarende negative.

1. Jeg har alt startet søknadsprosessen, så håper på det skal gå greit.

2. Ja, det har du jo veldig rett i. Bare følte det som finnes på nettet om stedet nå er i overkant mye negativt. Mulig det er fordi media nettopp har fått ett kritisk syn på stedet? Og at de derfor trekker frem alt det som er negativt? Jeg synes det er så vanskelig å skulle ta dette valget. Jeg har jo et stort ønske om å bli bedre og tenkte i utgangpunktet (før jeg fant ut om det negative) at det ville være et bra sted for å kanskje klare det. Men så er det jo litt risikabelt også, vil ikke risikere å bli skikkelig dårlig heller. Men det er kanskje ikke verre enn å gi det ett forsøk om jeg skulle få plass også heller avslutte tidlig om jeg finner ut at det ikke fungerer for meg?

Hun ene ble altså flyttet fordi hun ga en ritalin pille til en medpasient. Det ble ansett som å dele et rusmiddel? Og i det ene møtet utløste hun en krangel med en medpasient som gjorde at hun i raseri raserte inventar og stakk av, og dermed kom politiet etter henne og hun ble hentet i ambulanse. Fikk egentlig ikke så mye inntrykk av hva de var misfornøyd med å være der, om det var de som var dårlige pasienter eller om det var opplegget som var dårlig?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har dårlig erfaring med hurdalsjøen også. Generelt den beste hjelpen jeg har fått er kommunen. 

Anonymkode: 33f1b...672

Kan jeg spørre hvilken dårlig erfaring du har?

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 21.14):

Lite forståelse

Lite ordentlig behandling. Var mer oppbevaring 

Fikk ingenting ut av det

Anonymkode: 33f1b...672

Leit å høre. Håper jeg vil få en bedre erfaring dersom jeg skulle få plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...