Gå til innhold

Ykes! Nye pakninger med Lamictal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• Glitter

7

• FjellOgDalar

2

• Rolf Gupta

2

AAAAARGH!!! Fant heldigvis et gammelt brett igjen så da går det jo noen dager til. Trøtt og fæl på mårraen, så skal en drive med det der. Stare og avslutte dagen med hinder og frustrasjon. Nobelpris i medisin til den som fant opp det der. Tenker å gå og klage på apoteket i første omgang…

Anonymkode: a8d45...10c

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg fikk først utlevert denne typen nå nylig, og håpet det var en feil! I dag hentet jeg ny, fikk den samme, men det som er enda verre,  er at nå er mangelen så stor på Lamictal at det var vanskelig å i det hele tatt få taki😳 dette er også første gang for meg. Hva skjeeer??? Kommer til å bli gal av dette😳 

Annonse

Sjokka skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk først utlevert denne typen nå nylig, og håpet det var en feil! I dag hentet jeg ny, fikk den samme, men det som er enda verre,  er at nå er mangelen så stor på Lamictal at det var vanskelig å i det hele tatt få taki😳 dette er også første gang for meg. Hva skjeeer??? Kommer til å bli gal av dette😳 

Lagde du en profil med det navnet bare pga dette?

Anonymkode: 2a164...c0f

Du kan be apoteket som ikke har Lamictal søke opp nærmeste apotek som har Lamictal, reservere den og syltede deg dit. Jeg fikk siste pakning i min by på denne måten og håper de har klart å skaffe nye lagre før denne pakningen er tom. Hvorfor Lamictal plutselig er vanskelig å få tak i for apotekene lurer jeg på da.

Anonymkode: cef47...119

Steinriverton
3 hours ago, AnonymBruker said:

@kupton kan du finne ut om hvorfor Lamictal er vanskelig å få tak i?

Anonymkode: 81c3f...465

Jeg var innom Vitusapotek nå nettopp, de hadde ikke problemer med å få tak i. Hadde masse på hovedlager sa farmasøyten.

• 1 måned senere...

Annonse

• 4 uker senere...
Rolf Gupta skrev (32 minutter siden):

Kan du forklare hvordan du gjør det?

Bakpå er det jo på hvert "tablettrom" et papirlag som må fjernes. Det gjøres ganske enkelt ved å ta tak i hjørnet som er anvist med pil, og dra det av. Verre er det faktisk ikke 🙂

Endret av Vendi
Rolf Gupta skrev (44 minutter siden):

Innpakningen av Lamictal er ekstremt frustrerende. 28 Jeg skal åpne tabletter som er ekstremt vanskelige å åpne. Er det noe vi som trenger dette medikamentet kan gjøre med dette overfor produsenten? 

Bipolarforeningen hadde/har en underskriftskampanje for å få endret på det. 

Men vet ikke om det vil funke mot en stor amerikansk produsent da. Hvis de er amerikansk. Jeg bare fikk det for meg. Kanskje pga den voldsomme barnesikringen. Som om voksne ikke kan ta ansvar og låse medisinskapet. Men det var sikkert ett barn som fikk i seg foreldrenes medisiner også endte foreldre opp med å saksøke de som fører Lamictal for å ha medisinpakning som er for lett tilgjengelig for barn. At det liksom var legemiddelfirmaet som var skyld I den fiktive, men mulige ulykken og ikke at de ikke oppbevarte mesisinene godt nok. Det er jo liksom bare for å unngå søksmål eller å inngå forlik at slike firmaer gjør en sånn endring på et produkt som funket utmerket fra før av. 

Jeg er glad jeg ikke går på Lamictal lenger. Det tar nok tid som det er å legge opp medisiner for to uker av gangen med 56 piller fra boks og 70 piller fra blister. Blir litt sliten i fingrene også, og det er med blister uten barnesikring. 

Det gir jo forøvrig ikke mening. Litium er vel mer giftig mtp dose og slikt enn Lamictal. Likevel er det Lamictal som får sånn sikring? Er vel ikke samme legemiddelselskapet. Evt har de ikke blitt saksøkt for sikring på alle medisiner, men kun for Lamictal. Men det er bare jeg som spekulerer. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (12 minutter siden):

Det gir jo forøvrig ikke mening. Litium er vel mer giftig mtp dose og slikt enn Lamictal. Likevel er det Lamictal som får sånn sikring? Er vel ikke samme legemiddelselskapet. Evt har de ikke blitt saksøkt for sikring på alle medisiner, men kun for Lamictal. Men det er bare jeg som spekulerer. 

Jeg spekulerer også nå, men har tenkt tanken om at Lamictal har fått barnesikring fordi de smaker solbær og at det potensielt kan smake godt for barn? Så for å unngå utilsiktet overdose (fordi de kan minne om drops/godteri), så har de nå fått denne sikringen. Lamictal er jo også (opprinnelig) en medisin mot epilepsi, som også barn bruker.

Men foreldrene er jo i alle tilfeller alltid ansvarlige for at medisiner oppbevares utilgjengelig for barn..

Endret av Vendi
Vendi skrev (1 minutt siden):

Jeg spekulerer også nå, men har tenkt tanken om at Lamictal har fått barnesikring fordi de smaker solbær og at det potensielt kan smake godt for barn? Så for å unngå utilsiktet overdose (fordi de kan minne om drops/godteri), så har de nå fått denne sikringen. Lamictal er jo også (opprinnelig) en medisin mot epilepsi, som også barn bruker.

Ja det kan jo også være. At det er et forebyggende tiltak. Jeg tenkte at ulykken alt har skjedd og at de har blitt rettslig pålagt å endre på det. I så fall blir de ikke å endre på det igjen tror jeg. 

Men er det ikke naturlig å gi det ansvaret til foreldrene? Å ha medisinen låst vekk? Mine barn har aldri brydd seg om medisiner, men et barn som er vant til å få Lamictal hver dag vil kanskje ha mer. De smaker jo grusomt da, men barnemunn er vel annerledes. 

Det de kunne gjort var å utvikle Lamictal filmdrenasjerte tabletter på boks til voksne. Så kan smeltetablett gis til barn og eldre som trenger det. Kan vel ikke være så vanskelig å lage den som tabletter. Folk vil sikkert betale 50 kr ekstra per pakning så da får de masse penger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...