Gå til innhold

Bestillte ullgenser, fikk et par grønne tøfler i posten


Anbefalte innlegg

Bestillte ullgenser på get Inspired. Gledet meg til pakken skulle komme. Herlig med en god fin ullgenser i julen. Den var nedsatt i pris. Men så kom skuffelsen i dag. Fikk et par grønne tøfler i str 37 i posten. Har jeg rett til å få byttet denne til den ullgenseren som jeg bestilte? Og vil returen koste noe ? Må nok ha en ny stor konvolutt å sende den I for den var pakket i plast og jeg klarte å rive plasten men har ikke åpnet plasten tøflene ligger i. :).

Har sendt til get inspired om det. Ble litt stress dette her i forbindelse med juleforberedelser og post. Mulig jeg får en returlapp på epost men jeg har ikke printer... noen som vet om posten printer ut ? 

Anonymkode: 7d578...d19

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bestillte ullgenser på get Inspired. Gledet meg til pakken skulle komme. Herlig med en god fin ullgenser i julen. Den var nedsatt i pris. Men så kom skuffelsen i dag. Fikk et par grønne tøfler i str 37 i posten. Har jeg rett til å få byttet denne til den ullgenseren som jeg bestilte? Og vil returen koste noe ? Må nok ha en ny stor konvolutt å sende den I for den var pakket i plast og jeg klarte å rive plasten men har ikke åpnet plasten tøflene ligger i. :).

Har sendt til get inspired om det. Ble litt stress dette her i forbindelse med juleforberedelser og post. Mulig jeg får en returlapp på epost men jeg har ikke printer... noen som vet om posten printer ut ? 

Anonymkode: 7d578...d19

Selvfølgelig har du rett til å få byttet når du har mottatt feil vare. Men jeg ville sjekket ordrebekreftelsen for å være sikker på at det ikke står grønne tøfler der. Du skal ikke betale retur. Du kan pakke inn i en pose. Det har skjedd at jeg har vrengt en vanlig handlepose, eller bare tapet godt den posen varen kom i. De siste gangene jeg har fått returlapp på e-post, har de hatt en QR-kode som de har skannet på posten. Da trenger du ikke skrive ut lappen. 

Worriesome Plenty 2

Du har klare rettigheter dom forbruker. Særlig når fet er kjøpt utenfor fysisk butikk. Ligger feilen hos deg må du dekke porto, men er det hos forhandler feilen ligger må de dekke den også.

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Du har klare rettigheter dom forbruker. Særlig når fet er kjøpt utenfor fysisk butikk. Ligger feilen hos deg må du dekke porto, men er det hos forhandler feilen ligger må de dekke den også.

Feilen ligger hos dem. Står at jeg kjøpte en genser i bekreftelsene

 

Anonymkode: 7d578...d19

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Feilen ligger hos dem. Står at jeg kjøpte en genser i bekreftelsene

 

Anonymkode: 7d578...d19

Da skal du ikke ha noen utgifter i det hele tatt. Det står kanskje noe om feil eller skadet på nettbutikkens sider, sjekk det.

Du kan pakke i omtrent hva som helst, bare det er tett og ikke ødelegger varen.

Annonse

laban skrev (48 minutter siden):

Da skal du ikke ha noen utgifter i det hele tatt. Det står kanskje noe om feil eller skadet på nettbutikkens sider, sjekk det.

Du kan pakke i omtrent hva som helst, bare det er tett og ikke ødelegger varen.

Fikk sendt den gratis tilbake i posen den kom i. Fikk beskjed om at jeg kunne bestille på nytt varen om de fortsatt har den i nettbutikken.  Men ser at de er utsolgt for størrelsen,  og siden det var så mye stress rundt dette så gidder jeg ikke å bestille den på nytt. Mennesker kan feile. Helt naturlig. Så jeg er heller ikke sur. Jobber selv i butikk og vet hvor lett det kan være å gjøre en feil i julerushet.  

Anonymkode: 7d578...d19

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Helt utrolig at de har klart dette! Sovet på jobb?

De var utsolgt for størrelsen. Men tenkte det samme. Vet ikke hvordan de jobber. Om de plukker til flere kunder om gangen. Kunne bli påminnet når størrelsen kommer på lager igjen men det gidder jeg ikke. 

Grønne tøfler I str 37 var en skuffende postpakke å få istedet for Kari traa merino ullgenser  ;) . Vet at alle kan gjøre feil, men lurer på hvordan de klarte dette. 

Anonymkode: 7d578...d19

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De var utsolgt for størrelsen. Men tenkte det samme. Vet ikke hvordan de jobber. Om de plukker til flere kunder om gangen. Kunne bli påminnet når størrelsen kommer på lager igjen men det gidder jeg ikke. 

Grønne tøfler I str 37 var en skuffende postpakke å få istedet for Kari traa merino ullgenser  ;) . Vet at alle kan gjøre feil, men lurer på hvordan de klarte dette. 

Anonymkode: 7d578...d19

Du skal få beskjed når de ikke har igjen din str. Men at de har klart å legge tøfler der i stedet er fantastisk! 

90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Du skal få beskjed når de ikke har igjen din str. Men at de har klart å legge tøfler der i stedet er fantastisk! 

https://www.getinspired.no/sko/tofler/roberto-rosso-sheepskin-slipper-rb-sheepskin-black disse lå i pakken. Grønne slike i str 37. Var skuffende...  pakken var litt hard og jeg reagerte med en gang på fasongen.  Ja skulle tro de hadde gjort det i fortvilelse fordi de er tom av varen jeg bestillte 🙃. Det er helt fantastisk at de klarte dette. Enig med deg. 

Er stor forskjell på en ullundertrøye fra Kari traa og et par slike tøfler 😇😅

Anonymkode: 7d578...d19

90tallsbarn skrev (12 minutter siden):

Du skal få beskjed når de ikke har igjen din str. Men at de har klart å legge tøfler der i stedet er fantastisk! 

https://www.getinspired.no/klaer/ullklaer/ullundertoy-dame/ulltroye-dame/kari-traa-else-long-sleeve-kt-622914-sail denne bestillte jeg. 🙃

Anonymkode: 7d578...d19

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet at alle kan gjøre feil, men lurer på hvordan de klarte dette. 

Det er mye som er automatisert, vet du. Det kan være feil i lagersystemet, på "plukkesystemet" (som også kan være mer eller mindre automatisert), feil avlest artikkelnummer på bestillingen din og mye annet. Det går ikke små julenisser rundt på verkstedet som henter og pakker varene etter hvert som de blir ferdige 😉

Når det er sagt, skal det selvsagt også være en viss kvalitetskontroll før utsending. Men det kan svikte. 

laban skrev (14 minutter siden):

Det er mye som er automatisert, vet du. Det kan være feil i lagersystemet, på "plukkesystemet" (som også kan være mer eller mindre automatisert), feil avlest artikkelnummer på bestillingen din og mye annet. Det går ikke små julenisser rundt på verkstedet som henter og pakker varene etter hvert som de blir ferdige 😉

Når det er sagt, skal det selvsagt også være en viss kvalitetskontroll før utsending. Men det kan svikte. 

Tydeligvis noe som har sviktet  ;) . Det hadde vært gøyere om jeg fikk nor dyrt som jeg hadde ønsket meg istedet for tøflene 😅🤣. Det var humor. Man har uansett en plikt om å returnere når man mottar feile varer, tenker jeg. 

Anonymkode: 7d578...d19

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det hadde vært gøyere om jeg fikk noe dyrt som jeg hadde ønsket meg istedet for tøflene 😅🤣

Ja - men du skal ikke se bort fra at noe av det siste som svikter, er sammenhengen mellom sendt vare og faktura 🤔

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tydeligvis noe som har sviktet  ;) . Det hadde vært gøyere om jeg fikk nor dyrt som jeg hadde ønsket meg istedet for tøflene 😅🤣. Det var humor. Man har uansett en plikt om å returnere når man mottar feile varer, tenker jeg. 

Anonymkode: 7d578...d19

Nei det tviler jeg på. Når de sover så gjennom dagen at de sender TØFLER for en GENSER du egentlig skulle ha så får de neppe med seg om de har sendt avgårde noe dyrere. Det er deres feil. Da skal ikke du påta deg ansvar for det. Men enig, typisk at den feilkomne varen er noe billigere og som du ikke ville ha.

Endret av 90tallsbarn
laban skrev (2 timer siden):

Ja - men du skal ikke se bort fra at noe av det siste som svikter, er sammenhengen mellom sendt vare og faktura 🤔

Ja det er sant, for det som kan svikte nå er sammenhengen mellom sendt vare og faktura ja. De kan jo påstå at de har sendt genseren og at det står på fakturaen for det gjør det jo, men får tilbake tøfler I retur.  Det er jo noen tøfler andre butikker selger også. Så det er ingen beviser tilstede at det er de som har sendt tøflene. Eneste mulig bevis er målet av pakken. 😅

Anonymkode: 7d578...d19

90tallsbarn skrev (51 minutter siden):

Nei det tviler jeg på. Når de sover så gjennom dagen at de sender TØFLER for en GENSER du egentlig skulle ha så får de neppe med seg om de har sendt avgårde noe dyrere. Det er deres feil. Da skal ikke du påta deg ansvar for det. Men enig, typisk at den feilkomne varen er noe billigere og som du ikke ville ha.

Ja denne feile varen vil jeg ikke ha. Grønne tøfler I for liten størrelse... hva skal jeg med det ?😅. Skulle tro det var gjort for å irritere hehe. 

Anonymkode: 7d578...d19

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...