Gå til innhold

Er det for tidlig å ha tatt opp ribba fra frysen allerede nå?

Anbefalte innlegg

Tok den opp til morgenen i dag og den er godt ting allerede. Nå er jeg redd den ikke vil holde seg til julaften 😔 Noen som vet hvor lenge den kan holde seg i kjøleskap før steking? 

Anonymkode: 73ca8...39d

Fortsetter under...

Fionys skrev (11 minutter siden):

Det går helt fint. Ribba blir best om du krydrer den et par dager før du skal steke den.

Jeg rutet opp svoren også og krydret den i dag.. Fikk skåret ned i kjøttet noen steder, og nå er jeg redd kjøttet vil bli for salt.. Underlig hvordan jeg skulle bekymre meg for den ribba i år.. jeg har helt angst. Har du en kommentar til dette også? Kanskje jeg må kaste hele driten og kjøpe ny? 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg rutet opp svoren også og krydret den i dag.. Fikk skåret ned i kjøttet noen steder, og nå er jeg redd kjøttet vil bli for salt.. Underlig hvordan jeg skulle bekymre meg for den ribba i år.. jeg har helt angst. Har du en kommentar til dette også? Kanskje jeg må kaste hele driten og kjøpe ny? 

Den kommer helt sikkert til å smake kjempe godt. Sett den kjølig til du skal lage den så går det helt fint.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fikk skåret ned i kjøttet noen steder, og nå er jeg redd kjøttet vil bli for salt..

Hvis du har skåret ned i kjøttet, er risikoen høyere for at den skal bli litt tørr akkurat der, enn for at krydderet skal gå for dypt.

Annonse

Fionys skrev (9 minutter siden):

Den kommer helt sikkert til å smake kjempe godt. Sett den kjølig til du skal lage den så går det helt fint.

Takk, håper du har rett.. 😊

laban skrev (4 minutter siden):

Hvis du har skåret ned i kjøttet, er risikoen høyere for at den skal bli litt tørr akkurat der, enn for at krydderet skal gå for dypt.

Ok, takk. Litt tørt enkelte steder er vel bedre enn at alt kjøttet skal bli for krydret. Håper jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...