Gå til innhold

Liker du jula?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jula betyr svært mye for meg. Den betyr mer enn noen andre dager. Lille julaften og julaften er de viktigste dagene, og i år har jeg endellg fri julaften - husker ikke sist jeg hadde fri. Resten av jula skal jeg for det meste jobbe, og det er greit så lenge jeg har fri julaften - det er hyggelig  å feire litt jul på jobb også. 

Jeg er også enig med kupton i at den gamle jula er ødelagt, og det er trist - men kanskje det er meningen å fornye den? 

For meg starter ikke jula før første søndag i advent uansett. Jeg vokste opp med en mor som startet å pynte da, og den tradisjonen har jeg tatt med meg videre. Jeg koser meg i hele desember med litt å gjøre hver dag. Når lille julaftens kveld kommer senker jeg skuldrene. Mannen sørger for maten og jeg kan slappe av og se tv og bare kose meg resten av jula. Denne tradisjonen har også barna tatt med seg videre. Julaften er vi positive mot hverandre. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470166-liker-du-jula/page/2/#findComment-4134317
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Litt. Jeg liker å gi gaver og pakke inn. Jeg liker også å få gaver, men har kjøpt de fleste til meg selv, og ønsket meg noe så jeg er ikke såå spent. Jula er ikke så spesiell for meg lenger. Men jeg har en ung søster. Det går litt mer bra på tv’n den stunden og det er litt mer sosialt.

Det jeg ikke liker så godt er alt tullet og stresset på folk. Julesalgmas, folk i siste liten med gaver, alt det materialistiske som er laget av billig plast, det er så mye stygt å se. Men mye fint og da. Mye rot og glitter rundt om. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470166-liker-du-jula/page/2/#findComment-4134331
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...