Gå til innhold

Fenomener fra universet

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Noen er mer åpne for sånt enn andre, føler jeg har hatt åpne kanaler hele livet og alt har ikke bare vært vondt. Det er jeg takknemlig for, men det har vært mye skummelt også for min del. Har ikke sånne opplevelser når jeg tar medisiner for det stenger kanalene mine, savner det gode men ikke det vonde. Det finnes lavere nivåer også i universet. 

Hva mener du med lavere nivået i universet? Jeg vil bare forstå. Og også hvorfor ikke alle får de samme gode beskjedene? Gjør universet som vi alle er fra, forskjell på oss, og hvorfor?

Endret av Kashmir

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kashmir-

17

• AnonymBruker

16

• stjernestøv

14

• Marye

2

Mest aktive i denne tråden

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med lavere nivået i universet? Jeg vil bare førstå. Og også hvorfor ikke alle får de samme gode beskjedene? 

Jeg mener på astralplanet, der finnes alt fra engler til demoner. Det er ulike nivåer. Hvorfor ikke alle får beskjedene vet jeg ikke. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er astralplanet? Finnes det empiri?

Anonymkode: 9d3ad...694

Det er den verden som er usynlig for de fleste men noen har kontakt med den, egentlig har alle det uten at de vet det. empiri? Hva er det? Men det meste finnes ja, alt vi tenker finnes. 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg mener på astralplanet, der finnes alt fra engler til demoner. Det er ulike nivåer. Hvorfor ikke alle får beskjedene vet jeg ikke. 

Nei, og da må jeg se logikken 🙂 fordi. Vi kommer alle fra samme sted.  Og formålet må være universelt. Om det er kjærlighet, fred eller konflikter. Er du med meg nå? Det vi er fra og som gir beskjeder burde jo derfor gi alle samme beskjed? At om vi ikke skjønner, så i hvertfall. Eller er det vi kommer fra noe som med vitende og vilje gjør oss forvirret, vondt eller vanskelig for oss? Og de gir noen beskjeder om å gjøre ting bra? Hvem er i såfall de da? Og hvorfor har de ikke nådd fram på millioner av år? 

Nei, og da må jeg se logikken 🙂 fordi. Vi kommer alle fra samme sted.  Og formålet må være universelt. Om det er kjærlighet, fred eller konflikter. Er du med meg nå? Det vi er fra og som gir beskjeder burde jo derfor gi alle samme beskjed? At om vi ikke skjønner, så i hvertfall. Eller er det vi kommer fra noe som med vitende og vilje gjør oss forvirret, vondt eller vanskelig for oss? Og de gir noen beskjeder om å gjøre ting bra? Hvem er i såfall de da? Og hvorfor har de ikke nådd fram på millioner av år? 

Tror du ikke de onde i verden får beskjed? Det fikk mor Theresa også. 

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Tror du ikke de onde i verden får beskjed? Det fikk mor Theresa også. 

Men dette er ikke logisk 🙂 vi kommer alle fra universet. Om vi tror på stjernestøv eller Gud. Og så lever vi her på jorden og fucker opp. Vi lager konflikter. Og vi bråker. Om stort sett alt iblant. 

Vi er av samme stoff, skapt av det samme. Så likevel... Så ordner universet det sånn at vi ikke skjønner formålet med å eksistere. Kun noen skjønner om jeg forstår deg rett.

Så skaperen vår om du vil, mente å lage forvirring, tvil og konflikter da? Tenker du det? 

Men dette er ikke logisk 🙂 vi kommer alle fra universet. Om vi tror på stjernestøv eller Gud. Og så lever vi her på jorden og fucker opp. Vi lager konflikter. Og vi bråker. Om stort sett alt iblant. 

Vi er av samme stoff, skapt av det samme. Så likevel... Så ordner universet det sånn at vi ikke skjønner formålet med å eksistere. Kun noen skjønner om jeg forstår deg rett.

Så skaperen vår om du vil, mente å lage forvirring, tvil og konflikter da? Tenker du det? 

Skaperen vil oppleve seg selv som delt og alle ulike aspekter fra ondskap til kjærlighet, egentlig er vi ett med skaperen. Skaperen har delt seg og vil oppleve alt som er å oppleve her på jorden. Så ja skaperen mente å lage forvirring og konflikter, egentlig skal vi finne tilbake til lyset og kjærligheten. 

51 minutes ago, AnonymBruker said:

Var du full/rusa? 

Anonymkode: 9cb8e...13e

Neinei, absolutt ikke. Drikker en sjelden gang og da veldig lite. Jeg har hatt det sånn hele tiden i mange uker og av og til får jeg sterkere opplevelser.

Anonymkode: ef3bf...586

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Skaperen vil oppleve seg selv som delt og alle ulike aspekter fra ondskap til kjærlighet, egentlig er vi ett med skaperen. Skaperen har delt seg og vil oppleve alt som er å oppleve her på jorden. Så ja skaperen mente å lage forvirring og konflikter, egentlig skal vi finne tilbake til lyset og kjærligheten. 

Jeg syns den skaperen gjør det veldig komplisert. Helt uten logikk. Og noe, vel, ondskapsfullt mtp alle som både lider og ikke forstår. Vil du gjøre som en slik skaper forteller deg? 

stjernestøv skrev (25 minutter siden):

empiri? Hva er det? 

Begrepet brukes i forskning om kunnskap innhentet ved hjelp av systematiske observasjoner og undersøkelser (empirisk dokumentasjon). Dette står i motsetning til antakelser og kunnskap utledet av teoretiske overveielser, personlige inntrykk (såkalt anekdotisk bevis) eller ikke-systematisk innhentede observasjoner eller erfaringer.

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg syns den skaperen gjør det veldig komplisert. Helt uten logikk. Og noe, vel, ondskapsfullt mtp alle som både lider og ikke forstår. Vil du gjøre som en slik skaper forteller deg? 

Akkurat nå føler jeg meg ikke på bølgelengde med skaperen/universet, men det er vel en mening med det og. Alt er i sin skjønneste orden har jeg lest, mer vet jeg ikke. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begrepet brukes i forskning om kunnskap innhentet ved hjelp av systematiske observasjoner og undersøkelser (empirisk dokumentasjon). Dette står i motsetning til antakelser og kunnskap utledet av teoretiske overveielser, personlige inntrykk (såkalt anekdotisk bevis) eller ikke-systematisk innhentede observasjoner eller erfaringer.

Ok. Det sa meg lite. 

Annonse

1 hour ago, Kashmir said:

Ja jeg skjønner hva du tenkte. Men sånn helt reelt så kommer vi alle fra samme sted? Hvorfor gjøre det så komplisert at kun noen få får budskap?

Jeg tror at de fleste barn har et åpent sinn, også vokser dem det av seg. Ihvertfall hadde jeg det som liten, også tror jeg kanalene bare lukket seg. Og medisiner legger et lokk på dem. Litt som at de fleste barn tåler melk og så i andre verdensdeler vokser de som regel opp og blir intolerante, men noen vokser opp og tåler det fortsatt.

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Akkurat nå føler jeg meg ikke på bølgelengde med skaperen/universet, men det er vel en mening med det og. Alt er i sin skjønneste orden har jeg lest, mer vet jeg ikke. 

Ok. Jeg ville ikke fulgt en sånn skaper som lager konflikter. Det er meg, og jeg vil se både empati, sympati og intelligens fra den som har skapt oss. Hvis det er en "den". 

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg ville ikke fulgt en sånn skaper som lager konflikter. Det er meg, og jeg vil se både empati, sympati og intelligens fra den som har skapt oss. Hvis det er en "den". 

Skjønner du ikke? Du er skaperen, det er vi alle. Det lyset vi bærer inni oss er skaperen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at de fleste barn har et åpent sinn, også vokser dem det av seg. Ihvertfall hadde jeg det som liten, også tror jeg kanalene bare lukket seg. Og medisiner legger et lokk på dem. Litt som at de fleste barn tåler melk og så i andre verdensdeler vokser de som regel opp og blir intolerante, men noen vokser opp og tåler det fortsatt.

Det virker ikke logisk på meg 🙂 vi kan jo ikke bli skapt av noen som vil "lukke" oss. Som vil ha ufred. Og så plukker "den" ut mennesker som skal "redde" det h*n har skapt. Uten å nå fram. Det er bare ikke, for å si det pent, særlig sympatisk. 

2 minutes ago, Kashmir said:

Det virker ikke logisk på meg 🙂 vi kan jo ikke bli skapt av noen som vil "lukke" oss. Som vil ha ufred. Og så plukker "den" ut mennesker som skal "redde" det h*n har skapt. Uten å nå fram. Det er bare ikke, for å si det pent, særlig sympatisk. 

For meg er han ikke særlig sympatisk. Ikke mye av tiden ihvertfall. Jeg har vokst opp og vært redd han. Jeg har måttet gjøre ting for at han ikke skulle gjøre noe fælt. Men universet er fint og universet prøver å hjelpe.

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Skjønner du ikke? Du er skaperen, det er vi alle. Det lyset vi bærer inni oss er skaperen. 

Nei :-) jeg ville gjerne ha reddet hele verden. Det kan jeg ikke. Det kan ingen ser det ut som. Jeg har ikke noe mer lys enn andre 🙂 og jeg tror ikke noen har det. Ærlig sagt 🙂 jeg vil ikke akseptere at barn lider og dør hver dag i andre land. Og så skal jeg sitte her og tro at jeg har et lys og er mer verdt enn dem? Nei... det er umulig.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For meg er han ikke særlig sympatisk. Ikke mye av tiden ihvertfall. Jeg har vokst opp og vært redd han. Jeg har måttet gjøre ting for at han ikke skulle gjøre noe fælt. Men universet er fint og universet prøver å hjelpe.

Ja, det er en tragedie. Men jeg får ikke noe klart bilde av hva universet er. Bortsett fra astronomi 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...