Gå til innhold

Tv, Bøker og etter-psykose

Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk alvorlig mani med psykose har jeg sluttet å lese bøker og det har tatt meg ca 10 år å gidde følge med på tv og Netflix 

Er dette pga en slags skade i hjernen pga psykosene? 
jeg pleide lese masse og følge med på serier før. Men ikke nå, eller jo serier går bra, men det har altså tatt meg 10 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470198-tv-b%C3%B8ker-og-etter-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, Marye said:

Etter jeg fikk alvorlig mani med psykose har jeg sluttet å lese bøker og det har tatt meg ca 10 år å gidde følge med på tv og Netflix 

Er dette pga en slags skade i hjernen pga psykosene? 
jeg pleide lese masse og følge med på serier før. Men ikke nå, eller jo serier går bra, men det har altså tatt meg 10 år

Er dette pga konsentrasjonen? Jeg har også slitt mye med alvorlig mani med psykose og sliter mye med hva jeg innbiller meg er ADHD. Dog har jeg nok hatt mye av symptomene alltid, bare at det er mer fremtredende nå som jeg har blitt voksen.

Anonymkode: 6fdbd...fff

Er det på grunn av konsentrasjon og hukommelse du ikke lenger leser ,ser serier?

Jeg sliter fortsatt med konsentrasjon og hukommelse. På det verste kunne jeg bare lese overskriften på en artikkel i avisen. Så bare innledning. Bøker kan jeg fortsatt bare glemme.  Rart å tenke på at bare to år før sykdomsdebutt tok jeg en krevende høyere utdanning. 

Anonymkode: c2072...fd9

Annonse

It is not uncommon for individuals who have experienced a psychotic episode to have difficulty with tasks such as reading after the episode has resolved. This can be due to a variety of factors, including physical and emotional exhaustion, difficulty with concentration and memory, and changes in brain function that can occur as a result of the psychotic episode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...