Gå til innhold

Ny neseopperasjon avvist.

Anbefalte innlegg

I 2014 så opererte jeg nesen pga en kollapset neseskillevegg. Under konsultasjonen så ble vi også enige om å løsne nesen og plassere den beint i ansiktet. grunnen til neseoperasjonen er en skade jeg pådro meg som et voldsoffer. Pr dags dato så er nesen like skjev enda pluss at neseborene nå er forskjellige fra hverandre. Har vert til sykehuset i Haugesund på konsultasjon men han operasjonslegen sier at jeg ikke får ny operasjon fordi jeg puster fint igjennom nesen.

Hvilke rettigheter har jeg?

Endret av Kakemonster1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470216-ny-neseopperasjon-avvist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakemonster1 skrev (47 minutter siden):

I 2014 så opererte jeg nesen pga en kollapset neseskillevegg. Under konsultasjonen så ble vi også enige om å løsne nesen og plassere den beint i ansiktet. grunnen til neseoperasjonen er en skade jeg pådro meg som et voldsoffer. Pr dags dato så er nesen like skjev enda pluss at neseborene nå er forskjellige fra hverandre. Har vert til sykehuset i Haugesund på konsultasjon men han operasjonslegen sier at jeg ikke får ny operasjon fordi jeg puster fint igjennom nesen.

Kosmetiske operasjoner må man i stor grad betale selv.

Kakemonster1 skrev (23 timer siden):

Fikk du inntrykk av at kirurgens vurdering hadde sammenheng med at han mente det var unødvendig - og dermed ikke noe det offentlige helsevesenet kunne dekke - eller at han ikke trodde du ville få det bedre med ny operasjon?

Du kan kontakte pasientombudet for å få en gjennomgang av situasjonen og råd mht rettigheter. 

1 hour ago, frosken said:

Fikk du inntrykk av at kirurgens vurdering hadde sammenheng med at han mente det var unødvendig - og dermed ikke noe det offentlige helsevesenet kunne dekke - eller at han ikke trodde du ville få det bedre med ny operasjon?

Du kan kontakte pasientombudet for å få en gjennomgang av situasjonen og råd mht rettigheter. 

Tusen takk for svar. Han mente at det ikke hadde noe for seg fordi det var god passasje for luft ved neseskilleveggen. Men nå har jeg jo to forskjellige nesebor. Noe jeg ikke hadde før operasjonen. Symetrien er vekke. Jeg hadde jo håpt på at det er noe som han kunne rette opp i.

Annonse

Jeg har også hatt en operasjon etter et brudd. Septum (neseskilleveggen) ble skjev, og jeg puster langt bedre gjennom det ene nesebordet. Det er ingen garanti for at en får det til å stå riktig med en ny operasjon. Jeg har ikke en gang tenkt tanken å en ny.

kupton skrev (På 26.12.2022 den 22.28):

Jeg har også hatt en operasjon etter et brudd. Septum (neseskilleveggen) ble skjev, og jeg puster langt bedre gjennom det ene nesebordet. Det er ingen garanti for at en får det til å stå riktig med en ny operasjon. Jeg har ikke en gang tenkt tanken å en ny.

Kan jeg spørre var det en pasient som slo til deg? 😅

Anonymkode: 1dbbe...a26

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...