Gå til innhold

Er så lei av dem som klager på at andre tar mye plass.

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lite sosial, men da jeg var mye yngre så var jeg rett ut nesten folkesky. Jeg valgte nettopp venner som tok plass fordi de reddet jo meg fra å få for mye, eller noe særlig oppmerksomhet i det hele tatt. Jeg er ikke særlig glad i å være i fokus, så jeg er veldig takknemlig for dem som ville det! De lager liv, de er ofte sosiale lim, og de sørger for at det ikke blir pinlig stillhet. Hvem er de som alltid skal bebreide andre fordi de tar mye plass? 

Fortsetter under...

Kashmir skrev (17 minutter siden):

Jeg er veldig lite sosial, men da jeg var mye yngre så var jeg rett ut nesten folkesky. Jeg valgte nettopp venner som tok plass fordi de reddet jo meg fra å få for mye, eller noe særlig oppmerksomhet i det hele tatt. Jeg er ikke særlig glad i å være i fokus, så jeg er veldig takknemlig for dem som ville det! De lager liv, de er ofte sosiale lim, og de sørger for at det ikke blir pinlig stillhet. Hvem er de som alltid skal bebreide andre fordi de tar mye plass? 

Jeg er ikke så begeistret for de som tar mye plass, selv om det jo er noen som gjør det på bedre måter enn andre. Liker ikke folk som må prate i ett sett om seg og sitt og som ønsker og krever å være i sentrum. Da tar jeg heller noen stille pauser i praten i mellom, hvor også andre slipper til.

Ekstra skrev (16 minutter siden):

Jeg er ikke så begeistret for de som tar mye plass, selv om det jo er noen som gjør det på bedre måter enn andre. Liker ikke folk som må prate i ett sett om seg og sitt og som ønsker og krever å være i sentrum. Da tar jeg heller noen stille pauser i praten i mellom, hvor også andre slipper til.

Alt med måte da. De skal jo ikke overkjøre andre, men for min del så er det vel så krevende å være sammen med de som aldri sier noe. Sånn som jeg var før, for å dra ord ut av andre krever jo sitt det også. Alle må få være som de er, men jeg vil bare at de som er mer utadvendte og som tar plass skal få litt ros for at de gjør stemningen lettere for mange også. 

For meg kommer det mer an på hvordan folk «tar mye plass». Har venner som av personlighet er mye mer høylytte og taletrengte enn meg - uten at det er et problem i det hele tatt. Er som deg litt glad for at jeg selv slipper litt unna 😅 og de er skikkelig fine folk!

Men, folk som er regelrett selvopptatte på den måten at de ikke enser andre og andres behov - det  blir noe helt annet. Det er ikke kjekt å prate med folk som fort avbryter fordi de kom på at de selv har vært borti noe lignende «ja..men JEG har…..». Som aldri legger merke til om noen andre er litt ekstra mutt og kanskje ikke har det helt ok i dag, som alltid endrer samtaleemne til det de selv er mest opptatt av, tror at alle andre har lyst å høre om alt de har opplevd/mener/tenker uten å tenke over at andre kanskje også vil slippe til? etc.

UtakknemligDiva

Jeg skjønner hva du mener. Jeg heller trivdes ikke så godt med folk som var like stille som det jeg var da jeg var på mitt verste. Da ble det jo ingen som sa noe. Men jeg har aldri likt så godt folk som stadig vekk krever å bli sett. Sånne som kommer inn i et rom og tror de er selve stjerna og verdens gave. Det er bare plagsomt. Med en stemme høyere enn alle andre sin.

Sosiale lim er egentlig noe annet. Det er ikke folk jeg vil si tar mye plass, men folk som er flinke til å se andre og liker å være sosiale.

Annonse

Det som skjedde ista var at vi ble bedt en liten gjeng på fest nyttårsaften, og da var det et par personer som klaget fordi en av de inviterte tar plass. Ja hun er den som durer inn i rommet og snakker mye, men hun er morsom og hun avbryter ikke folk. Det misliker jeg at andre gjør jeg også. Hun er jo også den vi alle har blitt kjent via, og hun kan høre på andre også. Men så er det en som aldri sier noe, og en som alltid blir sentimental. Alle har jo sine personligheter, men henne de klaget på er verdens snilleste også. Hun liker oppmerksomhet, men overkjører jo ikke folk. Og det er de som liker å være i fokus, vi mer moderate og de som helst skulle vært usynlige. Men det ordner seg nok, jeg ble bare litt frustrert.

Noen av de som er litt forsiktige og tilbakelente kan bli enda mer stille når det er noen der som tar mye plass. Fordi for noen slike så må man selv bli veldig "foroverlent" og kjøre på for at de skal høre på en og det er det ikke alle som vil eller orker.

Nicklusheletida

Det som er slitsomt er hvis det er samlet flere samtidig som elsker å høre sin egen stemme. Ingen gidder å lytte til andre og alle ivrer etter å få snakket selv.  Da blir jeg stille og gir opp å få sagt noe, fordi jeg vet jeg blir avbrutt likevel. 

«Sosiale lim» synes jeg er et fint uttrykk. Det er fint og viktig med folk som er slike og dermed bidrar til at det er fint og hyggelig. 

Noe annet med folk som breier seg og tar opp urettmessig mye plass. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...