Gå til innhold

Føler at jula nå er over

Anbefalte innlegg

Ungene drar hjem til sitt i dag, og igjen blir jeg og mannen. Greit nok det altså, men det føles så "overflødig" ut med all julepynt og stæsj som fremdeles står igjen. Nesten så jeg har lyst til å høste juletreet allerede i kveld og rydde bort julen. Den helt store julestemningen kom ikke i år, og nå når ungene snart drar føles den som helt borte. Å ha julepynt kun for egen del teller liksom ikke så mye i år. Vi har ingen andre planer resten av jula heller. Nå synes jeg bare jula er kjedelig og gleder meg til hverdagen igjen. 

Dere andre da? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470222-f%C3%B8ler-at-jula-n%C3%A5-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jula var egentlig over for meg også, i går. Da dro ungene hjem og jeg hjem til meg. Jeg synes det er hyggelig med julepynt og julemusikk en stund til, men jeg skal ikke i flere juleselskap i år. Vanligvis skal jeg det til og med fjerde juledag. Synes det er helt greit å gå tilbake til vanlig mat allerede i dag jeg. Eller bortsett fra julefrokost i går så begynte jeg å spise vanlig i går allerede.

Pakker nok ned jula på fredag. Senest søndag. 

Endret av Glitter

Jeg synes det er hyggelig med julepyntet hus selv om det ikke er selskap. Deilig med mange dager fri. 

Er usikker på når treet og pynt for øvrig tas ned. For meg er det uhørt å gjøre det allerede i romjulen. Typisk tas det ned første helga etter jul, men det kan hende det blir litt lenge til denne gangen. 

morsan skrev (38 minutter siden):

Jeg synes det er hyggelig med julepyntet hus selv om det ikke er selskap. Deilig med mange dager fri. 

Er usikker på når treet og pynt for øvrig tas ned. For meg er det uhørt å gjøre det allerede i romjulen. Typisk tas det ned første helga etter jul, men det kan hende det blir litt lenge til denne gangen. 

Ja, jeg pleier aldri å pakke bort jula allerede i romjula, men i år føles det litt annerledes. Har ikke noe glede av det lenger, er nok fordi jeg er litt smådeppa.

Annonse

Jula varer jo i hele romjula, det er det som er jul 🌲🌲🌲, og hos oss til litt ut på nyåret.

Vi har hatt fine juledager hjemme, og nå har vi akkurat kommet oss over fjellet til Vestlandet,  selv om trafikkmeldingene varslet dårlig vær. Lite uvær å se, men glatt var det.

Nå skal vi "gamle" ha noen dager på mannens hjemplass, mens ungene er igjen hjemme. Deilig med fri hele romjula!

Jeg har enda til gode å feire julen med sønnen min så her er det ikke helt over enda. Jeg skal ha bror med familie og far min på kaker og kaffe på 1. nyttårsdag så pynten blir stående til etter det.

Det er veldig kjekt med julepynt synes jeg, samtidig er det stas å gå til en stue litt mer hverdagsliv. Føler alltid et hint av vår da selv om det er mitt om vinteren. Så kommer primulaen også.

Annonse

Nicklusheletida
lureri skrev (7 minutter siden):

Skjønner meg ikke på kvinnfolk. De er helt i ekstase før jul, med juleforberedelser og pynting og gaaver og alt mulig tull. Men så kommer 2. juledag og da er de helt lei og sjuk av jula. For noe meningsløst styr. 

Ja, du sier noe :)

lureri skrev (1 time siden):

Skjønner meg ikke på kvinnfolk. De er helt i ekstase før jul, med juleforberedelser og pynting og gaaver og alt mulig tull. Men så kommer 2. juledag og da er de helt lei og sjuk av jula. For noe meningsløst styr. 

Hvis det er meg du sikter til, så kjenner jeg meg ikke helt igjen i beskrivelsen. Jeg er ikke i ekstase før jul, men liker godt førjulstida likevel. Grunnen til at jeg 2. juledag i år føler meg litt lei av jula allerede er nok fordi jeg er sliten. Har vært vertinne og opptatt av å gjøre det bra for alle. Nå har liksom lufta gått ut av ballongen bare. 

Vendi skrev (4 minutter siden):

Hvis det er meg du sikter til, så kjenner jeg meg ikke helt igjen i beskrivelsen. Jeg er ikke i ekstase før jul, men liker godt førjulstida likevel. Grunnen til at jeg 2. juledag i år føler meg litt lei av jula allerede er nok fordi jeg er sliten. Har vært vertinne og opptatt av å gjøre det bra for alle. Nå har liksom lufta gått ut av ballongen bare. 

Jeg tror også det, at du er sliten, og det har du lov til å være 😄 Du har vært flink ❤️

lureri skrev (1 time siden):

Ikke skjær alle under en kam..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...