Gå til innhold

Endelig gravid!


Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt hemmeligheten for meg selv lenge nå, men nå har jeg stått frem med den glade nyheten i et par innlegg, så nå kan jeg like gjerne stå frem ordentlig! Er nå gravid i 12. uke og burde vel begynne å slappe av, men jeg er så redd for alt som kan gå galt! Har derfor ikke turt å dele nyheten med dere før.. Har hatt 1 spontanabort tidligere og 2 svangerskap utenfor livmoren, så det er litt uvirkelig at denne graviditeten ser ut til å være helt normal!

Det er lenge siden jeg har skrevet her inne, var mer aktiv for 2-3 år siden, men jeg har fulgt med fra sidelinjen hele veien. Forum har betydd mye for meg og ikke minst alle de hyggelige menneskene jeg har blitt kjent med via forum.

Jeg tenkte å fortelle min historie, i håp om at den kan være til inspirasjon for flere.

Vi startet med IVF-forsøk for 3 år siden har hatt til sammen 6 IVF-forsøk og 2 forsøk med opptinte egg. Det har vært en lang vei å gå med mange nedturer. Diagnosen vår er tette eggledere. Ble gravid på 1. forsøk, men mistet og etter det ville ikke eggene feste seg i det hele tatt. Før siste forsøk.. Det hadde vi på Maigaard. Må si de var kjempeflinke der! Og vi har litt å sammenligne med.. Vi har vært på Carl von Linne klinikken, Røde Kors og Ullevål før vi tok det siste forsøket på Maigaard. Vi kjøpte en 3-pakning men det holdt med ett forsøk, heldigvis.

Forsøket forløp veldig likt de andre forsøkene. Fikk ut 24 egg. Fikk satt tilbake 2 og fikk 3 i fryser`n. 12 dager etter uttaket begynte jeg å blø og jeg var sikker på at løpet var kjørt. Jeg hadde heller ikke et eneste symptom som kunne tyde på at jeg var gravid, jeg kjente ingen verdens ting. Jeg sluttet med progesteronkapslene og forsøkte å glemme hele forsøket med hard aerobic-trening og et aktivt liv. Da dagen for blodprøve nærmet seg tok jeg en hjemmetest, bare for å slippe å ta blodprøven. Jeg var ikke spent da jeg tok testen engang, var overbevist om at forsøket var over for lengst. Hadde da blødd i nesten en uke. Men det kom straks frem 2 streker!! Jeg trodde ikke mine egne øyne og måtte straks ta en test til. Som viste det samme. Jeg la meg straks ned og ble liggende i flere dager til blødningene gikk over og jeg begynte straks med progesteronen igjen.. Blodprøven som jeg da selvfølgelig tok alikevel viste en fin verdi, men vi var redde og usikre lenge. Fryktet bl.a. svangerskap utenfor livmoren som jeg av erfaring vet kan begynne med sånne blødninger. Vi gikk lange dager i møte, med håp og tvil. Blødningene ga seg etter til sammen 10 dager. I uke 7 fikk vi omsider komme på ultralyd og fikk se et bankende hjerte! Det var stort. Vi har etterhvert begynt å tro at vi skal bli foreldre i oktober. Hadde en liten blødning i påska også, men det ser ikke ut som det var noen farlig blødning. Har vært på ny ultralyd denne uka og sett at alt er som det skal.

Jeg ville fortelle hele forløpet for å illustrere at det er umulig å vite om man har blitt gravid eller ikke. Jeg trodde jeg var ekspert etter ørten forsøk og etter alt jeg har lest her inne om symptomer, men jeg tok grundig feil! Heldigvis!

Jeg må nevne at det er en ting vi har gjort annerledes på dette forsøket, og det er at jeg har gått til refleksologbehandling hos Hanne i Larvik. Vi vet jo ikke om det var derfor vi lyktes denne gangen, men jeg har tro på behandligen hennes. Ikke minst fikk hun meg til å tenke positivt om kroppen min igjen, etter alle nedturene.

Håper min historie kan gi håp til dere som sliter med mange forsøk. Jeg vet hvor tungt det er og at det kan være vanskelig å tro at man en dag skal lykkes. Men det er så absolutt mulig!!

En spesiell hilsen vil jeg sende alle jeg har blitt kjent med på Oslo-treff. Dere har betydd enormt mye for meg! Det har vært mange triste meldinger fra dere i det siste. Det virker som om vi trenger flere forsøk enn gjennomsnittet, men til slutt sitter`n!

Puh! Dette ble langt. Hadde mye på hjertet etter lang tid i taushet..

Masse lykke til til alle her inne!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sofie!

Jeg kjenner deg ikke, for jeg er ny på dette forumet. Ble så glad når jeg leste historien din! Gratulerer så masse! Har nylig hatt ett mislykket forsøk, men er oppe og går igjen nå etter et par uker. Er klar for nye forsøk og vurderer Maigaard. Flott at du deler historien din med oss som enda er litt ferske i gamet. Godt å vite at det er håp etter såpas mange forsøk! lykke til videre i graviditeten!!

Klem kul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Det er herlig å se at det kan lykkes, selv om man har mange nedturer!! Lykke til videre!!

Hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krepsen30

Gratulerer så mye, du må være kjempesterk som har gått gjennom så mye!

Skulle så gjerne lykkes selv også, men akkurat nå ser det ganske svart ut. Lykkehistorier som dette holder oss oppe, takk for det og GRATTIS nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt noen nervepirrende dager bak deg. Tror nok at du kan slappe godt av nå. Nå er du over de første kritiske ukene.

Gratulerer så mye og kos deg med voksende mage. Oktober er en fin måned å få barn i. Snakker av erfaring. :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang g r a t u l e r e r Sofie :-))

Og takk for din flotte og rørende historie !

Jeg må bare plage deg med et par spørsmål til:

Den HSG undersøkelsen du tok: var den en tradisjonell røntgen undersøkelse av dine eggledere? Kunne de konstantere 100% om det var væske der? Hvem anbefalte deg den undersøkelsen?

Etter din historie så har jeg jammen meg begynt å vurdere danmark igjen - det med AHA virker meget interesant - hvorfor maigaard? er det ikke enklere å reise til københavn?

Håper du har mulighet til å svare - jeg sitter her med mine 100 valgmuligheter og holder på å bli gal !!!

Lykke til videre, alt er perfekt i orden denne gangen skal du se :-)

Og du fikk jo noen i frysen til søsken senere også ikke sant ??!!

God klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maravilla

Hei!

Jeg har tenkt mye på deg.

Jeg er veldig glad for deres vegne.

Det er kjempe flott!

Kos dere med den voksende magen!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt noen nervepirrende dager bak deg. Tror nok at du kan slappe godt av nå. Nå er du over de første kritiske ukene.

Gratulerer så mye og kos deg med voksende mage. Oktober er en fin måned å få barn i. Snakker av erfaring. :o)

Hilsen

Du hadde vel egentlig termin i oktober selv, denne gangen også? Du er ett flott menneske som unner andre det du mistet! Jeg må si at jeg føler veldig med deg og syntes det var veldig trist at svangerskapet ditt stoppet opp. Det er jo min skrekk også... Jeg håper dere lykkes med de frosne eggene og at dere inntil da skjemmer bort enebarnet deres!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang g r a t u l e r e r Sofie :-))

Og takk for din flotte og rørende historie !

Jeg må bare plage deg med et par spørsmål til:

Den HSG undersøkelsen du tok: var den en tradisjonell røntgen undersøkelse av dine eggledere? Kunne de konstantere 100% om det var væske der? Hvem anbefalte deg den undersøkelsen?

Etter din historie så har jeg jammen meg begynt å vurdere danmark igjen - det med AHA virker meget interesant - hvorfor maigaard? er det ikke enklere å reise til københavn?

Håper du har mulighet til å svare - jeg sitter her med mine 100 valgmuligheter og holder på å bli gal !!!

Lykke til videre, alt er perfekt i orden denne gangen skal du se :-)

Og du fikk jo noen i frysen til søsken senere også ikke sant ??!!

God klem fra

Bare hyggelig å kunne svare på spørsmål! Jeg er sykemeldt og har ikke så mye fornuftig å ta meg til om dagen.

Det var Ken Purvis ved andrologisk senter som anbefalte oss å ta HSG. Det vil si han ringte til sin gode samarbeidspartner Carsten Pettersen (?) ved Ciconia for å få noen tips og han anbefalte det. Jeg regner med at de anser HSG for å være en pålitelig nok undersøkelse, ellers hadde de vel ikke anbefalt det. Konklusjonen etter undersøkelsen var i hvert fall entydig: Jeg hadde ikke slik væske.

Det var nok litt tilfeldig at vi valgte Maigaard. Vi undersøkte ikke hvilke andre klinikker som utførte AH. Vi valgte stedet mest fordi flere her inne hadde vært der og virket så fornøyde. Og så er det ganske grei reisevei med båt. Jeg vet av erfaring at det ikke spiller noen rolle hvilken by jeg er i etter egguttak for da er jeg i så dårlig form at jeg ikke ville hatt noen glede av Københavns yrende liv..

Det er ikke lett med alle disse valgene. Nå skjønner jeg at jeg har gjort deg enda mer forvirret med å bringe AH på banen. Det var ikke meningen..

Ja, vi har 3 små egg i fryseren. Kan jo komme godt med om ett år eller to..

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! :-)))

Etter alle de forsøkene er det virkelig på tide det ble deres tur!

Kos dere med magen som vokser :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt noen nervepirrende dager bak deg. Tror nok at du kan slappe godt av nå. Nå er du over de første kritiske ukene.

Gratulerer så mye og kos deg med voksende mage. Oktober er en fin måned å få barn i. Snakker av erfaring. :o)

Hilsen

Hei Sofie !

Sender en stor gratulasjons klem, kos deg med voksende mage.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sofie!

Jeg kjenner deg ikke, for jeg er ny på dette forumet. Ble så glad når jeg leste historien din! Gratulerer så masse! Har nylig hatt ett mislykket forsøk, men er oppe og går igjen nå etter et par uker. Er klar for nye forsøk og vurderer Maigaard. Flott at du deler historien din med oss som enda er litt ferske i gamet. Godt å vite at det er håp etter såpas mange forsøk! lykke til videre i graviditeten!!

Klem kul

Jeg vil bare henge meg på å gratulere. Jeg har selv tette eggledere, og da er det gøy å lese om anndre i samme aituasjon. iallefall når det går bra.

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer og takk for en rørende historie!

Skjønner godt at du ville vente til ul var overstått med den gode nyheten. Testet positivt selv for 12 dager siden, og synest det er helt uvirkelig fremdeles :) Dagene kan ikke gå fort nok frem til ul (24 april).

Jeg gikk også til refleksolog i forkant av forsøket.

Lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne svare på spørsmål! Jeg er sykemeldt og har ikke så mye fornuftig å ta meg til om dagen.

Det var Ken Purvis ved andrologisk senter som anbefalte oss å ta HSG. Det vil si han ringte til sin gode samarbeidspartner Carsten Pettersen (?) ved Ciconia for å få noen tips og han anbefalte det. Jeg regner med at de anser HSG for å være en pålitelig nok undersøkelse, ellers hadde de vel ikke anbefalt det. Konklusjonen etter undersøkelsen var i hvert fall entydig: Jeg hadde ikke slik væske.

Det var nok litt tilfeldig at vi valgte Maigaard. Vi undersøkte ikke hvilke andre klinikker som utførte AH. Vi valgte stedet mest fordi flere her inne hadde vært der og virket så fornøyde. Og så er det ganske grei reisevei med båt. Jeg vet av erfaring at det ikke spiller noen rolle hvilken by jeg er i etter egguttak for da er jeg i så dårlig form at jeg ikke ville hatt noen glede av Københavns yrende liv..

Det er ikke lett med alle disse valgene. Nå skjønner jeg at jeg har gjort deg enda mer forvirret med å bringe AH på banen. Det var ikke meningen..

Ja, vi har 3 små egg i fryseren. Kan jo komme godt med om ett år eller to..

Klem fra

Hei på deg!

Gratulerer dette var korselig og vel fortjent.

Tenk at dere lykkes til slutt dere også, og t.o.m egg i fryseren dette er kjempebra.

Hannem kan sine saker og jeg er 100% overbevist om at hun er medskyldig i mitt lille nurk.(hun ble en måned i går)

Veien Oslo - Larvik kunne virke lang til tider men hver tur er virkelig vært det nå.

Blødde selv de første måndene av svangerskapet men det var aldri noe fare og i dag har vi verdens skjønneste datter.

Gleder meg til og treffe deg igjen men denne gangen på gravid/nybakt mamma treff.

Lykke til videre og gled dere for dette går kjempebra.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Sofie.

Jeg har mest sannsynlig ikke snakket med deg her på dol, men jeg vil gjerne få ønske deg veldig mye lykke til med svangerskapet ditt. Dette går nok bra skal du se!!!

Jeg er enig med yogi i at oktober er en fin måned å få barn ...lillegutten min (ivf) er også født i oktober!

Gleder meg på dine vegne! Flott og gripende historie du deler med oss, takk for den!

Klem med lykkeønskninger videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest betina

Hei

Gratulerer så mye og takk for et oppmuntrende innlegg!

Vi vurderer for tiden om vi skal gå for et fjerde forsøk eller om vi skal innse at dette slaget er tapt. Lykkelige historier, som din, øker troen på at vi også en dag skal bli gravide.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colombiamamma

Hei Sofie!

Har tenkt mye på deg den siste tiden. Har lurt på hvordan det går med deg.

Så flott at dere endelig lykkes. Det fortjenerer dere virkelig. Nyt dagene fremover med voksende mage. Denne sitter.

Vi har hoppet av prøverørskarusellen er nå på adopsjonsforum. Jeg gleder meg veldig til å bli mor til en Colombianer (gutt eller jente).

Har som du kanskje har fått med deg skiftet nick fra Why me til Colombiamamma.

Håper våre veies møtes igjen. Du er en flott dame som jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med.

Mange lykkeønskninger og stooor

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sofie!

Har tenkt mye på deg den siste tiden. Har lurt på hvordan det går med deg.

Så flott at dere endelig lykkes. Det fortjenerer dere virkelig. Nyt dagene fremover med voksende mage. Denne sitter.

Vi har hoppet av prøverørskarusellen er nå på adopsjonsforum. Jeg gleder meg veldig til å bli mor til en Colombianer (gutt eller jente).

Har som du kanskje har fått med deg skiftet nick fra Why me til Colombiamamma.

Håper våre veies møtes igjen. Du er en flott dame som jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med.

Mange lykkeønskninger og stooor

klem fra

Hei, er det der du er! Hadde ikke fått med meg at du hadde skiftet nick og forum så raskt! Så hyggelig da! Det må føles godt å ha tatt en endelig avgjørelse. Og så får dere sikkert verdens søteste baby! Masse lykke til med prosessen fremover. Jeg er stadig inne og leser på adopsjonsforum, for det er så mange glade meldinger der. Mye hyggeligere der enn på gravid.forum, synes jeg.

Jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med deg også. Og jeg tror du blir en fantastisk mor - forhåpentligvis om ikke så veldig lenge..

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...