AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 Jeg bruker litium og lamictal og dessverre er det av og til slik at jeg kan glemme ta dosen i flere dager. Er det da farlig å ta full dose igjen når jeg begynner på igjen? Bruker 400mg lamictal og 42mg (dag) + 83mg (kveld) litium. Anonymkode: 194b4...741 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har brukt å gjøre det og det har gått bra, men har nå tenkt over om det kanskje ikke er så lurt? Anonymkode: 194b4...741 0 Siter
Steinriverton Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 Det er ikke anbefalt det nei. Skru på alarmer på telefonen, det har jeg, klokka 9 og kl 21 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 Steinriverton skrev (5 minutter siden): Det er ikke anbefalt det nei. Skru på alarmer på telefonen, det har jeg, klokka 9 og kl 21 Hvorfor er det ikke anbefalt? Kan det skje noe alvorlig? Vet det er anbefalt å trappe opp lamictal veldig forsiktig pga det utslettet man kan få, men trodde det var i orden så langt man allerede gikk på høyeste dose? Anonymkode: 194b4...741 0 Siter
Glitter Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det ikke anbefalt? Kan det skje noe alvorlig? Vet det er anbefalt å trappe opp lamictal veldig forsiktig pga det utslettet man kan få, men trodde det var i orden så langt man allerede gikk på høyeste dose? Anonymkode: 194b4...741 Kommer vel an på hvor lenge du går uten. Mtp halveringstid har du kanskje fortsatt noe i systemet. Men jeg ville satt på alarm hvis det er vanskelig for deg å huske. Det er ikke sunt å tulle sånn med medisinene. 0 Siter
kupton Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 For litium er det uproblematisk. For lamotrigin/Lamictal er det en grense på en uke. Har pausen vært lengre, må en gå hele veien med sakte opptrapping. Kjøp ukedosett. Det bør ALLE ha som tar medisiner fast. 2 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 27. desember 2022 Skrevet 27. desember 2022 Skaff dosett det hjelper meg veldig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.