Gå til innhold

Er det farlig å brått starte opp igjen med litium og lamictal?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker litium og lamictal og dessverre er det av og til slik at jeg kan glemme ta dosen i flere dager. Er det da farlig å ta full dose igjen når jeg begynner på igjen? Bruker 400mg lamictal og 42mg (dag) + 83mg (kveld) litium. 

Anonymkode: 194b4...741

Fortsetter under...

Steinriverton skrev (5 minutter siden):

Det er ikke anbefalt det nei. Skru på alarmer på telefonen, det har jeg, klokka 9 og kl 21

Hvorfor er det ikke anbefalt? Kan det skje noe alvorlig? Vet det er anbefalt å trappe opp lamictal veldig forsiktig pga det utslettet man kan få, men trodde det var i orden så langt man allerede gikk på høyeste dose?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det ikke anbefalt? Kan det skje noe alvorlig? Vet det er anbefalt å trappe opp lamictal veldig forsiktig pga det utslettet man kan få, men trodde det var i orden så langt man allerede gikk på høyeste dose?

Kommer vel an på hvor lenge du går uten. Mtp halveringstid har du kanskje fortsatt noe i systemet. 

Men jeg ville satt på alarm hvis det er vanskelig for deg å huske. Det er ikke sunt å tulle sånn med medisinene. 

For litium er det uproblematisk.

For lamotrigin/Lamictal er det en grense på en uke. Har pausen vært lengre, må en gå hele veien med sakte opptrapping.

Kjøp ukedosett. Det bør ALLE ha som tar medisiner fast.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...