Gå til innhold

Unngå å falle dypere inn i depresjon? Sliter med å holde hodet over vannet

Anbefalte innlegg

Hei alle. 

Jeg sliter med tilbakevendende depresjoner og akkurat nå sliter jeg med å holde hodet over vannet. 

Jeg vil helst bare sove hele dagen og sliter med å stå opp fra senga. I går sov jeg 18 timer. I tillegg til at resten av tiden jeg var våken bare lå i senga. Tankene om at verden ville vert ett bedre sted uten meg har også begynt å komme tilbake og jeg får flashes i hodet av ulike selvmordsmetoder. Vil bare klare komme meg vekk fra dette... 

Anonymkode: 70dce...a82

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du ikke i jobb? 

Anonymkode: c44a0...ab8

Jo. Men bare litt/delvis. Men fortsetter det slik tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å gå på jobb etter nyttår.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo. Men bare litt/delvis. Men fortsetter det slik tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å gå på jobb etter nyttår.

Er livet bra ellers da? 

Og går du på antidepressiva? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er livet bra ellers da? 

Og går du på antidepressiva? 

Jeg vil ikke si at livet er bra, men det er helt OK. Kunne vert bedre, kunne vert verre. 

Jeg bruker lamictal. 

Annonse

Jeg er mildt deprimert og blir vanligvis tungt deprimert på denne tiden. Eneste jeg gjør for å forebygge er å være veldig nøye med rutiner, tvinge meg til trening, gjøre det koselig rundt meg med stearinlys og sånt, se etter hyggelige ting å se, anerkjenne de vonde tankene, og jobbe i mot de destruktive og selvstraffende tanker, følelser og tranger. I tillegg ringer jeg behandler for å få hjelp med tankene mine. 

Jeg prøver også, i min fysiske dagbok, å ha et konstruktiv fokus. Ikke bare skrive om alt som er vondt, men fokusere på hva jeg kan gjøre for meg selv, utforske hvorfor jeg føler jeg må straffe meg selv osv. 

Vet ikke om dette er til hjelp for deg, og vet jo ikke om det er til hjelp for meg heller. Men det er det jeg gjør. Håper det virker forebyggende. 

Glitter skrev (10 minutter siden):

Jeg er mildt deprimert og blir vanligvis tungt deprimert på denne tiden. Eneste jeg gjør for å forebygge er å være veldig nøye med rutiner, tvinge meg til trening, gjøre det koselig rundt meg med stearinlys og sånt, se etter hyggelige ting å se, anerkjenne de vonde tankene, og jobbe i mot de destruktive og selvstraffende tanker, følelser og tranger. I tillegg ringer jeg behandler for å få hjelp med tankene mine. 

Jeg prøver også, i min fysiske dagbok, å ha et konstruktiv fokus. Ikke bare skrive om alt som er vondt, men fokusere på hva jeg kan gjøre for meg selv, utforske hvorfor jeg føler jeg må straffe meg selv osv. 

Vet ikke om dette er til hjelp for deg, og vet jo ikke om det er til hjelp for meg heller. Men det er det jeg gjør. Håper det virker forebyggende. 

Takk for råd. Jeg forsøker gjøre det samme som deg, eller i alle fall det med å holde på rutiner, men jeg merker bare at det glipper nå. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for råd. Jeg forsøker gjøre det samme som deg, eller i alle fall det med å holde på rutiner, men jeg merker bare at det glipper nå. 

Det hjelper jo ikke alltid dessverre. ❤

Ofte hjelper det bare inntil et visst punkt er min erfaring. Likevel, hva mer kan en gjøre? 

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 minutter siden):

Det hjelper jo ikke alltid dessverre. ❤

Ofte hjelper det bare inntil et visst punkt er min erfaring. Likevel, hva mer kan en gjøre? 

Det er min erfaring også... Bare håper jeg ikke trenger ha det slik lenge. Man blir litt rådløs når man havner dit gang på gang. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er min erfaring også... Bare håper jeg ikke trenger ha det slik lenge. Man blir litt rådløs når man havner dit gang på gang. 

Ja, det blir man. 

Everybody skrev (1 time siden):

Prøv en annen AD? Eventuelt prøv en SNRI hvis SSRI ikke fungerer?

Ja, jeg burde vel det. Får bestille meg en fastlegetime og spørre. Men er det ikke slik at det tar veldig lang tid før det fungerer, om det i det hele tatt fungerer?

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg burde vel det. Får bestille meg en fastlegetime og spørre. Men er det ikke slik at det tar veldig lang tid før det fungerer, om det i det hele tatt fungerer?

Effexor ga meg umiddelbar effekt. Mens noen andre tar det lenger tid med.

Everybody skrev (1 minutt siden):

Effexor ga meg umiddelbar effekt. Mens noen andre tar det lenger tid med.

Åja, det er jo kjempebra da. Jeg trodde det alltid tok en måneds tid uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...