Gå til innhold

Hvorfor får noen lov til å ha visse medisiner hjemme?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det er bare veldig rart at noen ukritisk putter i seg en såpass stor mengde at de ikke vet om de bør ringe legevakt eller ikke. For meg høres det ikke ut som en som bør ha ansvar for egen medisinering. 

Med det forbehold at jeg ikke fikk med meg tråden som du henviser til... Jeg tenker at det ofte er uttrykk for at en person har et enormt høyt indre lidelsestrykk, og at man ikke finner annet lindrende der og da enn medisiner man har i hus. 

Jeg tenker at det kan sammenlignes med enkelte ekstreme eksempler innen økonomi; om en person aldri selv får lov av egne foreldre til å lære seg hvordan økonomi foregår, vil det gli skjevt ut om man for aller første gang som 40-åring og skal foreta en større investering gis fullt ansvar for økonomien, og da snakker jeg  om det helt grunnleggende som å håndtere egne regninger og selvstendig bruk av bankkort (eksempelet er hentet fra det virkelige livet). Alle må vi bygge oss opp en erfaringskompetanse, enten det gjelder å håndtere økonomi eller å mestre motgang i livet.

Fortsetter under...

Eva Sofie skrev (5 minutter siden):

Med det forbehold at jeg ikke fikk med meg tråden som du henviser til... Jeg tenker at det ofte er uttrykk for at en person har et enormt høyt indre lidelsestrykk, og at man ikke finner annet lindrende der og da enn medisiner man har i hus. 

Jeg tenker at det kan sammenlignes med enkelte ekstreme eksempler innen økonomi; om en person aldri selv får lov av egne foreldre til å lære seg hvordan økonomi foregår, vil det gli skjevt ut om man for aller første gang som 40-åring og skal foreta en større investering gis fullt ansvar for økonomien, og da snakker jeg  om det helt grunnleggende som å håndtere egne regninger og selvstendig bruk av bankkort (eksempelet er hentet fra det virkelige livet). Alle må vi bygge oss opp en erfaringskompetanse, enten det gjelder å håndtere økonomi eller å mestre motgang i livet.

Ja jeg ser at jeg formulerte det feil. Og muligens tenkte feil da jeg skrev "ukritisk". Takk for korrigering. 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (15 minutter siden):

Er så enig med deg. Du sier akkurat det jeg prøvde å si i ste på en mye bedre måte. 

Anonymkode: 269b2...aef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...