Gå til innhold

Vafler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nå har det ikke noe med meg å gjøre, men hvordan mennesker i kriser har det. Hva som er viktig å tilby av hjelp og hva som gjør situasjonen tryggere. Dette avhenger jo av hvilke kriser, når og hvor også selvfølgelig. Men klart at folk som sagt reagerer ulikt og det skal forståes. Men det er ikke de som tilbyr mat i forskjellige situasjoner som gjør noe galt altså. 

Akkurat derfor er det ikke rart ts reagerte på det. Hen er i sin livskrise. Hva forventer du? Har du noe gang opplevd en krise selv eller kanskje? 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Eh, javel? Hvordan da?

By the way - jeg har allerede formidlet mitt syn til TS i innlegget mitt som du valgte å svare på. 

Svarte deg som du pleier å svare meg. 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Akkurat derfor er det ikke rart ts reagerte på det. Hen er i sin livskrise. Hva forventer du? Har du noe gang opplevd en krise selv eller kanskje? 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Jada, og jeg opprettet tråd om dette også. Jeg ville ikke selv spise i en viss situasjon, og blant annet derfor har jeg tenkt på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jada, og jeg opprettet tråd om dette også. Jeg ville ikke selv spise i en viss situasjon, og blant annet derfor har jeg tenkt på dette. 

Blir så oppgitt at jeg ikke klarer å svare deg. 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 22.04):

Det er frekt å spørre om noen vil ha vafler i sårbar situasjon. 

Anonymkode: 2fd34...3c0

 Nei, det er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville aldri sagt ja til vafler og spesielt ikke i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Du trenger så avgjort ikke si ja, men det er fortsatt ikke frekt å spørre deg om du vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hehe ja… hvem som helst kan få seg en helgejobb der. Det eneste kravet er fullført videregående skole, derav er kvaliteten lav. 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Nei, fullført videregående er ikke nok. De må også kunne steke vafler. Neida.

Jeg ser ikke det som frekt. En reagerer jo forskjellig i kriser. Noen ville sette pris på tilbudet. 

Ble aldri klok på hva ts egentlig mente.

 

Anonymkode: d5aae...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Akkurat derfor er det ikke rart ts reagerte på det. Hen er i sin livskrise. Hva forventer du? Har du noe gang opplevd en krise selv eller kanskje? 

Anonymkode: 2fd34...3c0

Ja, mistet min kjæreste som skulle bli samboer en mnd senere ved at han druknet i badekaret fordi han fikk ett diabetesanfall. Det var veldig mye kondolerer o.s.v. men jeg endte opp på næringsdrikker fordi jeg ikke orket å tenke på å gjøre det vanlige tingene. Hadde noen tilbydd meg mat, eller vafler hadde jeg vært overlykkelig. Jeg endte forsåvidt opp på psykiatrisk etter det, og ble tilbud både middag og kake (det var i påsken), og jeg var overlykkelig for det også fordi med mindre noen satte noe foran meg spiste jeg ikke!

Anonymkode: 24788...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, mistet min kjæreste som skulle bli samboer en mnd senere ved at han druknet i badekaret fordi han fikk ett diabetesanfall. Det var veldig mye kondolerer o.s.v. men jeg endte opp på næringsdrikker fordi jeg ikke orket å tenke på å gjøre det vanlige tingene. Hadde noen tilbydd meg mat, eller vafler hadde jeg vært overlykkelig. Jeg endte forsåvidt opp på psykiatrisk etter det, og ble tilbud både middag og kake (det var i påsken), og jeg var overlykkelig for det også fordi med mindre noen satte noe foran meg spiste jeg ikke!

Anonymkode: 24788...eed

Ville jeg også tenkt i depresjon. Ikke det samme som å miste noen, men.. I depresjon da jeg hadde så problem med både å tilberede mat, også noe så enkelt som en brødskiver med pålegg,  og å få i meg mat. Det var lettere å spise når maten var ferdig. Når jeg slapp å først anstrenge meg for å tilberede den.

Om jeg ikke hadde orket vafler, så ville jeg satt pris på tilbudet. 

Anonymkode: d5aae...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en litt morsom historie fra da vi var barn.

Dette er tilbake da vi var ca 10-11 år gamle. Ei venninne av meg (i den alderen) blir påkjørt av en bil mens hun sykler. Dette skjer rett ved siden av et hus og de voksne i huset løper ut for å hjelpe. Barnet i huset, en god kompis av meg, løper etter med en sjokolade i hendene og roper til jenta som ble påkjørt:

"Vil du ha sjokolade? Det er med karamellsmak!"

Vi ler av det nå, men det var gjort i absolutt beste mening.

(Gikk forresten bra med hun som ble påkjørt, var ikke alvorlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Dette minner meg om en litt morsom historie fra da vi var barn.

Dette er tilbake da vi var ca 10-11 år gamle. Ei venninne av meg (i den alderen) blir påkjørt av en bil mens hun sykler. Dette skjer rett ved siden av et hus og de voksne i huset løper ut for å hjelpe. Barnet i huset, en god kompis av meg, løper etter med en sjokolade i hendene og roper til jenta som ble påkjørt:

"Vil du ha sjokolade? Det er med karamellsmak!"

Vi ler av det nå, men det var gjort i absolutt beste mening.

(Gikk forresten bra med hun som ble påkjørt, var ikke alvorlig).

Haha artig :D Jeg har en lignende historie fra da en venninne skulle føde. De bodde nær sykehuset og var derfor hjemme så lenge som mulig, og storesøster på 12 år visste ikke hva godt hun kunne bidra med når riene tiltok - annet enn å stryke på mammaen og tilby superfavoritten Tyrkisk pepper ustanselig :D ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Haha artig :D Jeg har en lignende historie fra da en venninne skulle føde. De bodde nær sykehuset og var derfor hjemme så lenge som mulig, og storesøster på 12 år visste ikke hva godt hun kunne bidra med når riene tiltok - annet enn å stryke på mammaen og tilby superfavoritten Tyrkisk pepper ustanselig :D ❤️ 

Haha, ja, det blir mye av det samme.

Man må ta det for hva det er - et forsøk på å hjelpe så godt de kan. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville jeg også tenkt i depresjon. Ikke det samme som å miste noen, men.. I depresjon da jeg hadde så problem med både å tilberede mat, også noe så enkelt som en brødskiver med pålegg,  og å få i meg mat. Det var lettere å spise når maten var ferdig. Når jeg slapp å først anstrenge meg for å tilberede den.

Om jeg ikke hadde orket vafler, så ville jeg satt pris på tilbudet. 

Anonymkode: d5aae...00a

Dette var i tillegg til en mild depresjon, som legen sa det, man kan bli dobbelt deprimert når det er mildt eller høytfungerende, så det var fordi jeg da i tillegg var suicidal. Jeg orket ikke engang å sette på en ferdigpizza eller putte hold-it i mikroen da, så det ble næringsdrikker, som jeg også glemte!

Anonymkode: 24788...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...