AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Frøya Alilde skrev (4 minutter siden): Jeg velger selv hva jeg vil bruke energien min på. Du hadde nok ikke heller likt å være under et omfattende tvangsregime 🙂 Ja, og det valget du tar forstår jeg ikke. Vil du ikke bli bedre? Nei, jeg hadde ikke likt det. Men man kan ikke klage når man selv er årsaken til det regimet. Vil man ha det bort, så må man jo endre atferd slik at slike tiltak ikke lenger er nødvendig. Anonymkode: c6ef9...23f 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og det valget du tar forstår jeg ikke. Vil du ikke bli bedre? Nei, jeg hadde ikke likt det. Men man kan ikke klage når man selv er årsaken til det regimet. Vil man ha det bort, så må man jo endre atferd slik at slike tiltak ikke lenger er nødvendig. Anonymkode: c6ef9...23f Jo - jeg vil bli bedre men når sykehuset ikke tilbyr annen behandling enn omfattende og systematisk beltebruk, så blir jeg ikke friskere 🙂 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Frøya Alilde skrev (Akkurat nå): Jo - jeg vil bli bedre men når sykehuset ikke tilbyr annen behandling enn omfattende og systematisk beltebruk, så blir jeg ikke friskere 🙂 De kan ikke tilby annen behandling så lenge du utagerer så mye. Du må slutte å utagere så mye slik at du faktisk kan ta til deg annen behandling. Dette er en sirkel som kun du kan bryte. I stedet kaster du bort energien din på slikt som dette. Men det er kanskje lettere å distrahere seg fra det og legge skylden på dem i stedet for å ta tak i seg selv. Anonymkode: c6ef9...23f 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan ikke tilby annen behandling så lenge du utagerer så mye. Du må slutte å utagere så mye slik at du faktisk kan ta til deg annen behandling. Dette er en sirkel som kun du kan bryte. I stedet kaster du bort energien din på slikt som dette. Men det er kanskje lettere å distrahere seg fra det og legge skylden på dem i stedet for å ta tak i seg selv. Anonymkode: c6ef9...23f Jo - man kan iverksette miljøterapeutiske og medisinske tiltak for å forebygge utagering. Det blir ikke gjort. Det er kun enkel miljøterapi som samtaler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Frøya Alilde skrev (5 minutter siden): Jo - man kan iverksette miljøterapeutiske og medisinske tiltak for å forebygge utagering. Det blir ikke gjort. Det er kun enkel miljøterapi som samtaler. Det er å starte i feil ende. Du klarer ikke å la være å utagere flere ganger om dagen. Du løper rundt og er ikke kontaktbar. Slike ting må du klare å la være i mye større grad før det blir satt inn miljøterapauriske tiltak. Litt må du mestre før du skal mestre enda mer. Du er rett og slett ikke klar for slike tiltak som du beskriver deg selv pr nå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Kashmir skrev (14 minutter siden): Det er å starte i feil ende. Du klarer ikke å la være å utagere flere ganger om dagen. Du løper rundt og er ikke kontaktbar. Slike ting må du klare å la være i mye større grad før det blir satt inn miljøterapauriske tiltak. Litt må du mestre før du skal mestre enda mer. Du er rett og slett ikke klar for slike tiltak som du beskriver deg selv pr nå. Utageringene går ikke over av seg selv. Det er beinhard jobbing fra både meg og personalet som må til, aller mest meg. Jo - miljøterapi er en viktig del av det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Frøya Alilde skrev (12 minutter siden): Utageringene går ikke over av seg selv. Det er beinhard jobbing fra både meg og personalet som må til, aller mest meg. Jo - miljøterapi er en viktig del av det! Nei selvfølgelig går det ikke over av seg selv. Du må jobbe med det så klart. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. januar 2023 Del Skrevet 17. januar 2023 Frøya Alilde skrev (1 time siden): Jo - jeg vil bli bedre men når sykehuset ikke tilbyr annen behandling enn omfattende og systematisk beltebruk, så blir jeg ikke friskere 🙂 Basert på det du skriver, så virker det som om du tvinger dem til å holde på med alle tvangstiltakene. Også da du var yngre så var du hele tiden opptatt av hva de rundt deg skulle gjøre annerledes, enten det var fosterforeldre, barnevern eller psykiatri. Det er tankevekkende i hvor liten grad du skriver om refleksjoner du gjør deg om hva du selv trenger å gjøre annerledes. Jeg er også usikker på i hvilken grad du er nysgjerrig på hva de har gjort de som har klart å stoppe utagering? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 frosken skrev (7 timer siden): Basert på det du skriver, så virker det som om du tvinger dem til å holde på med alle tvangstiltakene. Også da du var yngre så var du hele tiden opptatt av hva de rundt deg skulle gjøre annerledes, enten det var fosterforeldre, barnevern eller psykiatri. Det er tankevekkende i hvor liten grad du skriver om refleksjoner du gjør deg om hva du selv trenger å gjøre annerledes. Jeg er også usikker på i hvilken grad du er nysgjerrig på hva de har gjort de som har klart å stoppe utagering? Det er systemsvikt i flere ledd her uten at jeg vil gå nærmere inn på det. Å utforske og diskutere er vanskelig når man mesteparten av dager er i transportbelter/ er fiksert i belteseng. Men nå er det ikke det tråden handler om. Jeg tenker at vi avslutter der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Frøya Alilde skrev (2 timer siden): Det er systemsvikt i flere ledd her uten at jeg vil gå nærmere inn på det. Å utforske og diskutere er vanskelig når man mesteparten av dager er i transportbelter/ er fiksert i belteseng. Men nå er det ikke det tråden handler om. Jeg tenker at vi avslutter der. Utenfor tema, får du lov til å.gå på do når du er beltelagt ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Frøya Alilde skrev (3 timer siden): Det er systemsvikt i flere ledd her uten at jeg vil gå nærmere inn på det. Å utforske og diskutere er vanskelig når man mesteparten av dager er i transportbelter/ er fiksert i belteseng. Men nå er det ikke det tråden handler om. Jeg tenker at vi avslutter der. Ja, men det er du som i realiteten kontrollerer omfanget av tvang. Du kan velge å slutte med det omfanget du nå utagerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Marye skrev (2 timer siden): Utenfor tema, får du lov til å.gå på do når du er beltelagt ? Jepp - både når man er i transportbelter og fullfiksert i belteseng. Jeg har en sjelden gang måttet gjøre fra meg i bekken i belteseng men det er sjeldent. Endret 18. januar 2023 av Frøya Alilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 frosken skrev (1 time siden): Ja, men det er du som i realiteten kontrollerer omfanget av tvang. Du kan velge å slutte med det omfanget du nå utagerer. Ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.