Gå til innhold

Hele livet handler om å vente på å dø.

Anbefalte innlegg

Thebutterfly skrev (15 minutter siden):

I utlandet brukes mye melatonin forte 5 mg som er kjent for å ha veldig god virkning. Men tror ikke den finnes i Norge. Men denne er 5 mg melatonin også, og inneholder mye av det samme. Men følg bruksanvisning. Ikke bruk det for lenge. 

God søvn er viktig for helsen. Legen din burde virkelig gitt deg hjelp for søvn!!! Men jeg slet en liten periode på ca 4 til 5 uker med søvn pga en traumatisk hendelse for en tid tilbake siden , og da fikk jeg ingen sovemedisin. Jeg så helt utslitt ut i den tiden. Folk sa det til meg også. 

Jeg er så desperat nå etter en skikkelig lang natt søvn når det virkelig gjelder at jeg har spurt en venn jeg vet har sovetabletter skrevet av lege om å få en. Har ikke fått svar enda vet godt at dette er feil. (Trenger ingen moral prek på dette) men jeg MÅ sove før viktige ting. Hjerneskadet av fastlegen å nekte meg det. 

Anonymkode: f4ca6...e6d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er så desperat nå etter en skikkelig lang natt søvn når det virkelig gjelder at jeg har spurt en venn jeg vet har sovetabletter skrevet av lege om å få en. Har ikke fått svar enda vet godt at dette er feil. (Trenger ingen moral prek på dette) men jeg MÅ sove før viktige ting. Hjerneskadet av fastlegen å nekte meg det. 

Forstår at du er fortvilet.  Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å få sovetabeletter. Jeg fikk samme erfaring selv tidligere da en av mine nærmeste ble livstruende syk. Mens det pågikk måtte jeg klare meg uten sovemedisiner, og jeg skal si deg at det var helt forferdelig. Jeg var våken hele dager og netter i strekk så og si.  Heldigvis endte det bra. Vedkommende ble helt frisk igjen :). Men lærte en ting. Det er at uten søvn så er man mye dårligere psykisk til å håndtere ting. Søvn er utrolig viktig. 

Får håpe at den reseptfrie sovemedisinen på 5 mg kan hjelpe deg. 

Endret av Thebutterfly
Thebutterfly skrev (2 minutter siden):

Forstår deg. Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å få sovetabeletter. Jeg fikk samme erfaring selv tidligere da en av mine nærmeste ble livstruende syk. Mens det pågikk måtte jeg klare meg uten sovemedisiner, og jeg skal si deg at det var helt forferdelig. Heldigvis endte det bra. Vedkommende ble frisk. Men lærte en ting. Det er at uten søvn så er man mye dårligere psykisk til å håndtere ting. 

Takk det hjelper meg at du sier det. Jeg føler meg som et vandrende lik. Jeg presterer elendig. Jeg vet hvs jeg er god for i studier. For tiden går det rett vest. Det hjelper ikke at jeg sier jeg trenger sovetabletter til fastlegen. Det virker spm han vil meg vondt med å nekte meg det. Skylder på ‘’vil ikke at du skal bli avhengig’’ men han vil jeg skal lide stryke å dø av hjertestans sikkert! Håpløst! Dritt lege. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk det hjelper meg at du sier det. Jeg føler meg som et vandrende lik. Jeg presterer elendig. Jeg vet hvs jeg er god for i studier. For tiden går det rett vest. Det hjelper ikke at jeg sier jeg trenger sovetabletter til fastlegen. Det virker spm han vil meg vondt med å nekte meg det. Skylder på ‘’vil ikke at du skal bli avhengig’’ men han vil jeg skal lide stryke å dø av hjertestans sikkert! Håpløst! Dritt lege. 

Forstår situasjonen. De skylder ofte på at man kan bli avhengig, men det er hva man minst tenker på når man overhodet ikke får til å sove. Er vel mye verre å ikke få søvn.

Endret av Thebutterfly
Thebutterfly skrev (3 minutter siden):

Forstår situasjonen. De skylder ofte på at man kan bli avhengig, men det er hva man minst tenker på når man overhodet ikke får til å sove. Er vel mye verre å ikke få søvn.

Men du 6 mg melatonin hjalp meg ikke. Hvis jeg tar 10 mg melatonin jetlag tror du det vil være bedre effekt? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du 6 mg melatonin hjalp meg ikke. Hvis jeg tar 10 mg melatonin jetlag tror du det vil være bedre effekt? 

https://www.farmasiet.no/catalog/helse-og-livsstil/sovn-og-avslapning/melatonin-orion-tab-5mg-10,5103519 forsøkte du denne? 

Står at man ikke må ta mer enn 5 mg melatonin. Det ga meg en god natt søvn med en gang. Men 1 mg hjalp meg ingenting. 

Annonse

Thebutterfly skrev (3 minutter siden):

https://www.farmasiet.no/catalog/helse-og-livsstil/sovn-og-avslapning/melatonin-orion-tab-5mg-10,5103519 forsøkte du denne? 

Står at man ikke må ta mer enn 5 mg melatonin. Det ga meg en god natt søvn med en gang. Men 1 mg hjalp meg ingenting. 

Ok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...