Gå til innhold

Så mye rart folk er flaue over!


Kashmir

Anbefalte innlegg

laban skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker både kjøkkenklut, -håndkle og papir fra tørkerull.

Håndkle?

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (2 timer siden):

Ja, jeg skjønte ikke det med dopapiret.

Det var en fleip :) Alle bruker jo dopapir! Det at man kjøper det, er jo ikke avslørende. 
 

Noe annerledes da jeg var kanskje 12-13 år og ble sendt på butikken for å kjøpe bind til min mor, som var på sykehus. Skikkelig «kjerring-bind» i mine pubertale øyne, og jeg ville dødd av flauhet om jeg hadde truffet på noen gutter fra skolen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (39 minutter siden):

Det var en fleip :) Alle bruker jo dopapir! Det at man kjøper det, er jo ikke avslørende. 
 

Noe annerledes da jeg var kanskje 12-13 år og ble sendt på butikken for å kjøpe bind til min mor, som var på sykehus. Skikkelig «kjerring-bind» i mine pubertale øyne, og jeg ville dødd av flauhet om jeg hadde truffet på noen gutter fra skolen 😆

Saba self sit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (11 minutter siden):

Saba self sit 😂

Mykeste bindet, men sabla klumpete! :D Var ikke akkurat usynlig under trange bukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Mykeste bindet, men sabla klumpete! :D Var ikke akkurat usynlig under trange bukser...

Svære bleier…

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håndkle?

Anonymkode: 96b0b...2b4

Du spurte om jeg brukte kjøkkenhåndkle, og jeg svarte at jeg bruker både kjøkkenklut, kjøkkenhåndkle og tørkerull. I ulike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (2 minutter siden):

Du spurte om jeg brukte kjøkkenhåndkle, og jeg svarte at jeg bruker både kjøkkenklut, kjøkkenhåndkle og tørkerull. I ulike situasjoner.

Ok

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjelden flau, men det hender jo i blant. Jeg syntes det å kjøpe bind og tamponger var litt flaut langt oppi voksenalderen, sikkert til jeg var 35-40 år. Helt merkelig, men. Og i en periode brukte vi kondomer, og det var i alle fall flaut.... Nå gjør det meg ingenting å kjøpe bind og tamponger. Tror jeg skjerpet meg da jentene mine kom i puberteten 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (29 minutter siden):

Jeg blir sjelden flau, men det hender jo i blant. Jeg syntes det å kjøpe bind og tamponger var litt flaut langt oppi voksenalderen, sikkert til jeg var 35-40 år. Helt merkelig, men. Og i en periode brukte vi kondomer, og det var i alle fall flaut.... Nå gjør det meg ingenting å kjøpe bind og tamponger. Tror jeg skjerpet meg da jentene mine kom i puberteten 😁

Kondomer ville jeg også syntes var litt flaut å kjøpe. Best å handle andre varer samtidig iallfall! 😅
 

Husket en gang jeg var i nærbutikken rett før den stengte kl 20 – inn kommer en voksen dame (40++) med hurtig gange, strener rett bort til kassa, kjøper TO pakker kondomer, og rusher ut igjen. 😆 Nesten så man blir misunnelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (15 minutter siden):

Det kan gjerne ha vært de. Eller noen enda verre, hvis det fantes 😆

Jeg husker at mamma hadde dem, de med skumgummi under... Og de gav hun til meg de første gangene. Men så fant hun heldigvis noen mer moderne til meg etter hvert 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (17 minutter siden):

Kondomer ville jeg også syntes var litt flaut å kjøpe. Best å handle andre varer samtidig iallfall! 😅
 

Husket en gang jeg var i nærbutikken rett før den stengte kl 20 – inn kommer en voksen dame (40++) med hurtig gange, strener rett bort til kassa, kjøper TO pakker kondomer, og rusher ut igjen. 😆 Nesten så man blir misunnelig. 

Hahaha 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne synes det var flaut å kjøpe tampong, bind og toalettpapir som ung voksen, nylig flyttet for meg selv, men jeg tror helt ærlig ikke at personen som sitter i kassen og skanner vare etter vare, mange tusen i løpet av en dag, sitter og reflekterer over at "han/hun kjøper sannelig mye billigvarer, mon tro om det er pga. fattigdom eller prisbevissthet? Hva tjener h*n i måneden tro?" - noen ser nokså likegyldige ut, noen kjeder seg og noen har et imponerende godt humør til tross for en ensformig jobb.

Det å kjøpe Canesten tror jeg ikke farmasøyten hevet øyebrynet av engang - det er veldig, veldig vanlig, men spesielt når det rammer oss en sjelden gang...

Men det er en person, kvinne, jeg kjenner, jeg ofte vender tilbake til i tankene: Hun kjøper truser til sin 22 år gamle datter fordi datteren synes det er flaut å kjøpe selv... Både undertøy og toalettpapir er en naturlig ting i vårt samfunn... Jeg ville ha stusset mer om en person aldri kjøpte det... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie skrev (6 timer siden):

 

Men det er en person, kvinne, jeg kjenner, jeg ofte vender tilbake til i tankene: Hun kjøper truser til sin 22 år gamle datter fordi datteren synes det er flaut å kjøpe selv... Både undertøy og toalettpapir er en naturlig ting i vårt samfunn... Jeg ville ha stusset mer om en person aldri kjøpte det... ;) 

Jeg så en artig meme om undertøy og "kvinners logikk". 

På det ene bildet var det en kvinne i sort bikini helt komfortabel med å vise seg fram. På det andre bildet hadde kvinnet svart, vanlig undertøy på, ganske likt bikinien, og ble flau og dekte seg til. Det er altså nesten like plagg og kroppen eksponeres akkurat like mye, men fordi det ene heter undertøy så kan man ikke vise seg for noen for da blir man flau. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (54 minutter siden):

Jeg så en artig meme om undertøy og "kvinners logikk". 

På det ene bildet var det en kvinne i sort bikini helt komfortabel med å vise seg fram. På det andre bildet hadde kvinnet svart, vanlig undertøy på, ganske likt bikinien, og ble flau og dekte seg til. Det er altså nesten like plagg og kroppen eksponeres akkurat like mye, men fordi det ene heter undertøy så kan man ikke vise seg for noen for da blir man flau. 😛

Det er snodig det du sier der. Det var en fin sommerdag på hytta og mannen min sto ute i bare boxeren, tror han hadde vasket seg i utebadekaret. Da kom naboen forbi, en eldre kvinne og mannen min syntes det var så flaut og lurte veldig på hva hun hadde tenkt. Jeg ser ikke problemet, han kunne jo like gjerne stått der i en vanlig shorts?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Det var en fin sommerdag på hytta og mannen min sto ute i bare boxeren, tror han hadde vasket seg i utebadekaret. Da kom naboen forbi, en eldre kvinne og mannen min syntes det var så flaut og lurte veldig på hva hun hadde tenkt. Jeg ser ikke problemet, han kunne jo like gjerne stått der i en vanlig shorts?! 

Det ligger kanskje en frykt i trøndere for å vise seg i undertøy, etter den uforglemmelige saken om statsministeren som møtte pressen i bare underbuksa.

(For de unge og uvitende: https://www.klikk.no/historie/per-borten-stilte-opp-i-trusen--det-rystet-det-politiske-norge-6823841 )

Dagens boxere er uendelig mye mer "påkledd" enn de gamle herretrusene og svært lik vanlige shorts, så naboen reagerte nok ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (24 minutter siden):

Det er snodig det du sier der. Det var en fin sommerdag på hytta og mannen min sto ute i bare boxeren, tror han hadde vasket seg i utebadekaret. Da kom naboen forbi, en eldre kvinne og mannen min syntes det var så flaut og lurte veldig på hva hun hadde tenkt. Jeg ser ikke problemet, han kunne jo like gjerne stått der i en vanlig shorts?! 

Hehe ja ikke sant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Det er snodig det du sier der. Det var en fin sommerdag på hytta og mannen min sto ute i bare boxeren, tror han hadde vasket seg i utebadekaret. Da kom naboen forbi, en eldre kvinne og mannen min syntes det var så flaut og lurte veldig på hva hun hadde tenkt. Jeg ser ikke problemet, han kunne jo like gjerne stått der i en vanlig shorts?! 

Veldig flaut var det ikke, men synes det er en viss forskjell på shorts og underbukse, selv om de kan se nokså like ut. Man kan f.eks. åpne døra hjemme i bare shorts, men helst ikke i bare underbukse, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (12 minutter siden):

Veldig flaut var det ikke, men synes det er en viss forskjell på shorts og underbukse, selv om de kan se nokså like ut. Man kan f.eks. åpne døra hjemme i bare shorts, men helst ikke i bare underbukse, synes jeg.

Hun var et stykke unna og han hadde på en helt enkel, svart boxer som like gjerne kunne vært en sånn tight trenings-shorts omtrent. :) Jeg synes han overdrev veldig, men han ler godt av det i dag altså.

Jeg hadde heller ikke åpnet døra iført undertøy nei! Sønnen min var vel 18-19 år da han akkurat hadde kommet ut fra dusjen da det ringte på døra og siden det ringte på døra oppe og ikke nede ved ytterdøra i blokka så slo han bare et håndkle rundt livet og åpnet, vanligvis var det da tanta som bodde i etasjen over. Utenfor sto to ganske unge damer fra Frelsesarmeen... Jeg lo så jeg grein da han fortalte det! De hadde vært temmelig raske til å gå igjen! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (13 timer siden):

Jeg så en artig meme om undertøy og "kvinners logikk". 

På det ene bildet var det en kvinne i sort bikini helt komfortabel med å vise seg fram. På det andre bildet hadde kvinnet svart, vanlig undertøy på, ganske likt bikinien, og ble flau og dekte seg til. Det er altså nesten like plagg og kroppen eksponeres akkurat like mye, men fordi det ene heter undertøy så kan man ikke vise seg for noen for da blir man flau. 😛

Husker faktisk hun som sydde bunaden min til konfirmasjon for mer enn 40 år siden (gulp!) gjorde samme poenget - at folk var flaue over å bli sett i kun BH, mens bikini var greit. Så denne type «undring» er ikke ny. 
 

Men i likhet med Extra synes jeg det ikke er det samme, selv om de kan være like (lite) dekkende. Undertøy er mer privat enn bikini. Det går ikke på hvor mye/lite som dekkes til, men hva slags type plagg det er, stoffer, situasjon etc. Å bli observert i bare trusa er for de fleste (Per Borten et sjeldent unntak) noe man typisk forbeholder for de nære og i mer private situasjoner.
 

Tilsvarende hvis det er nattkjole eller pysj, som kan dekke like mye som en sommerkjole eller bukse og genser. De fleste av oss ville likevel ikke gå i det på jobb eller i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...