Gå til innhold

Så mye rart folk er flaue over!


Kashmir-

Anbefalte innlegg

morsan skrev (2 minutter siden):

Husker faktisk hun som sydde bunaden min til konfirmasjon for mer enn 40 år siden (gulp!) gjorde samme poenget - at folk var flaue over å bli sett i kun BH, mens bikini var greit. Så denne type «undring» er ikke ny. 
 

Men i likhet med Extra synes jeg det ikke er det samme, selv om de kan være like (lite) dekkende. Undertøy er mer privat enn bikini. Det går ikke på hvor mye/lite som dekkes til, men hva slags type plagg det er, stoffer, situasjon etc. Å bli observert i bare trusa er for de fleste (Per Borten et sjeldent unntak) noe man typisk forbeholder for de nære og i mer private situasjoner.
 

Tilsvarende hvis det er nattkjole eller pysj, som kan dekke like mye som en sommerkjole eller bukse og genser. De fleste av oss ville likevel ikke gå i det på jobb eller i butikken. 

Mener du man pysj bukse er forbeholdt til hjemmet? 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (På 15.1.2023 den 17.41):

Jeg skulle ønske flere var flaue over å spille av ting med lyd på telefonen på transportmidler og andre offentlige steder, inkludert å snakke med folk på tlf/FaceTime med høytaler på. 
 

Men ellers er det veldig rart å gå rundt å være flau over alle mulige ordinære ting. Vi alle kan vel gjøre feilen å tro at andre følger mer med på vår gjøren og laden, men folk flest har mer enn nok med seg selv. Det bunner nok i usikkerhet å være flau over slike ting. Kjøpe dopapir, da gitt. Se - en dame som bruker dopapir!!

Helt enig. Særlig ungdommer som har særs dårlig musikksmak. På toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjelden flau over meg selv, men en dag skulle jeg til legen. Jeg HATER å kjøre heis, har litt sånn heisskrekk...

Vel, jeg bestemte meg for å utfordre meg selv og ta heisen ta, opp i 4. Etg.

Begynte å få litt småpanikk da døra lukket seg og skulle dempe reaksjonen, så jeg så meg selv i speilet i heisen og lagde de stygge trynene til meg selv. 

Så åpna døra seg da, og det stod en gamling det og glodde. Jeg spurtet bare ut av heisen uten å se på'n.. :p da ble jeg litt flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle synge solo i et kor en gang. Glemte teksten og sang feil melodi. Det var fullsatt sal hjemme i bygda. Jeg rødmer bare jeg tenker på det. Jeg kan føle på skam for de rareste ting. Det betyr ikke at jeg er spesielt selvopptatt eller noe. Går vel mer på oppdragelse eller opplevelser i livet der man har følt på uverdighet og andre vonde følelser. Hvis man er oppdratt til ikke å være til bry for andre eller ikke liker å bli lagt merke til kan feks det oppleves ekstra flaut at telefonen plutselig ringer høyt i et møte. Mye av min skam handler om at jeg ble utsatt for incest. Da kan ting som er helt naturlig for folk flest bli skamfullt for meg. 

Anonymkode: c0488...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg kan ihvertfall si at det med buksesmekken er helvetes irriterende! Ikke fordi jeg synes det er flaut, men hvis den er åpen så tiltrekker man seg mennesker, de glor og kommenterer. De blir jo helt ville! Jeg var plaget med det en stund jeg var yngre. Jeg hadde ei favorittbukse jeg ville bruke så jeg ga litt f i at buksesmekken var åpen og i tillegg hadde jeg lett for å glemme det. Men jeg gikk på et kjøpesenter en gang og menn gikk forbi meg og snudde seg og glodde og begynte og kommentere. 
Har opplevd sååååå mange ganger at folk glor og kommenterer hvis den er åpen.

Selv har jeg aldri lagt merke til om folk har åpen buksesmekk. Hva er greia? Det er tydeligvis veldig hardcore for mange!!

Jeg har også rare ting jeg er flau over. Noen ganger har jeg blitt bedt om å kjøpe med medisterkaker fra butikken, og syntes alltid det var pinlig å kjøpe. Samme gjelder andre ting. Dopapir var jeg flau over å kjøpe som tenåring. Jeg gikk aldri i den kassa eller butikken det jobbet noen som jeg syntes var attraktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Subkutant skrev (10 timer siden):

Helt enig. Særlig ungdommer som har særs dårlig musikksmak. På toget.

Musikk kan være ille nok. Verre når folk spiller av alskens snutter med lyd på, eller de har telefon/videosamtale med høytaler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (30 minutter siden):

 eller de har telefon/videosamtale med høytaler 

Du vil kanskje ikke tro det, men det skjer av og til på biblioteket også gitt... Og de blir like forbauset hver gang når vi gir dem beskjed om at det kan de faktisk ikke gjøre - null forståelse for at man ikke har videosamtaler i det offentlige rom. Her snakker jeg ikke om to venninner, men om studenter som gjerne har videosamtaler med seriøse kontakter og greier.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du vil kanskje ikke tro det, men det skjer av og til på biblioteket også gitt... Og de blir like forbauset hver gang når vi gir dem beskjed om at det kan de faktisk ikke gjøre - null forståelse for at man ikke har videosamtaler i det offentlige rom. Her snakker jeg ikke om to venninner, men om studenter som gjerne har videosamtaler med seriøse kontakter og greier.

Jeg har – dessverre – ikke noe problem med å tro på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske lett for å bli flau. Husker det var superflaut å kjøpe bind da jeg var 12 år gammel. I tillegg måtte ikke andre vite at jeg hadde mensen, så jeg sørget for å være meget forsiktig ved skifte av bind, slik at ingen hørte den avslørende lyden av bind som ble fjernet fra trusa. 

Å betale med cash synes jeg litt flaut, for det gjør jeg så godt som aldri. Da jeg skulle kjøpe meg nye hodetelefoner hadde jeg en del kontanter liggende, og de kunne jeg avse. Men jeg måtte slå en spøk om at jeg hadde "vært i madrassen" og gravd fram oppspart cash. 

Også det med promp da. Jeg har friskt i minne en dansetime fra videregående. Jeg hadde en skikkelig dundrer som jeg forsøkte å holde inne, men da jeg fikk beskjed om å hoppe slapp den illeluktende fisen løs og jeg ble så flau at jeg gikk og gjemte meg på do resten av timen. Heldigvis lot resten av klassen til  å skjønne at jeg ikke gjorde det med vilje...

En annen gang etter jeg hadde fått insulinpumpe ble jeg av en medelev som også brukte insulinpumpe gjort oppmerksom på at slangen til den hang utenfor buksa mi. Jeg plages ikke av at pumpa mi er synlig, men selvfølgelig dytter jeg det jeg kan av slangen innenfor buksa. Husker jeg ble sprut rød, fordi noen kanskje kunne tolke det på en litt annen måte enn intensjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...