Gå til innhold

Kupton - de svakeste i samfunnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (15 minutter siden):

Ja, det er en slags ovenpå og ned holdning. Er man svak hvis man har opplevd noe traumatisk og derfor blitt psykotisk? Alle hadde blitt psykotisk i den situasjonen, er man da svak?

Nei. Man er ikke det! Skulle tro at en som jobber med slik problematikk skjønte såpass. Men nå er det vel litt så som så med både kunnskap og emosjonell intelligens også blant ansatte der. Det er jo ikke alle som har utdannelse, uten at det heller er en garanti for grei oppførsel. Jeg var også innlagt og opplevde ei heks av en ansatt, men jeg sa fra. Jeg har kanskje litt for lett for det, men da var det også flere som turde å si hva de mente. Fy for ei fæl dame. Litt vett i hodet bør man jo forvente, og å stakksasligjøre mennesker er ikke greit! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nei. Man er ikke det! Skulle tro at en som jobber med slik problematikk skjønte såpass. Men nå er det vel litt så som så med både kunnskap og emosjonell intelligens også blant ansatte der. Det er jo ikke alle som har utdannelse. Jeg var også innlagt og opplevde ei heks av en ansatt, men jeg sa fra. Jeg har kanskje litt for lett for det, men da var det også flere som turde å si hva de mente. Fy for ei fæl dame. Litt vett i hodet bør man jo forvente, og å stakksasligjøre mennesker er ikke greit! 

Er jo vanlig blant folk som ikke kan noe om psykiatri å tro at alle som er innlagt og som sliter er svake mennesker. Man skulle jo da tro de ansatte som jobber i psykiatrien visste bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva betyr det?

Det er et begrep som ikke er definert, men som brukes en del - ofte i politisk sammenheng.

Om jeg skal prøve meg på dette, må det kanskje bli "de som ikke har helt grunnleggende behov tilfredsstilt,  og som ikke innen rimelig tid selv klarer å skaffe seg det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (13 minutter siden):

Det er et begrep som ikke er definert, men som brukes en del - ofte i politisk sammenheng.

Om jeg skal prøve meg på dette, må det kanskje bli "de som ikke har helt grunnleggende behov tilfredsstilt,  og som ikke innen rimelig tid selv klarer å skaffe seg det."

Ja, og mennesker som er innlagt på grunn av psykiske problemer kan fint ha tilfredstillende grunnleggende behov. Mat, drikke, bosted, venner, familie, grei og til og med veldig god økonomi. De tre første er jo de mest grunnleggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (29 minutter siden):

Det er et begrep som ikke er definert, men som brukes en del - ofte i politisk sammenheng.

Om jeg skal prøve meg på dette, må det kanskje bli "de som ikke har helt grunnleggende behov tilfredsstilt,  og som ikke innen rimelig tid selv klarer å skaffe seg det."

«Vi tar vare på de svakeste i samfunnet og du trenger hjelp» sa han

Anonymkode: dd1e8...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

«Vi tar vare på de svakeste i samfunnet og du trenger hjelp» sa han

Anonymkode: dd1e8...f6d

Da hadde jeg blitt jævlig forbanna hvis noen hadde sagt det til meg. Jeg hadde gått rett til ledelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

«Vi tar vare på de svakeste i samfunnet og du trenger hjelp» sa han

Anonymkode: dd1e8...f6d

Ta og meld denne idioten som sier dette til arbeidstilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg blitt jævlig forbanna hvis noen hadde sagt det til meg. Jeg hadde gått rett til ledelsen.

Jeg og. 

Anonymkode: c7a9e...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 minutter siden):

Ta og meld denne idioten som sier dette til arbeidstilsynet.

Enig eller til Stedsforvalteren. Ts, ikke Finn deg i dette. 

Anonymkode: c7a9e...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (30 minutter siden):

Da hadde jeg blitt jævlig forbanna hvis noen hadde sagt det til meg. Jeg hadde gått rett til ledelsen.

 

Everybody skrev (27 minutter siden):

Ta og meld denne idioten som sier dette til arbeidstilsynet.

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg og. 

Anonymkode: c7a9e...e73

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig eller til Stedsforvalteren. Ts, ikke Finn deg i dette. 

Anonymkode: c7a9e...e73

Er sikker på at vedkommende bare mente det godt.

Litt skremmende å se hvor lite tolerante noen er ovenfor helt uskyldige menneskelige "feil". Det kan neimen ikke være lett å jobbe med mennesker når det skal så lite til for at noen skal føle seg krenket. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Er det noe å bli så sint for? Dårlig valg av ord, men sikkert ikke vont ment.

Da jeg ble innlagt så hadde jeg tatt ganske lang utdannelse, jeg jobbet og hadde vært en støtte for en i mange år som var psykisk syk. Jeg var også en som alltid gikk i bresjen for andre og hjalp folk. Det gikk helt galt tilslutt hvor jeg faktisk rømte fra alt og gikk på trynet så det sang! Jeg vil ikke si jeg var svak nei, og jeg møtte de som hadde mye mer enn meg, med masse ansvar og tillit blant folk. Det er mennesker med diagnoser som har dårlige perioder ikke minst, og de var ikke svake i det hele tatt. Og de som hadde utholdt mer enn jeg hadde fantasi til å forestille meg, og som likevel sto på begge beina uten noen til å hjelpe og støtte! Kanskje de minst svake av alle. Klart jeg hadde blitt sint om en ansatt hadde sagt noe sånt. Ikke vondt ment, men veldig tankeløst og respektløst. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (4 minutter siden):

 

 

 

Er sikker på at vedkommende bare mente det godt.

Litt skremmende å se hvor lite tolerante noen er ovenfor helt uskyldige menneskelige "feil". Det kan neimen ikke være lett å jobbe med mennesker når det skal så lite til for at noen skal føle seg krenket. 

Mente det godt??? Svært krenkende å mene det godt i mine øyne. Nå er jeg ikke ofte på sykehus men for de aller fleste er dette krenkende. 

Anonymkode: c7a9e...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (18 minutter siden):

 

 

 

Er sikker på at vedkommende bare mente det godt.

Litt skremmende å se hvor lite tolerante noen er ovenfor helt uskyldige menneskelige "feil". Det kan neimen ikke være lett å jobbe med mennesker når det skal så lite til for at noen skal føle seg krenket. 

Eh! Det er snakk om mennesker som er i en veldig vanskelig situasjon her. De er innlagt liksom. Så da skal DE være tolerante og forstå en som kommer med en krenkende uttalelse? Det blir ikke mer feil i mitt syn.

Det var som psykologen jeg var hos som begynte å snakke om hvor plaget han var på grunn av at han trodde sin egen angst gikk ut over barna hans, og jeg måtte trøste ham 😅 gud hjelpe. Men nå har jeg ekstremt dårlig erfaring med nettopp psykologer da. Så mye rart har jeg ikke hørt og sett fra noen andre, og det er søren ikke tull engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Eh! Det er snakk om mennesker som er i en veldig vanskelig situasjon her. De er innlagt liksom. Så da skal DE være tolerante og forstå en som kommer med en krenkende uttalelse? Det blir ikke mer feil i mitt syn.

Det var som psykologen jeg var hos som begynte å snakke om hvor plaget han var på grunn av at han trodde sin egen angst gikk ut over barna hans, og jeg måtte trøste ham 😅 gud hjelpe. Men nå har jeg ekstremt dårlig erfaring med nettopp psykologer da. Så mye rart har jeg ikke hørt og sett fra noen andre, og det er søren ikke tull engang.

Det er mange rare mannlige psykologer etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 minutter siden):

Det er mange rare mannlige psykologer etter min mening.

Jeg er 100% enig. Men det var en kvinnelig psykolog i bildet også, som heller ikke var helt i vater. Men hører og har erfart mest fra mannlige, uten tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 timer siden):

Eh! Det er snakk om mennesker som er i en veldig vanskelig situasjon her. De er innlagt liksom. Så da skal DE være tolerante og forstå en som kommer med en krenkende uttalelse? Det blir ikke mer feil i mitt syn.

Har vært innlagt selv jeg, og jeg ville aldri ha opplevd utsagnet som krenkende. Tror sånt (hvorvidt man har lav eller høy terskel for krenkelser) har mest med personlighet å gjøre, og ikke så mye med at man er innlagt og i en vanskelig situasjon å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 timer siden):

Har vært innlagt selv jeg, og jeg ville aldri ha opplevd utsagnet som krenkende. Tror sånt (hvorvidt man har lav eller høy terskel for krenkelser) har mest med personlighet å gjøre, og ikke så mye med at man er innlagt og i en vanskelig situasjon å gjøre. 

Ja, det har nok med personlighet å gjøre, det tror jeg. Men jeg reagerte nok mer da jeg var innlagt, for jeg følte meg i en sårbar situasjon, og da trengte jeg oppløftende ord mer enn ellers. Ingen kalte meg svak heldigvis, jeg ville følt det som en undervurdering. Men ja, vi er ulike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (22 timer siden):

Har vært innlagt selv jeg, og jeg ville aldri ha opplevd utsagnet som krenkende. Tror sånt (hvorvidt man har lav eller høy terskel for krenkelser) har mest med personlighet å gjøre, og ikke så mye med at man er innlagt og i en vanskelig situasjon å gjøre. 

At du ikke ville opplevd det som krenkende er en ting men at du tror at det er rart for andre og reagere på det er en annen ting. Jeg vil påstå og si for se fleste som ikke er kjempe syke er det krenkende utsagn. 

Anonymkode: c7a9e...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er å bli fornærmet over. Noen ting er jo fakta her i livet. Hvem er de svakeste i samfunnet tenker dere om det ikke er oss og dem som ikke har helse til å klare å organisere og mestre et ordinært voksenliv og være avhengig av personell, institusjon og ikke har inntektsevne. Sånn er det og det er ikke vår skyld men likevel sånn det er. Helt greit.

Anonymkode: 15c44...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...