Gå til innhold

Han er en av stadig flere menn i 50-årene uten partner og barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (På 31.1.2023 den 20.20):

Kan du beskrive en skikkelig dame? Menn og damer klager jo på det samme. De finner ingen som er god nok. 

En dame som ikke tror hun kan dominere og oppføre seg dårlig hver gang hun møter motgang. Behøver ikke å være interessert i sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå har Birgir fra åpningsinnlegget fått seg dame. Men regner med at feministene i tråden her reagerer, for dama er fra Thailand! Og da er det sikkert utnyttelse av fattige.

https://www.nettavisen.no/birger-rokne/kjareste/ensomhet/birger-55-var-ungkar-i-18-ar-en-ting-endret-situasjonen/f/5-95-1254859

Denne gangen møter han ikke Nettavisens journalist alene. På Birgers hytte på Oppheim utenfor Voss sitter han tett sammen med Wiyada (44) på en benk utenfor 60-talls hytta.

Da Nettavisen møtte Birger i januar hadde han, bortsett fra et par sommerflørter, ikke vært i et stabilt forhold siden 2006 da han ble skilt fra en thailandsk dame han var gift med et par år. Flere ganger hadde han måttet håndtere den såre følelsen det var å bli oversett på nett-datingsidene. Det så mørkt ut, men nå sitter han altså her med en lys levende kjæreste ved siden av seg.

Også en annen vossing, og bekjent av Birger, satt på Nesodden og leste artikkelen. Han har også en thailandsk kjæreste som på det tidspunktet hadde en singel venninne – nemlig Wiyada.

Den bekjentes kjæreste viste artikkelen til Wiyada og spurte henne om hun ikke ville ta sjansen på å bli kjent med Birger. Wiyada fikk vite at Birger var en snill mann med god humor, grønne fingre, interesse for natur og musikk, fast jobb i Voss gondol, egen leilighet på Voss og også denne hytta på Oppheim som den tidligere ungkaren holder på å renovere.

– Norsk natur er kjempefin. Jeg elsker å være her oppe, sier Wiyada.

44-åringen hadde vært separert i nær et år fra mannen hun hadde vært gift med i 12 år i Norge, da venninnen tok kontakt og fortalte om Birger.

– Jeg var egentlig ikke klar for en ny mann, men Birger virket grei. Vennene mine sa han var en snill mann, noe som er det viktigste for meg. Så da bestemte jeg meg for å gi han en sjanse. Jeg hadde jo ingenting å tape på det, sier kvinnen som opprinnelig kommer fra Nordøst-Thailand.

Det siste halvåret har de to opplevd mye sammen. De har reist på kryss og tvers i Norge med Birgers camper-van og på Hurtigruten. Hurtigruteturen ble Birgers 16 i rekken, men Wiyadas første.

Anonymkode: 3f27d...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har Birgir fra åpningsinnlegget fått seg dame. Men regner med at feministene i tråden her reagerer, for dama er fra Thailand! Og da er det sikkert utnyttelse av fattige.

https://www.nettavisen.no/birger-rokne/kjareste/ensomhet/birger-55-var-ungkar-i-18-ar-en-ting-endret-situasjonen/f/5-95-1254859

Denne gangen møter han ikke Nettavisens journalist alene. På Birgers hytte på Oppheim utenfor Voss sitter han tett sammen med Wiyada (44) på en benk utenfor 60-talls hytta.

Da Nettavisen møtte Birger i januar hadde han, bortsett fra et par sommerflørter, ikke vært i et stabilt forhold siden 2006 da han ble skilt fra en thailandsk dame han var gift med et par år. Flere ganger hadde han måttet håndtere den såre følelsen det var å bli oversett på nett-datingsidene. Det så mørkt ut, men nå sitter han altså her med en lys levende kjæreste ved siden av seg.

Også en annen vossing, og bekjent av Birger, satt på Nesodden og leste artikkelen. Han har også en thailandsk kjæreste som på det tidspunktet hadde en singel venninne – nemlig Wiyada.

Den bekjentes kjæreste viste artikkelen til Wiyada og spurte henne om hun ikke ville ta sjansen på å bli kjent med Birger. Wiyada fikk vite at Birger var en snill mann med god humor, grønne fingre, interesse for natur og musikk, fast jobb i Voss gondol, egen leilighet på Voss og også denne hytta på Oppheim som den tidligere ungkaren holder på å renovere.

– Norsk natur er kjempefin. Jeg elsker å være her oppe, sier Wiyada.

44-åringen hadde vært separert i nær et år fra mannen hun hadde vært gift med i 12 år i Norge, da venninnen tok kontakt og fortalte om Birger.

– Jeg var egentlig ikke klar for en ny mann, men Birger virket grei. Vennene mine sa han var en snill mann, noe som er det viktigste for meg. Så da bestemte jeg meg for å gi han en sjanse. Jeg hadde jo ingenting å tape på det, sier kvinnen som opprinnelig kommer fra Nordøst-Thailand.

Det siste halvåret har de to opplevd mye sammen. De har reist på kryss og tvers i Norge med Birgers camper-van og på Hurtigruten. Hurtigruteturen ble Birgers 16 i rekken, men Wiyadas første.

Anonymkode: 3f27d...5a0

Bra for han at han fant noen når han ønsket seg en dame. De damene han prøvde seg på ville ikke ha han uansett så da må det vel være greit med en fra Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har Birgir fra åpningsinnlegget fått seg dame. Men regner med at feministene i tråden her reagerer, for dama er fra Thailand! Og da er det sikkert utnyttelse av fattige.

https://www.nettavisen.no/birger-rokne/kjareste/ensomhet/birger-55-var-ungkar-i-18-ar-en-ting-endret-situasjonen/f/5-95-1254859

Denne gangen møter han ikke Nettavisens journalist alene. På Birgers hytte på Oppheim utenfor Voss sitter han tett sammen med Wiyada (44) på en benk utenfor 60-talls hytta.

Da Nettavisen møtte Birger i januar hadde han, bortsett fra et par sommerflørter, ikke vært i et stabilt forhold siden 2006 da han ble skilt fra en thailandsk dame han var gift med et par år. Flere ganger hadde han måttet håndtere den såre følelsen det var å bli oversett på nett-datingsidene. Det så mørkt ut, men nå sitter han altså her med en lys levende kjæreste ved siden av seg.

Også en annen vossing, og bekjent av Birger, satt på Nesodden og leste artikkelen. Han har også en thailandsk kjæreste som på det tidspunktet hadde en singel venninne – nemlig Wiyada.

Den bekjentes kjæreste viste artikkelen til Wiyada og spurte henne om hun ikke ville ta sjansen på å bli kjent med Birger. Wiyada fikk vite at Birger var en snill mann med god humor, grønne fingre, interesse for natur og musikk, fast jobb i Voss gondol, egen leilighet på Voss og også denne hytta på Oppheim som den tidligere ungkaren holder på å renovere.

– Norsk natur er kjempefin. Jeg elsker å være her oppe, sier Wiyada.

44-åringen hadde vært separert i nær et år fra mannen hun hadde vært gift med i 12 år i Norge, da venninnen tok kontakt og fortalte om Birger.

– Jeg var egentlig ikke klar for en ny mann, men Birger virket grei. Vennene mine sa han var en snill mann, noe som er det viktigste for meg. Så da bestemte jeg meg for å gi han en sjanse. Jeg hadde jo ingenting å tape på det, sier kvinnen som opprinnelig kommer fra Nordøst-Thailand.

Det siste halvåret har de to opplevd mye sammen. De har reist på kryss og tvers i Norge med Birgers camper-van og på Hurtigruten. Hurtigruteturen ble Birgers 16 i rekken, men Wiyadas første.

Anonymkode: 3f27d...5a0

Du lenker til en plussartikkel så jeg får ikke lest den, men om både Birgir og Wiyada er lykkelige så er det vel ikke noe som er bedre enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har Birger fra åpningsinnlegget fått seg dame. Men regner med at feministene i tråden her reagerer, for dama er fra Thailand! Og da er det sikkert utnyttelse av fattige.

Hun har jo vært i Norge i 12 år, hun er skilt fra en annen nordmann. Så hvorfor skulle noen kalle det utnyttelse? Hun blir ikke sendt tilbake til Thailand eller noe sånt, selv om hun er singel. Hun kjenner den norske kulturen og vet hva hun går til.

Det som kan være "utnyttelse av fattige", er når menn henter seg damer fra fattige land (de kan komme fra Asia, men også Russland, Moldova etc.) ved å skryte på seg hus og materielle goder, omtrent uten å ha møtt dem, og egentlig er ute etter husholderske som de også kan ha sex med. Så skiller de seg rett før hun har vært her lenge nok til å få oppholdstillatelse. Men slike forhold er jo et mindretall av ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Hun har jo vært i Norge i 12 år, hun er skilt fra en annen nordmann. Så hvorfor skulle noen kalle det utnyttelse? Hun blir ikke sendt tilbake til Thailand eller noe sånt, selv om hun er singel. Hun kjenner den norske kulturen og vet hva hun går til.

Det som kan være "utnyttelse av fattige", er når menn henter seg damer fra fattige land (de kan komme fra Asia, men også Russland, Moldova etc.) ved å skryte på seg hus og materielle goder, omtrent uten å ha møtt dem, og egentlig er ute etter husholderske som de også kan ha sex med. Så skiller de seg rett før hun har vært her lenge nok til å få oppholdstillatelse. Men slike forhold er jo et mindretall av ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner, 

Ikke det inntrykket du får man du leser hva norske kvinner skriver om slike menn. Men hva skal en stakkars mann gjøre når han ikke er god nok for norske kvinner? Ikke tjener han nok, ikke har han høy nok status, ikke er han kjekk nok eller maskulin nok, ikke er han pratsom nok, de finner alltid noe de kan rakke ned på. Og så rakker de ned på han når han finner noen i utlandet. 

Anonymkode: 3f27d...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke det inntrykket du får man du leser hva norske kvinner skriver om slike menn.

Jeg gidder ikke diskutere på et så unyansert nivå som "norske kvinner" og "slike menn". Uansett kan man ikke styre folks partnervalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (23 minutter siden):

Er egentlig norske kvinner mer kresne enn kvinner fra andre land med tanke på partner?

Det tror jeg nok. Det har de råd til.

Anonymkode: 02e36...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (39 minutter siden):

Er egentlig norske kvinner mer kresne enn kvinner fra andre land med tanke på partner?

Nei norske kvinner er ikke så spesielle.  Hvis du sier vestlige kvinner så kan vi begynne å nærme oss noe.  Vi har i hvert fall mulighet til å klare oss alene, men det er mange kvinner som ikke klarer det og hopper inn i det ene håpløse forholdet etter det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Er egentlig norske kvinner mer kresne enn kvinner fra andre land med tanke på partner?

Ja. 
Det er mulig kvinner fra sør øst Asia er kresne også, men en middelaldrende nordmann er rik i hennes øyne. 

Anonymkode: c39f5...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke det inntrykket du får man du leser hva norske kvinner skriver om slike menn. Men hva skal en stakkars mann gjøre når han ikke er god nok for norske kvinner? Ikke tjener han nok, ikke har han høy nok status, ikke er han kjekk nok eller maskulin nok, ikke er han pratsom nok, de finner alltid noe de kan rakke ned på. Og så rakker de ned på han når han finner noen i utlandet. 

Anonymkode: 3f27d...5a0

Vel... Har jo sett noen av de menn som har hentet seg kvinner fra Asia være på banen i diverse kommentarfelt og "problemet" deres er at norske/vestlige kvinner rett og slett er for selvstendige for dem. De vil ha en kvinne som synes det er greit å være hjemme, holde huset i orden, lage middag til mannen kommer hjem og behage ham - ikke ha sitt eget liv. Jeg sier slett ikke at dette gjelder alle, men en del menn er på det nivået der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Vel... Har jo sett noen av de menn som har hentet seg kvinner fra Asia være på banen i diverse kommentarfelt og "problemet" deres er at norske/vestlige kvinner rett og slett er for selvstendige for dem. De vil ha en kvinne som synes det er greit å være hjemme, holde huset i orden, lage middag til mannen kommer hjem og behage ham - ikke ha sitt eget liv. Jeg sier slett ikke at dette gjelder alle, men en del menn er på det nivået der også.

Noen ja, men du kan ikke generalisere på den måten.

Anonymkode: 02e36...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ja, men du kan ikke generalisere på den måten.

Anonymkode: 02e36...66f

Det understreker jeg i den siste linjen jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det understreker jeg i den siste linjen jeg skriver.

Du får det til å høres ut som om det gjelder mange. De fleste er skikkelige menn som norske kvinner ikke vil ha av en eller annen grunn fordi de har så jævla høye krav.

Anonymkode: 02e36...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er en ensom kvinne. 

Anonymkode: a3418...63f

Det er ikke mindre trist.

Anonymkode: 02e36...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at Birger har fått seg dame. Håper det varer og at begge er lykkelige.

Men jeg legger jo merke til alle tingene som nevnes i artikkelen som er hans vaner, hans ønsker og ting, som hun nå tydeligvis tilpasser seg til: Hun må like Elvis og bli med på Elvis-festival, hun er med på sin første rundtur Hurtigruta som han har tatt  15 ganger før, hun reiser rundt med han i hans egenbygde camper-van, og de snakker om at hun skal flytte inn hos han.

Jeg kjenner jo ingen av dem, og hvor mye av dette som skyldes «journalistisk vinkling», vet jeg ikke. Det er jo naturlig og viktig å søke å bli en del av kjærestens liv ved å delta på og ville inkludere kjæresten i det som er viktig for en selv.  Men av det som kommer fram, virker det veldig som tilpassing går mest én vei. Hvis det er riktig fremstilt, passer det inn i bildet jeg har av flere gammelungkarer jeg kjenner, hvor de ikke synes villige til å jenke eller tilpasse seg en tøddel. (Bortsett fra at bikkja heretter må sove utenfor dobbeltsenga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...