Gå til innhold

Trenger mye bekreftelse fra andre

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, trenger jeg mye bekreftelser fra andre. Dette er gjerne i vanskelige perioder. Når jeg har det mer ok med meg selv er det ikke like påfallende. Jeg har få men nære vennskap. Jeg er redd for å miste de jeg har mye pga mitt behov for bekreftelse.. Jeg går i behandling. Men jeg er redd det er for sent allerede og det gjør at jeg søker enda mer bekreftelse. Det blir en slags ond sirkel, som det sikkert ikke er umulig, men vanskelig å komme ut av.. Jeg skyver folk unna meg, når det egentlig ikke er det jeg vil.. Jeg vil ikke være sånn som dette. Jeg gjør meg liten og egentlig mindre enn det jeg er ved å oppføre meg sånn. Det kommer alltid med en bitter ettersmak i munnen. Jeg ser og forstår at om jeg ikke endrer atferd vil jeg ødelegge de få vennskapene jeg har. Likevel gir jeg etter for den usikre lille jenta jeg har inni meg. 
Jeg prøver å gi meg selv bekreftelser og noen ganger fungerer dette. Er det noe annet man kan gjøre? Jeg VET jo at dette er veldig usunt. Redd for å ende opp som en ensom og bitter gammel dame. 

Anonymkode: 85862...699

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470748-trenger-mye-bekreftelse-fra-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har innsikt. Du forstår at (når) du søker bekreftelse. Bruk det for det det er verdt til å si til deg selv at du ikke skal søke bekreftelse men stå i og hold ut usikkerheten. Tren på dette. Jeg trener på det og å ignorere negative følelser selv, og det funker for meg. Det er mitt råd.

Endret av Hurja
Hurja skrev (4 minutter siden):

Du har innsikt. Du forstår at (når) du søker bekreftelse. Bruk det for det det er verdt til å si til deg selv at du ikke skal søke bekreftelse men stå i og hold ut usikkerheten. Tren på dette. Jeg trener på det og å ignorere negative følelser selv, og det funker for meg. Det er mitt råd.

Takk for svar. Jeg skal forsøke å gjøre det😊 

Anonymkode: 85862...699

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...