Gå til innhold

Lønner det seg alltid å eie fremfor å leie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (På 27.1.2023 den 11.13):

Det viktigste er likevel ikke hva som lønner seg, men hva som passer best for hver og en. Sover man best om natten som leietaker vil det ikke «lønne seg» i et helhetsperspektiv å eie, selv om det står penger på bok den dagen man går i jorda. 

Dette er et godt poeng og grunn god nok til at man ikke bør «overtale» folk til å eie selv, om det er noe som gjør dem urolig. 
 

Når det er sagt, er jeg såå glad jeg slipper å leie bolig. Jeg liker tryggheten ved å eie selv, for ikke å snakke om selvbestemmelsesretten. Der har også lønt seg for meg økonomisk. Jeg er nå på min fjerde selveide bolig, og føler meg trygg på at jeg vil ha romslighet og mulighet for et femte boligkjøp når alderen tilsier det. 
 

Jeg må også ærlig innrømme at da jeg ble singel igjen som 40-something og skulle begynne å date igjen, ville jeg nok ha stusset om jeg hadde møtt en mann på min alder som ikke eide egen bolig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

morsan skrev (På 30.1.2023 den 19.46):

Dette er et godt poeng og grunn god nok til at man ikke bør «overtale» folk til å eie selv, om det er noe som gjør dem urolig. 
 

Når det er sagt, er jeg såå glad jeg slipper å leie bolig. Jeg liker tryggheten ved å eie selv, for ikke å snakke om selvbestemmelsesretten. Der har også lønt seg for meg økonomisk. Jeg er nå på min fjerde selveide bolig, og føler meg trygg på at jeg vil ha romslighet og mulighet for et femte boligkjøp når alderen tilsier det. 
 

Jeg må også ærlig innrømme at da jeg ble singel igjen som 40-something og skulle begynne å date igjen, ville jeg nok ha stusset om jeg hadde møtt en mann på min alder som ikke eide egen bolig.. 

ja det ville det vært. Hadde stusset jeg også om jeg var oppi årene og han jeg møtte ikke eide noe. 

Anonymkode: 1e293...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg fikk kjøpt en 2 roms i 1999. Takket være kommunalt lån og boligtilskudd. Jeg bor her enda og har ingen planer om å flytte. Leiligheten har 6 doblet seg i verdi.

Så historisk har det lønt seg å eie.

Med de prisene som er i dag er jeg mer usikker.

Boligstøtte er vanskeligere å få, så også bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...