Gå til innhold

Hvor mye forsinket før man spør i resepsjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på, på fastlegekontoret hvor lang tid burde man sitte å vente før man hører i resepsjonen om hvor lang ventetid det er igjen? Man kan jo risikere at man feks har møtt opp på feil dag, blitt glemt av eller at legen ikke er på jobb likevel.

Anonymkode: 32858...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått inn en eneste gang, da hadde jeg med et barn på 4 år og vi hadde venta i over 45 min med svært lite folk på venterommet. Viste seg at de hadde gjort en feil i utsending av sms (jeg trodde vi hadde avtalt tirsdag, men i sms’en stod det mandag..jeg stolte mer på den enn egen hukommelse).

Ellers har jeg opplevd en gang at sekretæren kom ut (etter ca 30 min venting) med beskjed om at min fastlege hadde en form for vakt, var kalt ut på oppdrag og ikke kommet tilbake enda. Fikk velge om jeg ville ha ny time eller vente lengre.

Ville nok spurt uansett etter ca 45 min, med mindre det var «kaos» med folk og jeg så at min lege jevnlig hentet folk som var der før meg.

Anonymkode: e7c58...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bare lurer på, på fastlegekontoret hvor lang tid burde man sitte å vente før man hører i resepsjonen om hvor lang ventetid det er igjen? Man kan jo risikere at man feks har møtt opp på feil dag, blitt glemt av eller at legen ikke er på jobb likevel.

Anonymkode: 32858...e1d

Går da helt fint an å spørre etter 20-30 min., deg spørs jo helt på måten man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å spør. Hos min fastlege sier en ifra i luken når man har kommet, da kan en jo spør om det er lange forsinkelser.

Jeg regner alltid med ca tjue minutt forsinkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg venter 20 min før jeg spør høflig om legen er veldig forsinket. Ett par ganger oppigjennom har jeg vært der feil dag🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

På mitt legekontor må man melde seg i skranken. Da sjekker de jo at man har time. 

Trodde dette var vanlig jeg?

Jeg setter meg bare på venterommet jeg. :) Det ser ut som de i skranken har mer enn nok å gjøre om ikke jeg skal hefte dem med å si at jeg har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 timer siden):

Jeg setter meg bare på venterommet jeg. :) Det ser ut som de i skranken har mer enn nok å gjøre om ikke jeg skal hefte dem med å si at jeg har kommet.

Det står oppslag om at man skal melde seg på mitt kontor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Det ser ut som de i skranken har mer enn nok å gjøre om ikke jeg skal hefte dem med å si at jeg har kommet.

Det er mange steder man skal gi beskjed, slik Glitter beskriver. Hvis det ikke står oppslag, melder ikke jeg meg heller. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Det står oppslag om at man skal melde seg på mitt kontor. :)

Da gjør man jo det selvfølgelig. :) Tror ikke det stor noe på mitt legekontor og jeg har aldri gjort og ser som regel at de andre som kommer heller ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (5 minutter siden):

Det er mange steder man skal gi beskjed, slik Glitter beskriver. Hvis det ikke står oppslag, melder ikke jeg meg heller. 

Da gjør man det jo selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Det er mange steder man skal gi beskjed, slik Glitter beskriver. Hvis det ikke står oppslag, melder ikke jeg meg heller. 

Jo, og slik var det på mitt også i flere år, inntil de endret det i midten av 2018. Da skulle vi kun henvende oss om vi skulle ta laboratorieprøve e.l. Jeg fikk ikke med meg det i starten, og forsto ikke hvorfor de litt utålmodig bare ba meg gå inn, inntil en medpasient en gang sa at vi ikke lenger trengte å melde oss ved ankomst... Slik er det å bare gå på autopilot ved gammel vane... Men jeg tror det avlastet sekretærene en hel del å ikke måtte registrere alle ankomne.

Jeg venter bare at det popper opp en automat hvor vi skal registrere vår ankomst og/eller SMS hvor vi skal registrere at vi har ankommet, slik det er ved sykhuset her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg bare lurer på, på fastlegekontoret hvor lang tid burde man sitte å vente før man hører i resepsjonen om hvor lang ventetid det er igjen? Man kan jo risikere at man feks har møtt opp på feil dag, blitt glemt av eller at legen ikke er på jobb likevel.

Anonymkode: 32858...e1d

På mitt fastlegekontor har det et skilt med beskjed om at vi skal melde oss etter 30 min. Det er i samsvar med det jeg ville tenkt om skiltet ikke hang der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (6 minutter siden):

På mitt fastlegekontor har det et skilt med beskjed om at vi skal melde oss etter 30 min. Det er i samsvar med det jeg ville tenkt om skiltet ikke hang der også. 

På mitt fastlegekontor står det at etter 15min forsinkelse kan en spørre. Jeg gjør aldri det, for de pleier å være 20-30 min forsinket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Diakonhjemmet skjer alt med smartphone, der er det ikke mange skranker igjen siden jeg var der for første gang for2 år og3 måneder sidan.

Anonymkode: 0b58a...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun gjort det en gang.  Hadde time klokka 0900 og meldte meg i resepsjonen.  Klokka 0930 kom legen på jobb og gikk inn på kontoret.  Klokka 1000 ankom en ny pasient, som ble ropt inn nokså umiddelbart.  Da spurte jeg - det viste seg at legen hadde glemt meg.  (Det var for øvrig en indikasjon på hvordan hun var som lege...)

Ved mitt nåtidlige legesenter behøver man ikke melde seg.  Det står oppslag om at hvis legen er mer enn 30 minutter forsinka, gir de beskjed.  I løpet av snart fem år har det enda ikke skjedd #heldig.

Hvis det ikke har skjedd noe i løpet av en times venting, hadde jeg nok forhørt meg.

Anonymkode: 65cd4...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...