Gå til innhold

Hvor mange antrekk?


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg driver og forbereder pakkingen her. Jeg skal være borte i fire uker. Hvor mange antrekk ville dere pakket?

Jeg har en tendens til å pakke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo være tilgang til vaskemaskin som dere kan bruke så 3-4 vanlige antrekk (bukse/skjørt/kjole og topp), 2-3 sett varmt undertøy som longs og trøye og minst 1 trenings-bh og en vanlig + en drøss truser. :) Hvis dere skal ha flere treningsøkter om dagen så blir det jo en del truseskift? Dere skal vel også ha innetrening så da må du ha med 2-3 sett treningstøy. Pluss yttertøy, vintersko, joggesko og innesko/tøfler. Pysj om du bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (35 minutter siden):

Du har vel mulighet til å vaske klær antar jeg?

Jeg hadde tatt med klær for 5-6 dager og så regnet med at de kan på vask.

Ja, det er mulig å vaske klær der. Jeg har bare tenkt at hva tenker de andre hvis jeg går i de samme klærne hele tiden.

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Det må jo være tilgang til vaskemaskin som dere kan bruke så 3-4 vanlige antrekk (bukse/skjørt/kjole og topp), 2-3 sett varmt undertøy som longs og trøye og minst 1 trenings-bh og en vanlig + en drøss truser. :) Hvis dere skal ha flere treningsøkter om dagen så blir det jo en del truseskift? Dere skal vel også ha innetrening så da må du ha med 2-3 sett treningstøy. Pluss yttertøy, vintersko, joggesko og innesko/tøfler. Pysj om du bruker det.

Trusene er klar. Alle jeg har😂

Men jeg har bare ett ullsett. Hadde ikke råd til å kjøpe flere. Men jeg hsr med meg Milo.

Innesko må jeg ikke glemme.

Pysj må jeg ha for vi deler bad.

Men er det meningen at vi skal dusje to ganger til dagen? Etter hver treningsøkt? Jeg har tørr hud så det vil ikke gå så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Men jeg har bare ett ullsett. Hadde ikke råd til å kjøpe flere. Men jeg hsr med meg Milo.

 

Ett tips er att ull kan luftes, man trenger nødvendigvis ikke vaske det etter hver bruk. Bare sånn i tilfelle du ikke var klar over det 🙂

Anonymkode: a5608...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ett tips er att ull kan luftes, man trenger nødvendigvis ikke vaske det etter hver bruk. Bare sånn i tilfelle du ikke var klar over det 🙂

Anonymkode: a5608...3e8

Må jeg henge det ute eller holder det om jeg lufter det på rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Må jeg henge det ute eller holder det om jeg lufter det på rommet?

Holder å lufte det på rommet 🙂

Anonymkode: a5608...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Holder å lufte det på rommet 🙂

Anonymkode: a5608...3e8

Så bra. Tvilte litt på at det var plass nok ute til 75 sett med ull😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 minutter siden):

Men er det meningen at vi skal dusje to ganger til dagen? Etter hver treningsøkt? Jeg har tørr hud så det vil ikke gå så veldig bra.

Da gjør du ikke det, men det kan være greit å skifte tøy og bare vaske seg kjapt med en klut om du blir veldig svett, å gå med svettevåte truser er ikke særlig behagelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (55 minutter siden):

Jeg driver og forbereder pakkingen her. Jeg skal være borte i fire uker. Hvor mange antrekk ville dere pakket?

Jeg har en tendens til å pakke for mye.

Du må ha følgende: 14 gensere, 14 bukser, 10 ull undertøy, 5 pannebånd / luer, 5 votter / hansker, 2 - 2 jakker overtrekksbukser, 3 kåper, 15 undertøy bh og truser, 15 sokker, bind- tamponger, solkrem- kuldekrem- hårpleie- børster- shampoo - balsam- deorant- parfyme. 

Anonymkode: df305...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (58 minutter siden):

Da gjør du ikke det, men det kan være greit å skifte tøy og bare vaske seg kjapt med en klut om du blir veldig svett, å gå med svettevåte truser er ikke særlig behagelig. :) 

Nei, det har du vel rett i. Det er et liv siden jeg sist trente så jeg svettet så jeg er litt uerfaren kan du si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Ja, det er mulig å vaske klær der. Jeg har bare tenkt at hva tenker de andre hvis jeg går i de samme klærne hele tiden.

Trusene er klar. Alle jeg har😂

Men jeg har bare ett ullsett. Hadde ikke råd til å kjøpe flere. Men jeg hsr med meg Milo.

Innesko må jeg ikke glemme.

Pysj må jeg ha for vi deler bad.

Men er det meningen at vi skal dusje to ganger til dagen? Etter hver treningsøkt? Jeg har tørr hud så det vil ikke gå så veldig bra.

Folk flest tenker veldig lite på hva andre har på seg på slike steder, så det eneste som er viktig er at klærne er rene og ikke lukter svette. Sjelden nødvendig å dusje mer enn en gang daglig. 

Du trenger flere topper enn tights til innetrening, jeg ville tatt med minst 3-4  topper til innetrening og 2 tights. Tilsvarende ville jeg hatt minst to overdeler i ull, mens det holder med en stillongs. Hvor god kapasitet det er på vaskemaskinen varierer nok, ikke gitt at du får tilgang mer enn 1 gang pr uke. 

Det er praktisk å ha med piggsko om du har det og hvis ikke bør du ta med brodder. 

Du vil trenge flere BH'er enn til vanlig pga treningen. Pass også på å ta med tynne ullsokker til å bruke blant annet i skisko. Har du staver, så ta dem med. 

Noe helt annet som kan være godt å ha med er en stor termokopp, slik at du kan lage deg varm te og ta med på rommet. 

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Ja, det er mulig å vaske klær der. Jeg har bare tenkt at hva tenker de andre hvis jeg går i de samme klærne hele tiden.

Trusene er klar. Alle jeg har😂

Men jeg har bare ett ullsett. Hadde ikke råd til å kjøpe flere. Men jeg hsr med meg Milo.

Innesko må jeg ikke glemme.

Pysj må jeg ha for vi deler bad.

Men er det meningen at vi skal dusje to ganger til dagen? Etter hver treningsøkt? Jeg har tørr hud så det vil ikke gå så veldig bra.

Kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har pakket for å være lenge borte, uansett hvor kort eller lenge jeg skal være borte, pakker jeg slavisk etter en pakkeliste, hvor jeg alltid tar utgangspunkt etter en mal jeg laget. Jeg var jo ofte borte i 2-4 uker for en del år siden.

En mer spesifisert pakkeliste var særlig nyttig da jeg skulle på et treningsopphold på 4 uker på Beitosteølen Helsesportsenter og i 6 uker på et rehabiliteringssenter for epilepsipasienter. Da pakket/pakker jeg teoretisk først, og begynner å pakke praktisk dagen før jeg skal dra.

Om du er redd for å bli tørr i huden, kan det være en fordel å ta med fuktighetskrem og bodilotion - du har sikkert tenkt på det allerede... Det jeg oppdaget at mange av oss hadde glemt på rehab.oppholdet, var solbriller, om dere skal være en del ute. Særlig om det er snø og sol på samme tid...

Masse lykke til! Når er det avspark? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 timer siden):

Da gjør du ikke det, men det kan være greit å skifte tøy og bare vaske seg kjapt med en klut om du blir veldig svett, å gå med svettevåte truser er ikke særlig behagelig. :) 

Ingen som svetter der nede det er ikke normalt. Da er det noe galt i pH verdien.

Anonymkode: df305...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 timer siden):

Folk flest tenker veldig lite på hva andre har på seg på slike steder, så det eneste som er viktig er at klærne er rene og ikke lukter svette. Sjelden nødvendig å dusje mer enn en gang daglig. 

Du trenger flere topper enn tights til innetrening, jeg ville tatt med minst 3-4  topper til innetrening og 2 tights. Tilsvarende ville jeg hatt minst to overdeler i ull, mens det holder med en stillongs. Hvor god kapasitet det er på vaskemaskinen varierer nok, ikke gitt at du får tilgang mer enn 1 gang pr uke. 

Det er praktisk å ha med piggsko om du har det og hvis ikke bør du ta med brodder. 

Du vil trenge flere BH'er enn til vanlig pga treningen. Pass også på å ta med tynne ullsokker til å bruke blant annet i skisko. Har du staver, så ta dem med. 

Noe helt annet som kan være godt å ha med er en stor termokopp, slik at du kan lage deg varm te og ta med på rommet. 

 

Kanskje jeg må kjøpe en til ulltrøye. Jeg har egentlig ikke råd, men

Termokopp har jeg ikke på listen, det skal jeg skrive ned.

 

Eva Sofie skrev (56 minutter siden):

De gangene jeg har pakket for å være lenge borte, uansett hvor kort eller lenge jeg skal være borte, pakker jeg slavisk etter en pakkeliste, hvor jeg alltid tar utgangspunkt etter en mal jeg laget. Jeg var jo ofte borte i 2-4 uker for en del år siden.

En mer spesifisert pakkeliste var særlig nyttig da jeg skulle på et treningsopphold på 4 uker på Beitosteølen Helsesportsenter og i 6 uker på et rehabiliteringssenter for epilepsipasienter. Da pakket/pakker jeg teoretisk først, og begynner å pakke praktisk dagen før jeg skal dra.

Om du er redd for å bli tørr i huden, kan det være en fordel å ta med fuktighetskrem og bodilotion - du har sikkert tenkt på det allerede... Det jeg oppdaget at mange av oss hadde glemt på rehab.oppholdet, var solbriller, om dere skal være en del ute. Særlig om det er snø og sol på samme tid...

Masse lykke til! Når er det avspark? :) 

Jeg har en lang pakkeliste. Har tenkt og tenkt de siste to ukene. Jeg reiser i morgen, så er det oppstart mandag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ingen som svetter der nede det er ikke normalt. Da er det noe galt i pH verdien.

Anonymkode: df305...744

Jeg har heldigvis ingen problemer med bakteriefloraen nedentil, men om jeg trener hardt så blir jeg svett også der. Nå tenkte jeg forøvrig ikke på svette i skrittet, men rundt livet, altså øverst på trusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Kanskje jeg må kjøpe en til ulltrøye. Jeg har egentlig ikke råd, men

Hvordan er det med betaling i disse ukene du er der? Om det er et tiltak under spesialisthelsetjenesten, bør det være et opphold som er fullfinansiert. Kanskje du da kan tenke at totalt sett vil du spare en del penger på å være der, ved å selv ikke stå for reise, kost og alle utgifter som kommer ved å bo hjemme. At du da kan investere i en ulltrøye. Bare en liten tanke, men det må du selv avgjøre. Et familiemedlem av meg var på et rehabiliteringssted etter et beinbrudd, og der måtte de betale en sum pr. dag. Det blir en større sum når det varer i 5-6 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det med betaling i disse ukene du er der? Om det er et tiltak under spesialisthelsetjenesten, bør det være et opphold som er fullfinansiert. Kanskje du da kan tenke at totalt sett vil du spare en del penger på å være der, ved å selv ikke stå for reise, kost og alle utgifter som kommer ved å bo hjemme. At du da kan investere i en ulltrøye. Bare en liten tanke, men det må du selv avgjøre. Et familiemedlem av meg var på et rehabiliteringssted etter et beinbrudd, og der måtte de betale en sum pr. dag. Det blir en større sum når det varer i 5-6 uker...

Jeg har allerede brukt endel penger på å kjøpe inn trenings-og ullklær. Jeg må bo på hotell første og siste natt. Pasientreiser betaler bare en vei.

Så selv om jeg bare betaler opp til egenandelstaket går jeg i minus for disse ukene, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har allerede brukt endel penger på å kjøpe inn trenings-og ullklær. Jeg må bo på hotell første og siste natt. Pasientreiser betaler bare en vei.

Så selv om jeg bare betaler opp til egenandelstaket går jeg i minus for disse ukene, dessverre. 

Hvorfor må du bo på hotel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...