Gå til innhold

Å gå inn på bussen uten å vite at flere skulle av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde det ganger på rad nå at jeg har gått inn på bussen før jeg visste at flere skulle av. Var på vei bakover i bussen og plutselig kjefter noen passasjerer på meg fordi jeg hadde gått på for tidlig. Noe som ikke var meningen. De reiste seg lenge etter døren var åpnet. 

Jeg blir selv irritert på folk som går på før jeg er gått av. Men da står jeg allerede med døren når den åpner og de går på rett foran nesen på meg. 

Er det noen signallys på busser for ombordstigning? Er det andre som også blir frustrert av det samme ? 

Anonymkode: 66e03...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg irriterer meg over de som bare durer inn ja. Men i ditt tilfelle ville jeg ikke blitt irritert. Du så de jo ikke. 

Ja, jeg så de ikke. To passasjerer satt på sete lengre bak i bussen en god stund etter at bussdøren var åpen. Var en annen passasjer som gjorde det samme, men de ble ikke irritert på henne. Hun var eldre. Hun gikk inn rett foran meg. Nei jeg så det ikke så det er jo de som blir irritert som har et problem akkurat i mitt tilfelle. Er enig med deg :)

Skulle vært et signallys med ulike farger for av og ombordstigning. 

Anonymkode: 66e03...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Sånne folk er bare irriterende. Jeg også opplever av og til at folk bare presser seg inn når vi åpenbart skal av. Jeg pleier alltid å reise meg opp før bussen stopper og stå klar ved døren før resten skal fordi jeg gidder ikke at de skal være så treige med å komme seg av. Likevel er det enkelte som blokkerer rett foran døra fordi de skal på. Men stort sett så venter de fleste på siden, inkl meg. 
Men henger seg jeg har gått på når det ikke ser ut til å komme fler, men så kommer det løpende en eller annen siste person. De har sikkert sittet og skrollet på mobilen og så nesten mistet stoppet sitt. 
 

Folk uten selvkontroll som blir irrterte på at du kommer irriterende i veien så de nesten ikke rekker å komme seg av. Enda mer irriterende er det nok for bussjåføren som opplever det sikkert daglig. Å skulle til å kjøre, men så er det en siste pers som kommer løpende eller plutselig finner ut han skal av….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Skulle vært et signallys med ulike farger for av og ombordstigning. 

Anonymkode: 66e03...9dd

Nei, ikke mere lys nå. Vi klarer jo snart ikke tenke selv hvis vi skal ha hjelpemidler for ting vi egentlig bør kunne, og som folk klarte seg fint uten før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Her jeg bor er det stort sett leddbusser med store dører så nei jeg ser så og si alltid når noen skal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skulle vært et signallys med ulike farger for av og ombordstigning. 

Helt uenig, slike enkle rutiner må vi greie å utføre uten skilt eller direktiv. Det samme gjelder bruk av rulletrapp (stå til venstre, gi plass for forbigående til høyre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Helt uenig, slike enkle rutiner må vi greie å utføre uten skilt eller direktiv. Det samme gjelder bruk av rulletrapp (stå til venstre, gi plass for forbigående til høyre). 

Det er nok desverre noen som kanskje ser på mobilen sin og plutselig : oi bussen er på mitt stoppested og da begynner de å reise seg å løpe mot døren i det den som gikk inn er på god vei inn fordi den trodde alle var gått av 😇

Anonymkode: 66e03...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (15 timer siden):

Sånne folk er bare irriterende. Jeg også opplever av og til at folk bare presser seg inn når vi åpenbart skal av. Jeg pleier alltid å reise meg opp før bussen stopper og stå klar ved døren før resten skal fordi jeg gidder ikke at de skal være så treige med å komme seg av. Likevel er det enkelte som blokkerer rett foran døra fordi de skal på. Men stort sett så venter de fleste på siden, inkl meg. 
Men henger seg jeg har gått på når det ikke ser ut til å komme fler, men så kommer det løpende en eller annen siste person. De har sikkert sittet og skrollet på mobilen og så nesten mistet stoppet sitt. 
 

Folk uten selvkontroll som blir irrterte på at du kommer irriterende i veien så de nesten ikke rekker å komme seg av. Enda mer irriterende er det nok for bussjåføren som opplever det sikkert daglig. Å skulle til å kjøre, men så er det en siste pers som kommer løpende eller plutselig finner ut han skal av….

Helt sant irriterende 😊

Anonymkode: 66e03...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok desverre noen som kanskje ser på mobilen sin og plutselig : oi bussen er på mitt stoppested og da begynner de å reise seg å løpe mot døren i det den som gikk inn er på god vei inn fordi den trodde alle var gått av 😇

Anonymkode: 66e03...9dd

Dee må man tåle når man bor i et sivilisert samfunn. Vi er mennesker, ikke programmerte roboter eller drevet av frykt for straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...