Gå til innhold

Grunnstønad igjen

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick nå

Irene Grønneng skriver: Det er kun _drift_av bil som skal kompenseres ved grunnstønad, anskaffelseskostnadene holdes utenfor. En bil koster ikke det samme å holde i Modalen som i Oslo - for eksempel. Forsikringen er ulik, bensinprisen er ulik, kjørelengde er ulik, dekkslitasje er ulik etc etc. Og transportbehovet varierer fra person til person, også personer med samme diagnose har ulikt kjøremønster og dermed ulike driftsutgifter selv om bilen og diagnosen er den samme. "

Vil dette si at om jeg har en stor bil som bruker mye bensin og er kostbar å forsikre så er stønaden høyere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47092-grunnst%C3%B8nad-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest funksjonshemmet

Jeg har i hvert fall aldri fått inntrykk av at disse tingene har noe å si i forhold til grunnstønaden min. Har ikke så stor bil men bruker mye bensin fordi jeg kjører mange korte strekninger og har høy forsikring fordi jeg bor i byen. Jeg har ikke klart å få høyere enn sats mellom 3 og 4 for bilen.

Det trygdekontoret sier til meg er at alle har bil og at det er bare merutgiftene som blir dekket og de vil ikke godta at jeg ikke hadde hatt bil hvis jeg hadde vært funksjonsfrisk, både pga min økonomiske situasjon og fordi jeg bor sentralt.

Dessuten klarer jeg ikke å dokumentere høyere klesutgifter enn det som er normalt dvs 750 kr pr mnd. De har i hvert fall ikke forstått at min økonomiske situasjon er slik at jeg ganske enkelt ikke har penger til det jeg har behov for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47092-grunnst%C3%B8nad-igjen/#findComment-179037
Del på andre sider

Irene Grøneng

Jeg har i hvert fall aldri fått inntrykk av at disse tingene har noe å si i forhold til grunnstønaden min. Har ikke så stor bil men bruker mye bensin fordi jeg kjører mange korte strekninger og har høy forsikring fordi jeg bor i byen. Jeg har ikke klart å få høyere enn sats mellom 3 og 4 for bilen.

Det trygdekontoret sier til meg er at alle har bil og at det er bare merutgiftene som blir dekket og de vil ikke godta at jeg ikke hadde hatt bil hvis jeg hadde vært funksjonsfrisk, både pga min økonomiske situasjon og fordi jeg bor sentralt.

Dessuten klarer jeg ikke å dokumentere høyere klesutgifter enn det som er normalt dvs 750 kr pr mnd. De har i hvert fall ikke forstått at min økonomiske situasjon er slik at jeg ganske enkelt ikke har penger til det jeg har behov for.

Selvsagt får man ikkemedhol fra TK når det står som det gjør i RTVs rundskriv. Det er imidlertid fra 1998, mens OVFs siste utregninger er fra 2002. ... Klag og legg ved okumentasjon!

Dårlig økonomi _kan_ tillegges vekt i noen situasjoner. Klag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47092-grunnst%C3%B8nad-igjen/#findComment-179822
Del på andre sider

Gjest funksjonshemmet

Selvsagt får man ikkemedhol fra TK når det står som det gjør i RTVs rundskriv. Det er imidlertid fra 1998, mens OVFs siste utregninger er fra 2002. ... Klag og legg ved okumentasjon!

Dårlig økonomi _kan_ tillegges vekt i noen situasjoner. Klag!

Men jeg har klaget helt opp til Trygderetten. Kan jeg vente litt og begynne å klage en gang til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47092-grunnst%C3%B8nad-igjen/#findComment-180176
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...