Gå til innhold

For tre dager siden godkjente EU bruk av larver og innsekter som tilsetning i en rekke matvarer

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke tenke meg selv å spise hele larver, slik som på det bildet - NÅ. 

For 15-20 år siden kunne jeg heller ikke tenke meg å spise rå fisk. Nå elsker jeg sushi!

Godt mulig at larvemel kan være et godt proteintilskudd i mat, som vi om noen år synes er helt greit.

Min mor spiste ristede gresshopper da hun var barn. Jeg syntes alltid det hørtes helt grusomt ut når hun fortalte om det, men nå er det jo bare litt artig at hun var 75-80 år for tidlig ute for en moteretning 😄

Fortsetter under...

Bøtteknotten skrev (På 29.1.2023 den 10.42):

Ja, altså i slippet av nye matvarer nå i februar kommer «Larvebrødet Mjølmums» i butikker her til lands (relanseres står det visst). Så..de som vil smake kan jo..gjør det 😂🥴 

Jeg velger glatt å hoppe over den nyheten.

0D9EFDDA-8CD0-4104-8130-BA11309B7C9E.jpeg

Ja, jeg husker at det ble lansert for noen år siden, men så forsvant det. Har lest en artikkel om en på Vestlandet som aler opp sånne larver til larvemel 😄 

Kjære vene, hvor mange av dere har vært i Thailand og spist grillede maur og larver som snacks.  Og hvor mange syntes ikke at grillet blekksprut og ouzo på en kafé i Hellas er fantastisk, mens andre synes det er helt pyton.

Jeg innrømmer at jeg ikke har spist smalahove, men det er fordi ingen har bydd meg det.  Og østers synes jeg var knallgodt og andre synes det er noe slimete, ekle greier.  Og jeg kjenner ei som ikke kan spise banan fordi konsistensen minner henne om sæd.

påskelilje skrev (6 timer siden):

Min mor spiste ristede gresshopper da hun var barn.

Jøss, her i Norge eller i utlandet? Det var tidlig ja :) Vi spiste ristede og friterte gresshopper og kakkelakker i Mellom-Amerika for 30 år siden, og det vsyns vi var veldig godt. Vi var mindre begeistret for tacolefser med hundekjøtt husker jeg... 😕 

Annonse

Kayia skrev (1 minutt siden):

Jøss, her i Norge eller i utlandet? Det var tidlig ja :) Vi spiste ristede og friterte gresshopper og kakkelakker i Mellom-Amerika for 30 år siden, og det vsyns vi var veldig godt. Vi var mindre begeistret for tacolefser med hundekjøtt husker jeg... 😕 

Æsj. Har du spist en hund??

Anonymkode: 5c202...8c9

Dorthe skrev (2 timer siden):

Kjære vene, hvor mange av dere har vært i Thailand og spist grillede maur og larver som snacks.  Og hvor mange syntes ikke at grillet blekksprut og ouzo på en kafé i Hellas er fantastisk, mens andre synes det er helt pyton.

Jeg innrømmer at jeg ikke har spist smalahove, men det er fordi ingen har bydd meg det.  Og østers synes jeg var knallgodt og andre synes det er noe slimete, ekle greier.  Og jeg kjenner ei som ikke kan spise banan fordi konsistensen minner henne om sæd.

Ingen spiser det frivillig 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Æsj. Har du spist en hund??

Jeg har ikke spist "en hund" nei, men - som jeg skriver i innlegget - "tacolefser med hundekjøtt".

Kayia skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke spist "en hund" nei, men - som jeg skriver i innlegget - "tacolefser med hundekjøtt".

Hundekjøtt er jo hund. 

Kayia skrev (6 minutter siden):

Spiste du kakerlakker? 🤢🤢

Annonse

Dorthe skrev (2 timer siden):

smalahove

I de hine hårde studentdager spiste jeg faktisk øyeeplet (!) under en smalahovud-middag. Jeg gikk fem på - vestlendingene jeg var hos påstod nemlig at det var gjengs blant de hardbalne, og jeg skulle ikke være dårligere :D I ettertid har jeg nøyd meg med muskelen bak øyeeplet :) 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hundekjøtt er jo hund. 

Da visste du jo svaret da? Jeg svarte fordi du formulerte deg så rart, man spør jo ikke "har du spist en ku" når noen har spist taco med karbonadedeig liksom. 

Kayia skrev (1 minutt siden):

Da visste du jo svaret da? Jeg svarte fordi du formulerte deg så rart, man spør jo ikke "har du spist en ku" når noen har spist taco med karbonadedeig liksom. 

😂

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hundekjøtt er jo hund. 

Er det noe verre enn å spise annet kjøtt (så lenge du ikke spiser din egen Fido)?

Anonymkode: 303b8...d2d

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det noe verre enn å spise annet kjøtt (så lenge du ikke spiser din egen Fido)?

Ja ku og okse et naturlig 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å spise ulv er greit, å spise hund er ikke greit.

Det er fordi mennesker har laget hunder sin personlighet for å være våre assistenter og  i nyere tid kjæledyr, og så snu på det etter det å spise dem er jo helt sinnsykt... Hvis du MÅ spise "hunder" får du fange noen ulver og spise dem, får være grenser....

Anonymkode: fea2a...1e3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...