Gå til innhold

Det er nå skyting, bomber og ildspåsettelse nesten hver natt i Stockholm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Avisen Fria Tider har blitt kontaktet av beboere i flere av byens nabolag som sier de ikke har lyst til å bo i en krigssone. Politiet sier nå åpent at de har mistet kontrollen over volden i hovedstaden og at de kriminelle har tatt over. 

Er du redd for slike tilstander her i landet?

Anonymkode: 62dd9...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.aftenposten.no/verden/i/LljaBV/15-aaring-drept-stockholm-faar-ikke-slutt-paa-voldsboelge

Stockholm har siden jul vært skaket av en lang rekke skyteepisoder og andre voldshendelser. Ved 18-tiden lørdag gikk alarmen igjen: En 15 år gammel gutt ble skutt og drept.

Natt til søndag oppsto (oppstod???) to eksplosjoner i et boligbygg nord i byen. Den første inntraff ved 2-tiden om natten, den andre to timer senere. Sprengladninger plassert i trappeoppganger er blitt et kjennemerke ved gjengkriminaliteten i byen. 

– Det skal ikke være slik, men vi begynner å bli vant med det. Vi stenger balkongdøren, går ikke ut med hunden og holder oss inne når det er bråk, sier en beboer.

63 personer ble skutt og drept i Sverige i løpet av 2022, en økning fra 45 året før.

Stockholm-regionen har hatt fire mord, tretten skyteepisoder og tretten sprengninger siden 1. juledag. 

Anonymkode: 62dd9...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Slik går det med planløs naiv immigrasjonspolitikk. Det vil komme slike tilstander i Norge også det blir ikke   Mindre innvandring. Mange har hodet plantet dypt ned i sanden.

Det lykkelige flerkulturelle samfunnet er det mange som fortsatt tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tragisk det som skjer der. Når målet er barn blir det enda verre, tross alt. Jeg snakket med en svensk politibetjent for flere år siden. Da sa han blant annet at norsk politi aldri måtte bli bevæpnet for det hadde ikke vært bra for svensk politi. Det er mange aspekter å tenke på, og jeg tror norsk og svensk politi deler erfaringer. Jeg har stor tillit til norsk politi, men blir bekymret som alle andre. Både håper og tror at vi slipper slike tilstander her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Avisen Fria Tider har blitt kontaktet av beboere i flere av byens nabolag som sier de ikke har lyst til å bo i en krigssone. Politiet sier nå åpent at de har mistet kontrollen over volden i hovedstaden og at de kriminelle har tatt over. 

Er du redd for slike tilstander her i landet?

Anonymkode: 62dd9...70b

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Nei.

Hvordan er det mulig å ikke være redd for dette her ? Hvilken verden er det du lever i? Tror du det er magisk jord her i Norge, så om f.eks svensker flytter til norge, så slutter de å kaste bomber og granater ? Er det mulig å være så naiv?

SKJERPINGS!!!!!!!!

Anonymkode: 4723a...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det mulig å ikke være redd for dette her ? Hvilken verden er det du lever i? Tror du det er magisk jord her i Norge, så om f.eks svensker flytter til norge, så slutter de å kaste bomber og granater ? Er det mulig å være så naiv?

SKJERPINGS!!!!!!!!

Anonymkode: 4723a...876

Pust med magen.

Anonymkode: 35a9d...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er det mulig å ikke være redd for dette her ? Hvilken verden er det du lever i? Tror du det er magisk jord her i Norge, så om f.eks svensker flytter til norge, så slutter de å kaste bomber og granater ? Er det mulig å være så naiv?

SKJERPINGS!!!!!!!!

Anonymkode: 4723a...876

Ro deg ned.

Jeg tar forbehold når jeg ferdes utomdørs og bruker ikke tiden på bekymring jeg ikke trenger å ha. Jeg er langt mer bekymret for krigen i Ukraina, men ser ingen grunn til å bruker ørten utropstegn når jeg snakker om den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 minutter siden):

Ro deg ned.

Jeg tar forbehold når jeg ferdes utomdørs og bruker ikke tiden på bekymring jeg ikke trenger å ha. Jeg er langt mer bekymret for krigen i Ukraina, men ser ingen grunn til å bruker ørten utropstegn når jeg snakker om den heller.

Ok, du høres ut som en svenske btw :P Men vi får se hvordan det ender til slutt.

I USA tar de også mye forbehold, f.eks så har de ansatte i butikker bak skuddsikkert glass i de mest utsatte områdene, og alle varer bak låste glass i middels utsatte områder, og mye annet rart. Men det blir som å bo i en krigssone, du kan sikkert forbeholde deg unna, og bo i gated community etc, som kanskje er planen til eliten, men folk flest har ikke råd til det, så litt omtanke for dem er fint 😕 

Anonymkode: 4723a...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (39 minutter siden):

Nei.

Det burde du være. Det holder på å ta helt av i Oslo nå. Vi ligger 10-15 år etter Sverige, så dette kan bli virkelig ille om noen år.

– Utviklingen i Oslo nå er skremmende. Jeg håper at politiet tar ordentlig tak, spesielt når det gjelder bæring og bruk av kniv og machete. Det virker som om terskelen for det blir lavere, og at ungdommen involvert i kriminalitet stadig blir yngre

https://www.nettavisen.no/voldsbolgen-i-oslo-skremmende-utvikling/s/5-95-638127

Anonymkode: 62dd9...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Og i USA skyldes ikke dette innvandring, men fattigdom, ghettoisering og få muligheter til å foreta noe som ligner en klassereise. En grunnverdi i USA er omfordeling fra de som har lite til de få som har mest.

Alt det sagt tror jeg også at problemene i Sverige dels skyldes for mange innvandrere over for kort tid og mangel på integrering. Men det blir for enkelt å sette likhetstegn mellom innvandring og vold.

Jeg er veldig lite bekymra for at Oslo skal bli en farlig by. Til og med i de verste byene i USA er ikke sjansen stor for å bli skutt stor for en tilfeldig forbipasserende. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat skrev (34 minutter siden):

Og i USA skyldes ikke dette innvandring, men fattigdom, ghettoisering og få muligheter til å foreta noe som ligner en klassereise. En grunnverdi i USA er omfordeling fra de som har lite til de få som har mest.

Alt det sagt tror jeg også at problemene i Sverige dels skyldes for mange innvandrere over for kort tid og mangel på integrering. Men det blir for enkelt å sette likhetstegn mellom innvandring og vold.

Jeg er veldig lite bekymra for at Oslo skal bli en farlig by. Til og med i de verste byene i USA er ikke sjansen stor for å bli skutt stor for en tilfeldig forbipasserende. 

New Orleans er en av verdens farligste byer målt i voldsepisoder og drap. Jeg har vært der en del ganger. Egentlig synes jeg det er en fin by. Man går derfra til dit. Man unngår å bevege seg nord for den veien, osv. Jeg synes egentlig det fungerer greit. Skal jeg kjøpe dop, så drar jeg dit eller dit (det skal jeg ikke). Skal jeg la være, så holder jeg meg i Central Business District eller French Quarter. Der er det rimelig trygt og fint. 

I Oslo skal kommunen kjøpe opp boliger på vestkanten og leie de ut som sosialboliger. Det samme i Bærum. Sosialklientene vil ikke bo der, andre folk vil ikke ha dem der og leilighetene koster kommunen dobbelt så mye. Man kan jo egentlig spørre seg, er prinsippet med ghettoer så galt? Om man innfører sharialover og har gjengoppgjør på Romsås, så er kanskje det greit? Så kan de som vil dra dit og andre kan la være.

Egentlig ment som en spøk, men også et litt filosofisk dilemma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (9 minutter siden):

New Orleans er en av verdens farligste byer målt i voldsepisoder og drap. Jeg har vært der en del ganger. Egentlig synes jeg det er en fin by. Man går derfra til dit. Man unngår å bevege seg nord for den veien, osv. Jeg synes egentlig det fungerer greit. Skal jeg kjøpe dop, så drar jeg dit eller dit (det skal jeg ikke). Skal jeg la være, så holder jeg meg i Central Business District eller French Quarter. Der er det rimelig trygt og fint. 

I Oslo skal kommunen kjøpe opp boliger på vestkanten og leie de ut som sosialboliger. Det samme i Bærum. Sosialklientene vil ikke bo der, andre folk vil ikke ha dem der og leilighetene koster kommunen dobbelt så mye. Man kan jo egentlig spørre seg, er prinsippet med ghettoer så galt? Om man innfører sharialover og har gjengoppgjør på Romsås, så er kanskje det greit? Så kan de som vil dra dit og andre kan la være.

Egentlig ment som en spøk, men også et litt filosofisk dilemma.

 

Fy så heldig du er som har vært i New Orleans! Er søren meg den fineste byen jeg har sett, og da helst de ulike kvartalene med gammel arkitektur og Frensh Quarter. Helt fantastisk! Og jeg har kun sett bilder og videoer. I massevis 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Fy så heldig du er som har vært i New Orleans! Er søren meg den fineste byen jeg har sett, og da helst de ulike kvartalene med gammel arkitektur og Frensh Quarter. Helt fantastisk! Og jeg har kun sett bilder og videoer. I massevis 🙂

Ja, nydelig og kul by 😊 lengter tilbake! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (14 minutter siden):

I Oslo skal kommunen kjøpe opp boliger på vestkanten og leie de ut som sosialboliger. Det samme i Bærum. Sosialklientene vil ikke bo der

Nå er det slik at ikke alle som trenger kommunal bolig, er kriminelle eller rusmisbrukere. Er du sikker på at ingen av disse vil bo f.eks. i kommunal bolig i bydel Frogner? Jeg spør ikke for å kverulere, men av nysgjerrighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (57 minutter siden):

 

Alt det sagt tror jeg også at problemene i Sverige dels skyldes for mange innvandrere over for kort tid og mangel på integrering. Men det blir for enkelt å sette likhetstegn mellom innvandring og vold.

Nei ikke all innvandring, men innvandring fra MENA-land har vist seg å være en katastrofe for Sverige.

Anonymkode: 62dd9...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (12 minutter siden):

Nå er det slik at ikke alle som trenger kommunal bolig, er kriminelle eller rusmisbrukere. Er du sikker på at ingen av disse vil bo f.eks. i kommunal bolig i bydel Frogner? Jeg spør ikke for å kverulere, men av nysgjerrighet. 

Dette er jo litt satire fra min side da 😊 Skjønner at ghettoer/favelaer eller hva det kalles er en dårlig ide, men samtidig ser jeg ikke helt hvorfor kommunen skal bruke så mye penger - man kunne jo fått dobbelt så mye for pengene andre steder.

Jeg er usikker på hvor attraktivt det er å bo sånne steder uten penger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...