Gå til innhold

Jeg kjeder meg


Savannah

Anbefalte innlegg

....når jeg ikke orker noe som helst.  Jeg fester meg ikke ved noe.  Ikke kan jeg lese en krim engang, ikke se på serier uten at det er noe jeg har sett før, ikke kan jeg kle på meg, ikke rydde i leiligheten.  Jeg er helt sløv og føler at jeg er på ferd med å falle hvis jeg står opp.

Jeg vet at dette er depresjon, og jeg har vært sånn før og mye verre enn nå.  Spar meg for alle rådene som er ti ganger mer enn jeg kan klare.  Bare det å skrive her nå er mer enn nok for dagen.

Jeg spiser, drikker og går på do og det er noe.  Jeg legger også planer for fremtiden når jeg blir bedre.  For bedre skal jeg bli, jeg er i hvert fall der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (2 minutter siden):

....når jeg ikke orker noe som helst.  Jeg fester meg ikke ved noe.  Ikke kan jeg lese en krim engang, ikke se på serier uten at det er noe jeg har sett før, ikke kan jeg kle på meg, ikke rydde i leiligheten.  Jeg er helt sløv og føler at jeg er på ferd med å falle hvis jeg står opp.

Jeg vet at dette er depresjon, og jeg har vært sånn før og mye verre enn nå.  Spar meg for alle rådene som er ti ganger mer enn jeg kan klare.  Bare det å skrive her nå er mer enn nok for dagen.

Jeg spiser, drikker og går på do og det er noe.  Jeg legger også planer for fremtiden når jeg blir bedre.  For bedre skal jeg bli, jeg er i hvert fall der.

Hva har du gjort tidligere for å komme deg ut av depresjonen da? Har du fått medisiner som har hjulpet? I så fall vil jo det kunne være en løsning nå også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Hva har du gjort tidligere for å komme deg ut av depresjonen da? Har du fått medisiner som har hjulpet? I så fall vil jo det kunne være en løsning nå også. :) 

Jeg har gjort det jeg klarer.  For mye medisinering er direkte farlig og har gjort meg fullstendig ut av alt.  Jeg skal ikke inn i den sirkelen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (4 minutter siden):

Jeg har gjort det jeg klarer.  For mye medisinering er direkte farlig og har gjort meg fullstendig ut av alt.  Jeg skal ikke inn i den sirkelen igjen.

Har du dagslys? 

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du dagslys? 

Anonymkode: 77b45...fdb

Det er dagslys nå hvis det er det du mener.  Jeg går ikke ut nå når jeg ikke har krefter til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (23 minutter siden):

Jeg har gjort det jeg klarer.  For mye medisinering er direkte farlig og har gjort meg fullstendig ut av alt.  Jeg skal ikke inn i den sirkelen igjen.

Hvordan skal du bli bra da? Psykolog?

Anonymkode: 97521...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (7 minutter siden):

Det er dagslys nå hvis det er det du mener.  Jeg går ikke ut nå når jeg ikke har krefter til noe som helst.

Ta opp gardiner rundt deg hvis du har det for dagslys er viktig i den form du kan få det hvis du føler deg deprimert. Helst burde du presse deg selv ut om så i bare 10 min. Det i seg selv kan hjelpe mye, ikke med engang men på sikt. 

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal du bli bra da? Psykolog?

Anonymkode: 97521...cf2

Nei ikke psykolog.  Jeg kommer meg opp uten hjelp som alltid før.  Psykologer og psykiatere kan gjøre alt verre enn det er, foruten at det tar evigheter og komme inn hvis jeg ikke har penger.  Jeg kommer ikke til å bruke mer penger på noe som ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (Akkurat nå):

Nei ikke psykolog.  Jeg kommer meg opp uten hjelp som alltid før.  Psykologer og psykiatere kan gjøre alt verre enn det er, foruten at det tar evigheter og komme inn hvis jeg ikke har penger.  Jeg kommer ikke til å bruke mer penger på noe som ikke hjelper.

Enig med deg.

Ikke alle som har utbytte av Psykolpg eller snakke igjen problemene sine. 

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta opp gardiner rundt deg hvis du har det for dagslys er viktig i den form du kan få det hvis du føler deg deprimert. Helst burde du presse deg selv ut om så i bare 10 min. Det i seg selv kan hjelpe mye, ikke med engang men på sikt. 

Anonymkode: 77b45...fdb

Ja det kan det, men ikke i dag.  Gardinene er oppe og jeg vet forskjell på dag og natt.

Det hjelper meg å skrive ned at jeg er deprimert, så går jeg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 minutt siden):

Ja det kan det, men ikke i dag.  Gardinene er oppe og jeg vet forskjell på dag og natt.

Det hjelper meg å skrive ned at jeg er deprimert, så går jeg videre.

Få det ut her hvis det gir deg noe. Det kunne vært verre- tenker du sånn noen ganger? 

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg.

Ikke alle som har utbytte av Psykolpg eller snakke igjen problemene sine. 

Anonymkode: 77b45...fdb

Jeg har forskjellige erfaringer av det, men det hjelper ikke alltid.  Det beste blir å komme seg i en rutine og treffe andre mennesker, men det kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få det ut her hvis det gir deg noe. Det kunne vært verre- tenker du sånn noen ganger? 

Anonymkode: 77b45...fdb

Ja for jeg har erfaring av å ikke kunne stå opp i det hele tatt og kun ønske å dø.  Jeg er ikke der nå.  Jeg spiser og drikker f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (2 minutter siden):

Ja for jeg har erfaring av å ikke kunne stå opp i det hele tatt og kun ønske å dø.  Jeg er ikke der nå.  Jeg spiser og drikker f.eks.

Å dø hjelper deg ikke og vil ikke gjøre det bedre for deg eller dine. Følelsen av alt er mørkt er rasjonell når du er langt nede. Nå som du vet du er det må du når du er klar gjøre det du kan for å bygge deg oppover. 

Det vet jeg du klarer, du er en steintøff dame med mye erfaring. Er det noen som klarer dette godt er det deg. Tid vil det ta og den tiden har du💪

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å dø hjelper deg ikke og vil ikke gjøre det bedre for deg eller dine. Følelsen av alt er mørkt er rasjonell når du er langt nede. Nå som du vet du er det må du når du er klar gjøre det du kan for å bygge deg oppover. 

Det vet jeg du klarer, du er en steintøff dame med mye erfaring. Er det noen som klarer dette godt er det deg. Tid vil det ta og den tiden har du💪

Anonymkode: 77b45...fdb

Jeg har ingen tanker om å dø.  Jeg har mine planer for å komme meg opp og det er bl.a. å jobbe 50% fra og med neste uke.  Har sendt beskjed til legen og jeg er sikker på at han går med på det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen tanker om å dø.  Jeg har mine planer for å komme meg opp og det er bl.a. å jobbe 50% fra og med neste uke.  Har sendt beskjed til legen og jeg er sikker på at han går med på det.  

Det går sikkert i boks. Klarer du å jobbe resten av uken?

Anonymkode: 77b45...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går sikkert i boks. Klarer du å jobbe resten av uken?

Anonymkode: 77b45...fdb

Jeg er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...