Gå til innhold

Piggsko


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg er altså så grønn når det kommer til dette med vinter. Vi har ikke vinter der jeg bor, bare regn og blås-deg-bort tid.

I dag gikk vi tur her på Ringerike og det ble klart for meg at tursko er i det glatteste laget. Broddene jeg hadde med var alt for små. Så jeg gikk på xxl og der hadde de noen billige piggsko som jeg kjøpte meg. 

Det jeg lurer på er om man kan bruke piggsko på asfalt når det bare er et helt tynt lag med is? Var jo en grei investering til de to vintermånedene jeg skal tilbringe her, men lurer på om jeg får brukt dem hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg er altså så grønn når det kommer til dette med vinter. Vi har ikke vinter der jeg bor, bare regn og blås-deg-bort tid.

I dag gikk vi tur her på Ringerike og det ble klart for meg at tursko er i det glatteste laget. Broddene jeg hadde med var alt for små. Så jeg gikk på xxl og der hadde de noen billige piggsko som jeg kjøpte meg. 

Det jeg lurer på er om man kan bruke piggsko på asfalt når det bare er et helt tynt lag med is? Var jo en grei investering til de to vintermånedene jeg skal tilbringe her, men lurer på om jeg får brukt dem hjemme.

Ja, absolutt. Da slipper man å gå på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (30 minutter siden):

Ja, absolutt. Da slipper man å gå på trynet.

Supert. Da kan jeg bruke dem de to dagene i året det er aktuelt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Det jeg lurer på er om man kan bruke piggsko på asfalt når det bare er et helt tynt lag med is? Var jo en grei investering til de to vintermånedene jeg skal tilbringe her, men lurer på om jeg får brukt dem hjemme.

Det kan du, men erfaringen er at på asfalt med 1 mm is er det ingenting som tar uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (30 minutter siden):

Det kan du, men erfaringen er at på asfalt med 1 mm is er det ingenting som tar uansett...

God unnskyldning til å holde seg inne, mener du😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (40 minutter siden):

God unnskyldning til å holde seg inne, mener du😉

😂 Egentlig ikke, men akkurat det føret der er skikkelig skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Det kan du, men erfaringen er at på asfalt med 1 mm is er det ingenting som tar uansett...

Joda! Asics Gel-Fujisetsu 3 G-TX 😅

(Tjukk blåholke med en centimeter nysnø, derimot …)

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

adhoc skrev (3 minutter siden):

Joda! Asics Gel-Fujisetsu 3 G-TX 😅

(Tjukk blåholke med en centimeter nysnø, derimot …)

Jeg har 2-modellen av den og synes ikke de er såååå gode, men de er vel 4-5 år nå. I romjula kjøpte jeg Icebug Bugrip GTX og de er myyyyye bedre på foten synes jeg. :) De funker ypperlig på alle de førene jeg har prøvd dem på så langt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Jeg har 2-modellen av den og synes ikke de er såååå gode, men de er vel 4-5 år nå. I romjula kjøpte jeg Icebug Bugrip GTX og de er myyyyye bedre på foten synes jeg. :) De funker ypperlig på alle de førene jeg har prøvd dem på så langt i alle fall.

Vi har en stillingskrig på jobben angående Icebug vs Asics 🤪 Asics sitter veldig godt på foten min og er lett nok til at jeg kan jogge i skogen også om vinteren - og småløpe etter bikkja på islagt asfalt uten å tryne. Bruker primært Saucony i andre sesonger. Overpronerer, men blir likevel ikke sliten i føttene/mister grepet ned Asics. Kunne tenke meg noen Icebugs også, da, men det får bli når renta går ned igjen …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adhoc skrev (1 time siden):

Vi har en stillingskrig på jobben angående Icebug vs Asics 🤪 Asics sitter veldig godt på foten min og er lett nok til at jeg kan jogge i skogen også om vinteren - og småløpe etter bikkja på islagt asfalt uten å tryne. Bruker primært Saucony i andre sesonger. Overpronerer, men blir likevel ikke sliten i føttene/mister grepet ned Asics. Kunne tenke meg noen Icebugs også, da, men det får bli når renta går ned igjen …

Da kan jeg spille inn Salomon som et overraskende godt alternativ når det gjelder sko med pigger. Jeg bruker også primært Saucony, og det var ganske tilfeldig at jeg kjøpte Salomon, - de var på 50% salg i januar i fjor. Jeg løper imidlertid ikke med skoene - annet enn til bussen. Har en innvendig oppbygning som gjør mine føtter godt. Finner ikke akkurat den modellen jeg har, men de ligner på disse: Salomon SHELTER SPIKES CS WP W Piggsko Dame , Svart Salg (speedcrossnettbutikk.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Fru2020 skrev (4 timer siden):

God unnskyldning til å holde seg inne, mener du😉

 

Lillemus skrev (3 timer siden):

😂 Egentlig ikke, men akkurat det føret der er skikkelig skummelt!

Sjelden jeg ser folk bruke piggsko? Synes det ser ut som noe skikkelig styr. Du må ta de av deg mange steder og. Dessuten kan man heller ta det som en slags trening å på isen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

 

Sjelden jeg ser folk bruke piggsko? Synes det ser ut som noe skikkelig styr. Du må ta de av deg mange steder og. Dessuten kan man heller ta det som en slags trening å på isen. 

Jeg tar ikke sjansen på å bruke blankis som balansetrening... ;) Mine piggsko er veldig lette å ta av og på om nødvendig, den har skru-snøring så når jeg skal ta dem på å presser jeg ikke en stor knott øverst på skoen og vrir den rundt noen ganger slik at lissene strammes og når jeg skal åpene lissene så drar jeg bare knotten rett ut og da er lissene løse igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (7 timer siden):

Da kan jeg spille inn Salomon som et overraskende godt alternativ når det gjelder sko med pigger. Jeg bruker også primært Saucony, og det var ganske tilfeldig at jeg kjøpte Salomon, - de var på 50% salg i januar i fjor. Jeg løper imidlertid ikke med skoene - annet enn til bussen. Har en innvendig oppbygning som gjør mine føtter godt. Finner ikke akkurat den modellen jeg har, men de ligner på disse: Salomon SHELTER SPIKES CS WP W Piggsko Dame , Svart Salg (speedcrossnettbutikk.com)

Takk for tips! Har et par lette turstøvler fra Salomon som også gjør nytten om vinteren, men som dessverre er altfor glatte. Ville ha vært veldig greit å få noe piggete som er litt høyere enn Asics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...