Gå til innhold

Hvilken shampo bruker dere?


emilie321

Anbefalte innlegg

Har brukt den samme shampoen i mange år, men nå har noe skjedd med den. Den virker litt annerledes, den er litt mer tyktflytende og lukter mer av den. Når jeg har vasket håret, så ser håret litt fett ut når det har tørket.  Første gangen trodde jeg at jeg ikke hadde fått skylt skikkelig ut, men de neste gangene har jeg skylt ut lenger enn vanlig. Enten har de endret oppskriften eller så er det meg som har forandret meg. 

Hvilken shampo bruker dere og hvor fornøyd er dere?   Selv har jeg tørt hår og har brukt shampo mot dette. Trenger å finne en ny shampo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (8 timer siden):

Hvilken shampo bruker dere og hvor fornøyd er dere?   Selv har jeg tørt hår og har brukt shampo mot dette. Trenger å finne en ny shampo. 

Akkurat nå bruker jeg Sunsilk med kokos, men det varierer ofte fra gang til gang når jeg kjøper shampoo. Har jo av og til opp gjennom årene latt meg overtale til å kjøpe svindyr shampoo hos frisøren, men har aldri syntes at den var noe bedre enn de jeg kjøper i dagligvaren egentlig. Har ingen fast shampoo jeg bruker, varierer med hvilken jeg synes lukter godt der og da når jeg handler rett og slett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer, men bestandig typiske frisørshampoer. De koster mer, men er bedre og drøyere i bruk. Merker stor forskjell, får gjerne "elektrisk" hår av butikkshampo. Kjøper enten hos frisøren eller på nett, sistnevnte er ofte billigere. Typiske merker er Moroccanoil og Redken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Akkurat nå bruker jeg Sunsilk med kokos, men det varierer ofte fra gang til gang når jeg kjøper shampoo. Har jo av og til opp gjennom årene latt meg overtale til å kjøpe svindyr shampoo hos frisøren, men har aldri syntes at den var noe bedre enn de jeg kjøper i dagligvaren egentlig. Har ingen fast shampoo jeg bruker, varierer med hvilken jeg synes lukter godt der og da når jeg handler rett og slett. :) 

Takk for svar!  Da kan jeg jo likeså begynne med å prøve Sunsilk. Får prøve å få det med meg neste gang jeg bestiller varer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 timer siden):

Jeg varierer, men bestandig typiske frisørshampoer. De koster mer, men er bedre og drøyere i bruk. Merker stor forskjell, får gjerne "elektrisk" hår av butikkshampo. Kjøper enten hos frisøren eller på nett, sistnevnte er ofte billigere. Typiske merker er Moroccanoil og Redken.

Takk for svar!    Det får bli senere at jeg prøver frisørshampo, kommer meg ikke til frisøren.  Har akkurat lært meg å bestille varer på meny, så da må det bli en shampo derfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (52 minutter siden):

Takk for svar!  Da kan jeg jo likeså begynne med å prøve Sunsilk. Får prøve å få det med meg neste gang jeg bestiller varer.  

Jeg har ikke tørt hår, men det finnes sikkert Finesse for ulike hårtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (1 time siden):

Takk for svar!    Det får bli senere at jeg prøver frisørshampo, kommer meg ikke til frisøren.  Har akkurat lært meg å bestille varer på meny, så da må det bli en shampo derfra

Jeg bruker Elvital sin, er veldig fornøyd med den, og den lukter godt. Frisøren min har også sagt at jeg kan bruke den fordi det er olje i den. 
https://lyko.com/no/loreal-paris/loreal-paris-elvitalextrao-oil-coconut?gclid=EAIaIQobChMI19H9rL6S_QIVpGLmCh1ydQKMEAQYEiABEgIULPD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (28 minutter siden):

Jeg bruker Elvital sin, er veldig fornøyd med den, og den lukter godt. Frisøren min har også sagt at jeg kan bruke den fordi det er olje i den. 
https://lyko.com/no/loreal-paris/loreal-paris-elvitalextrao-oil-coconut?gclid=EAIaIQobChMI19H9rL6S_QIVpGLmCh1ydQKMEAQYEiABEgIULPD_BwE

Det er den jeg har brukt lenge, men plutselig så har håret mitt blitt så rart når jeg vasker det. Ser fett ut etter vask. Har alltid vært fornøyd med den tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Det er den jeg har brukt lenge, men plutselig så har håret mitt blitt så rart når jeg vasker det. Ser fett ut etter vask. Har alltid vært fornøyd med den tidligere. 

Har du prøvd flere, om det kan være noe galt med en av de altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (23 minutter siden):

Har du prøvd flere, om det kan være noe galt med en av de altså?

Nei, har ikke det. Ja, det kan jo selvfølgelig være en mulighet, at det er noe galt med den jeg har. Det hender jo at feil skjer. Synes det var veldig rart at håret sånn plutselig skulle bli så annerledes.  Har jo vært fornøyd, fram til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Nei, har ikke det. Ja, det kan jo selvfølgelig være en mulighet, at det er noe galt med den jeg har. Det hender jo at feil skjer. Synes det var veldig rart at håret sånn plutselig skulle bli så annerledes.  Har jo vært fornøyd, fram til nå.

Jeg ville prøvd en annen flaske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten

Bruker kun frisørshampoo, og alltid etter anbefaling fra frisøren min gjennom 10 år. Nå mener jeg absolutt ikke at det er nødvendig for mange/alle, og skulle gjerne vært en av dem som kunne kjøpt shampoo på Extra til 50 kr.. Men det prøver jeg innimellom, ulike typer over mange år, og alltid går det greit en ukes tid før problemene dukker opp igjen. Håret ser fett ut etter et par timer, og hodebunnen plager meg. I følge frisøren har jeg en helt enorm overproduksjon av talg (dessverre gjeldet det også ansiktet 🤪), så det krever litt. Sverger til den lyse lilla til Kerastase.

Men det finnes jo ulike typer shampoo uansett, og om problemet vedvarer selv ved bytte så ville jeg iallfall spurt frisøren neste gang jeg var der. Ikke for å kjøpe der nødvendigvis, men hvilken type shampoo ditt hår/hodebunn trenger 😊 det kan jo skje endringer det også, det må ikke nødvendigvis være shampooen som har endret seg/er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 timer siden):

Hmm.... tror jeg er enig😊

La meg gjerne få høre hvordan det går om du bare prøver en annen flaske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...