Gå til innhold

«Jeg er et offer» fordi fordi fordi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei å lese at man er et offer eller at det er «så synd i meg» fordi jeg har ditt og datt. Det finnes så mange skjebner som strever dag natt og dag ut og inn og prøver og gjøre det beste ut av dagen. Det jeg skal frem til er at alle har alltid et valg. Hvordan en tenker kan gjøre en stor forskjell. De fleste har ressurser som er der, et sted. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lady HM skrev (14 minutter siden):

Du mener at alle alltid har et valg i forhold til fysisk og psykisk sykdom?

Nei det jeg mener med det er hvordan man kan leve med det man strever med. Ingen kan hjelpe at man er syk, fysisk eler psykisk. Men hva man gjør ut av det kan man hjelpe. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei det jeg mener med det er hvordan man kan leve med det man strever med. Ingen kan hjelpe at man er syk, fysisk eler psykisk. Men hva man gjør ut av det kan man hjelpe. 

Anonymkode: d0096...20d

Tror ikke det altså. Kanskje du kan. Men på seg selv kjenner man ingen andre.

Anonymkode: 7c084...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke det altså. Kanskje du kan. Men på seg selv kjenner man ingen andre.

Anonymkode: 7c084...f93

Det er ikke sånn ordtaket er. Nei noen er jo det å være syk en lidenskap så det er ikke alle som kan, men for de fleste handler det om å finne verktøy til å fungere. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke sånn ordtaket er. Nei noen er jo det å være syk en lidenskap så det er ikke alle som kan, men for de fleste handler det om å finne verktøy til å fungere. 

Anonymkode: d0096...20d

Tror du har ett naivt syn på sykdom.

Anonymkode: 7c084...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke sånn ordtaket er. Nei noen er jo det å være syk en lidenskap så det er ikke alle som kan, men for de fleste handler det om å finne verktøy til å fungere. 

Anonymkode: d0096...20d

Det er mer innviklet enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du har ett naivt syn på sykdom.

Anonymkode: 7c084...f93

 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det er mer innviklet enn som så. 

Javel? Ok la oss si at et menneske har mistet et barn i 9 enende måned for et eksempel. I tilegg til dette vært vitne til er sucid  pluss selv vært alvorlig syk så har du to mennesker som har opplevd det samme. Den ene reiser seg og den andre ender opp som uføretrygdet og at livet er urettferdig. Her kommer det an på hvordan du ser livet. Eller er dette også naivt? 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

Javel? Ok la oss si at et menneske har mistet et barn i 9 enende måned for et eksempel. I tilegg til dette vært vitne til er sucid  pluss selv vært alvorlig syk så har du to mennesker som har opplevd det samme. Den ene reiser seg og den andre ender opp som uføretrygdet og at livet er urettferdig. Her kommer det an på hvordan du ser livet. Eller er dette også naivt? 

Anonymkode: d0096...20d

At folk er forskjellige og tar ting på forskjellige måter er ikke noe nytt, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Javel? Ok la oss si at et menneske har mistet et barn i 9 enende måned for et eksempel. I tilegg til dette vært vitne til er sucid  pluss selv vært alvorlig syk så har du to mennesker som har opplevd det samme. Den ene reiser seg og den andre ender opp som uføretrygdet og at livet er urettferdig. Her kommer det an på hvordan du ser livet. Eller er dette også naivt? 

Anonymkode: d0096...20d

Min bror havnet i frontkollisjon og datteren hans på fem år døde momentant.  Sønnen som da var åtte år har sittet i rullestol siden.  Han var nylig skilt fra barnas mor.  Han har reist seg utenpå og er gift med en fantastisk dame i dag.  Men, livet to en u-vinkel den dagen og blir aldri det samme igjen.  Sønnen hans er uføretrygdet.  Synes du det er rart?  Skal man sammenligne han med alle andre i rullestol, eller andre som har ligget og skreket inne i en bil ved siden av sin døde søster?

Det er mye mer komplisert enn hvordan man ser på livet.  Det vet både den som reiser seg, og den som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Denne tankegangen hjelper ikke alltid. Jeg fikk dårlig samvittighet av å ha det vondt pga det. Det er alltid noen som har det verre på noen områder. 
Så da jeg var som mest deprimert hadde jeg nesten dårlig samvittighet som strebde etter å ha det bedre, og ikke stodopp hver dag og feiret med en flaske champagne for at jeg hadde føtter å gå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

Min bror havnet i frontkollisjon og datteren hans på fem år døde momentant.  Sønnen som da var åtte år har sittet i rullestol siden.  Han var nylig skilt fra barnas mor.  Han har reist seg utenpå og er gift med en fantastisk dame i dag.  Men, livet to en u-vinkel den dagen og blir aldri det samme igjen.  Sønnen hans er uføretrygdet.  Synes du det er rart?  Skal man sammenligne han med alle andre i rullestol, eller andre som har ligget og skreket inne i en bil ved siden av sin døde søster?

Det er mye mer komplisert enn hvordan man ser på livet.  Det vet både den som reiser seg, og den som ikke gjør det.

Ja jeg vet ikke. Folk er forskjellig men i mange tilfeller kan man ta seg sammen. Det finnes alltid noen som har det verre. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Denne tankegangen hjelper ikke alltid. Jeg fikk dårlig samvittighet av å ha det vondt pga det. Det er alltid noen som har det verre på noen områder. 
Så da jeg var som mest deprimert hadde jeg nesten dårlig samvittighet som strebde etter å ha det bedre, og ikke stodopp hver dag og feiret med en flaske champagne for at jeg hadde føtter å gå på..

Ok! 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (3 timer siden):

At folk er forskjellige og tar ting på forskjellige måter er ikke noe nytt, sånn er det bare. 

Joda det er det men jeg synes likevel ikke mer synd i noen som har mistet bestemoren sin eller moren sin i naturlig avgang som noen som har sett en yngre person forsvinne. Jeg tenker alltid det er perspektiver. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja jeg vet ikke. Folk er forskjellig men i mange tilfeller kan man ta seg sammen. Det finnes alltid noen som har det verre. 

Anonymkode: d0096...20d

Nå får du gi deg.  Å si til mennesker at de skal ta seg sammen er noe av det dummeste jeg hører.  Og hva vet du om noen har det verre og hvem har det verst.  Pass deg for hva du bruker tastaturet ditt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (7 minutter siden):

Nå får du gi deg.  Å si til mennesker at de skal ta seg sammen er noe av det dummeste jeg hører.  Og hva vet du om noen har det verre og hvem har det verst.  Pass deg for hva du bruker tastaturet ditt til.

Oi. Jeg trodde ikke noen skulle bli sure for dette… da beklager jeg😳 trodde det var lov å ha egne meninger 😳 men da @Admin kan du slette? Jeg passer ikke inn her inne..

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvem du sikter til. Er det noen som sier at de er offer,  eller er det et inntrykk du får av dem? 

Jeg vil si noe om det med ressurser,  for akkurat det skjønner jeg. Når noen strever med ting så brukes det mye krefter, og de andre resursene blir litt borte i det. Jeg kan se at et menneske har store ressurser og evner,  men når de er nede så klarer de ikke se dem eller ta de fram. Det hjelper heller ikke i de tilfellene å si "men du er jo smart" "du har jo god selvinnsikt" "du kan jo mye" og sånne ting. Selv om det er ment som oppmuntring,  så blir det bare enda et krav om å gjøre mer. Har de nok med å holde seg flytende, så ikke krev at de svømmer 1000-metern liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke polarisere diskusjonen. Sannheten ligger nok et sted i mellom.

Men en historie fra mitt liv: Jeg ble oppdratt litt som dette: «Hvis noen ikke liker deg, gå i deg selv og forbedre deg. Det er ditt ansvar å få gode karakterer, utdannelse, jobb og venner.» osv.. man ser forhåpentligvis poenget.

Jeg har en kompis fra barndommen. Han ble dullet og dallet med hele tiden. Folk var dumme hvis de ikke likte han. Læreren var en idiot som ga han dårlige karakterer. Osv osv

I dag har jeg en OK jobb og han er på AAP

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvem du sikter til. Er det noen som sier at de er offer,  eller er det et inntrykk du får av dem? 

Jeg vil si noe om det med ressurser,  for akkurat det skjønner jeg. Når noen strever med ting så brukes det mye krefter, og de andre resursene blir litt borte i det. Jeg kan se at et menneske har store ressurser og evner,  men når de er nede så klarer de ikke se dem eller ta de fram. Det hjelper heller ikke i de tilfellene å si "men du er jo smart" "du har jo god selvinnsikt" "du kan jo mye" og sånne ting. Selv om det er ment som oppmuntring,  så blir det bare enda et krav om å gjøre mer. Har de nok med å holde seg flytende, så ikke krev at de svømmer 1000-metern liksom. 

Jeg snakker generelt men jeg ja synes det er ofte folk som skriver de er offer når besteforeldrene på 80 år dør så sammenligne er de at de vet hva sorg er fordi de sammenligner sorgen med å miste noen i sucid eller f.eks miste noen i sucid. Men jeg tror ikke poenget mitt kommer frem. 

Anonymkode: d0096...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...