Gå til innhold

Noe å sove på?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke skummelt og det er ikke farlig. Legen har vurdert det er nødvendig og siden du tåler imovane går det nok helt fint med stilnoct. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Tror du det? Er bare redd jeg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg har hallisunert av Imovane, og det er ikke slik at det har vart hele natten. Og jeg har forstått at jeg har hallosunert så det har ikke vært skummelt. 

Det er langt fra sikkert at du vil få en slik bivirkning på stilnoct, men i tilfelle er det greit å vite så du er klar over hva som skjer og at det ikke er farlig. 

Ok. Liker ikke hallusinasjoner og sånt lenger, er jo derfor jeg tar risperdal. 

Og jeg liker ikke tanken på å føle meg dopa, jeg er rar nok fra før. Nei ikke sikkert jeg får bivirkninger men tenker jo på det nå og er redd for det, jeg er veldig var for ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Ok det var betryggende men tror ikke jeg tør å ta det, jeg liker ikke å hallusinere for jeg blir så redd. Er redd for det da, men hvis det er delestrek kunne jeg jo delt den. Det vet jeg ikke. Så du merket det ikke? Men fikk du sove? Du ble ikke dopa? 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt den. 
Jeg ble ikke dopa nei og fikk heller ikke sove mer enn når jeg ikke tok den. Fikk ingen hallusinasjoner eller rare tanker. Det betyr jo ikke at du ikke kan få det, men sjansen er også stor for at du ikke merker noe. 
Om det å ta en halv er mer betryggende for deg så gjør du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Tror du det? Er bare redd jeg nå. 

Jeg tror det går fint ja. Hvis du ikke får sove og må ha hjelp så er det nødvendig. Det er ikke bra å gå uten søvn heller, det i seg selv kan jo og gi hallusinasjoner. Ta en halv hvis det er dele strek. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt den. 
Jeg ble ikke dopa nei og fikk heller ikke sove mer enn når jeg ikke tok den. Fikk ingen hallusinasjoner eller rare tanker. Det betyr jo ikke at du ikke kan få det, men sjansen er også stor for at du ikke merker noe. 
Om det å ta en halv er mer betryggende for deg så gjør du det. 

Får tenke på om jeg skal ta en halv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det går fint ja. Hvis du ikke får sove og må ha hjelp så er det nødvendig. Det er ikke bra å gå uten søvn heller, det i seg selv kan jo og gi hallusinasjoner. Ta en halv hvis det er dele strek. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Ok. Får se om det er delestrek og tenke på det, trodde det var en bra medisin jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Får se om det er delestrek og tenke på det, trodde det var en bra medisin jeg. 

Det er det. Du får sove og det er jo derfor du har fått den. Du vil bli trøtt, trøttere også sovner du. Det gjør vi jo alle med eller uten hjelp når vi legger oss. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det. Du får sove og det er jo derfor du har fått den. Du vil bli trøtt, trøttere også sovner du. Det gjør vi jo alle med eller uten hjelp når vi legger oss. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Ok. Det var delestrek på, ja jeg vil jo sove. Men det er tanken på hallusinasjoner, hvis det er en vanlig bivirkning forstår jeg ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok. Det var delestrek på, ja jeg vil jo sove. Men det er tanken på hallusinasjoner, hvis det er en vanlig bivirkning forstår jeg ingenting. 

Det skal du ikke henge deg opp i. Er du redd bivirkninger er det det på alle medisiner. Ikke les på det, da fremkaller du unødvendig angst. At noen få for de betyr ikke at du får det. Fortell mannen din at du har tatt tabletten når du har gjort det, så kan det skape en trygghet for deg. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal du ikke henge deg opp i. Er du redd bivirkninger er det det på alle medisiner. Ikke les på det, da fremkaller du unødvendig angst. At noen få for de betyr ikke at du får det. Fortell mannen din at du har tatt tabletten når du har gjort det, så kan det skape en trygghet for deg. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Ja det er jo ikke sikkert jeg får bivirkninger i det hele tatt, det er bare tanken på det og jeg kommer til å kjenne etter. Må nesten snakke med sykepleieren om det igjen tror jeg, ble veldig usikker. Mannen sover ikke ved siden av meg, hadde trengt det nå. Men jeg snorker og det gjør han og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo ikke sikkert jeg får bivirkninger i det hele tatt, det er bare tanken på det og jeg kommer til å kjenne etter. Må nesten snakke med sykepleieren om det igjen tror jeg, ble veldig usikker. Mannen sover ikke ved siden av meg, hadde trengt det nå. Men jeg snorker og det gjør han og. 

Du må kjenne etter men en halv en kan hjelpe deg til å kjenne hvordan den virke på deg. Jeg tror du engster deg for mye for dette også får du angst av det. Om han sover ved siden av deg eller ikke går fint, men du kunne fortalt han at du hadde tatt den. Og evt bedt han vekke deg etter to timer hvis du er urolig? 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må kjenne etter men en halv en kan hjelpe deg til å kjenne hvordan den virke på deg. Jeg tror du engster deg for mye for dette også får du angst av det. Om han sover ved siden av deg eller ikke går fint, men du kunne fortalt han at du hadde tatt den. Og evt bedt han vekke deg etter to timer hvis du er urolig? 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Ja får se, skal legge meg snart. Tror ikke mannen vil ta på seg det. Får bare se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja får se, skal legge meg snart. Tror ikke mannen vil ta på seg det. Får bare se. 

Masse lykke til. Alle trenger søvn❤️

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Masse lykke til. Alle trenger søvn❤️

Anonymkode: 16cf2...f9f

Takk ❤️ Ja tenkte endelig skal jeg få sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Takk ❤️ Ja tenkte endelig skal jeg få sove....

Da stoler du på at legen vil deg vel. (Som sagt alle må ha hjelp av og til) 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da stoler du på at legen vil deg vel. (Som sagt alle må ha hjelp av og til) 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Ja jeg vil jo stole på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Angrer på at jeg ikke tok,får ta i morgen.

Jeg tror du må velge - enten ta og tenke at det som måtte komme av bivirkninger bare får komme eller la være. Er jeg for stresset når jeg tar innsovningstbl, virker de ikke. 
 

Jeg bruker veldig lite og stort sett for å akkurat holde ut jobb og for ikke ødelegge ferieturer eller viktige begivenheter. Så mitt råd er at du ikke bruker de for ofte, slik at du holder på effekten. 
 

Jeg opplever bivirkninger i form av mareritt både med Imovane og Stilnoct. Som regel natten etter bruk el samme natt etter lang oppvåkning. Jeg kjenner meg ikke igjen i de kraftige hallusinasjonene som beskrives over her. Jeg mistenker også at jeg kan bli mer grinete og nedfor dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...