Gå til innhold

Noe å sove på?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Går du ikke på antipsykotisk? Fa vil du ikke hallusinere av stilnoct. Du kan vente deg det samme som på imovane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (43 minutter siden):

Går du ikke på antipsykotisk? Fa vil du ikke hallusinere av stilnoct. Du kan vente deg det samme som på imovane.

Åjaa det er vel derfor jeg ikke hallisunerer på Imovane lenger fordi jeg går på Abilify? Jeg har hallisunert på Truxal, men komboen ble vel nyttig. Har jo mistet kontakt med universet også så kanskje det er en antipsykotisk virkning selv om dosen er lav. 

Men da kan man konkludere med at du sikkert er beskyttet fra det stjernestøv siden du går på antipsykotisk. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja antipsykotisk fjerner hallusinasjonene fra innsovningspiller hos meg også

var ganske rart før jeg fikk AP. Så meg i speilet og så at jeg hadde langt svart hår med rosa striper, at jeg så ut som en slags heks. Kunne dra fingrene mellom håret 

og plakatene jeg hadde på rommet ble liksom levende 

var IKKE REDD. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (12 minutter siden):

Ja antipsykotisk fjerner hallusinasjonene fra innsovningspiller hos meg også

var ganske rart før jeg fikk AP. Så meg i speilet og så at jeg hadde langt svart hår med rosa striper, at jeg så ut som en slags heks. Kunne dra fingrene mellom håret 

og plakatene jeg hadde på rommet ble liksom levende 

var IKKE REDD. 
 

Jeg var heller ikke redd selv om jeg så mye forskjellig. Har også hallisunert av andre årsaker og da har jeg vært redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg var heller ikke redd selv om jeg så mye forskjellig. Har også hallisunert av andre årsaker og da har jeg vært redd. 

Ja jeg fikk enorm angst da jeg hørte stemmer skrike navnet mitt f eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk hallusinasjoner og lykkerus av stilnoct før. Nå går jeg på to ap og denne bivirkningen er heldigvis borte.

Anonymkode: 093f1...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (10 timer siden):

Kan du ikke prøve med en halv?  Jeg sovner på det.

Kan jo prøve i kveld, tok penergan i tilegg til seroquel og vival i natt så var bare oppe en gang. Hvor bra det er vet jeg ikke, følte jeg fikk pustebesvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (4 timer siden):

Jeg tror du må velge - enten ta og tenke at det som måtte komme av bivirkninger bare får komme eller la være. Er jeg for stresset når jeg tar innsovningstbl, virker de ikke. 
 

Jeg bruker veldig lite og stort sett for å akkurat holde ut jobb og for ikke ødelegge ferieturer eller viktige begivenheter. Så mitt råd er at du ikke bruker de for ofte, slik at du holder på effekten. 
 

Jeg opplever bivirkninger i form av mareritt både med Imovane og Stilnoct. Som regel natten etter bruk el samme natt etter lang oppvåkning. Jeg kjenner meg ikke igjen i de kraftige hallusinasjonene som beskrives over her. Jeg mistenker også at jeg kan bli mer grinete og nedfor dagen etter. 

Får se om jeg tør i kveld. 

Hadde bare tenk å bruke dem til seroquel virker igjen. 

Godt du ikke får hallusinasjoner da, er det jeg er redd for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Går du ikke på antipsykotisk? Fa vil du ikke hallusinere av stilnoct. Du kan vente deg det samme som på imovane.

Jo gjør det, det var godt å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren skrev jeg måtte høre på psykiateren som kjenner meg, får gjøre det da men tror jeg tar en halv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke farlig å ta 1/2 Stilnoct når du legger deg. Du blir trøtt og sovner, det går fint, det tror jeg.  Har tatt Stilnoct i flere år jeg, 10 mg om kvelden. Blir trøtt og sovner. Men jeg veksler innimellom med annen sovemedisin, så den ikke slutter å ha effekt. Og tar ikke hver natt. 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 16.2.2023 den 7.17):

Tar opp til 100 mg seroquel og 10 mg vival men det hjelper jo ikke, sliter veldig med søvnen nå. Har spurt om jeg kan få prøve stilnoct i en periode, får se. Kunne det ha hjulpet? Noe annet som hjelper? 

Være i aktivitet på dagtid slik at man blir trøtt om kvelden og stresse ned, gjøre rolige hjernedøde aktiviteter på kveldstid. 

Var du meningen du skulle kombinere seroquel, vival og stillnoct? Eller tar du stillnoct i stedet for vival? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (12 minutter siden):

Være i aktivitet på dagtid slik at man blir trøtt om kvelden og stresse ned, gjøre rolige hjernedøde aktiviteter på kveldstid. 

Var du meningen du skulle kombinere seroquel, vival og stillnoct? Eller tar du stillnoct i stedet for vival? 

Har nå vært i litt aktivitet, strøket gardiner til sønnen sin leilighet. 

Skulle bare ta stilnoct, tror jeg tør å prøve i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (3 timer siden):

Det er da ikke farlig å ta 1/2 Stilnoct når du legger deg. Du blir trøtt og sovner, det går fint, det tror jeg.  Har tatt Stilnoct i flere år jeg, 10 mg om kvelden. Blir trøtt og sovner. Men jeg veksler innimellom med annen sovemedisin, så den ikke slutter å ha effekt. Og tar ikke hver natt. 

Ok får prøve med en halv først, tror du det holder? Skulle jo ta 10 mg, er betryggende å lese at det går bra for deg og at du har tatt det lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (35 minutter siden):

Ok får prøve med en halv først, tror du det holder? Skulle jo ta 10 mg, er betryggende å lese at det går bra for deg og at du har tatt det lenge. 

Ta en hel, så får du forhåpentligvis virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 minutt siden):

Ta en hel, så får du forhåpentligvis virkning. 

Ok får prøve meg på det da, det er jo sove jeg skal. Er bare redd for å få dopa følelse, liker ikke å være dopa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Ok får prøve meg på det da, det er jo sove jeg skal. Er bare redd for å få dopa følelse, liker ikke å være dopa. 

Du blir jo ikke dopet? Du blir trøtt på samme måte som imovane. 

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...