AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 Del Skrevet 17. februar 2023 Når jeg reiser alene er jeg alltid skikkelig nervøs og blir nesten fysisk dårlig. Sliter til og med ekstra med å sove og spise osv. Nå skal jeg besøke venninnen min neste helg. Er en 8 timers busstur (jeg tør ikke ta fly) og 1 time med tog. Og jeg er skikkelig nervøs for å komme for sent, ikke finne frem osv. Som sagt er jeg for redd for å ta fly og tog har jeg bare tatt noen veldig få ganger. Det gjør det hele en del verre. Hun bor utenfor Oslo og jeg er så nervøs fordi jeg synes Oslo er så stort og vanskelig å finne frem i. Bor i en pitteliten by selv. Noen som har noen erfaringer med hva jeg kan gjøre for å unngå å gruble så mye over det? Hadde vert fint om jeg hadde kunnet levd som normalt frem til dagen jeg skal reise og ikke bare gått rundt å gruet meg, sett for meg verste tenkelige scenarioet osv osv. Anonymkode: e9f37...0c6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471283-gruer-meg-slik-til-%C3%A5-bes%C3%B8ke-venninnen-min-neste-helg-hvordan-kan-jeg-unng%C3%A5-gruble-s%C3%A5-mye-over-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. februar 2023 Del Skrevet 17. februar 2023 Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å være godt forberedt og ha god tid. Det hjelper i hvert fall ikke noe å være utslitt på forhånd. Neste helg slutter vinterferien i store deler av Østlandet, samtidig som den starter bl.a. på Vestlandet. Så det kommer til å være mange som flytter på seg, både reisevante og folk som gruer seg litt. Hvis det ender med at du må spørre noen, kan du være sikker på at du ikke er den eneste som lurer på noe på f.eks. Oslo S eller bussterminalen den helgen. Hvis det er noe du lurer på angående å finne fram i Oslo, er vi mange her som kan hjelpe deg. Men da må du røpe hvordan du kommer hit og hvor du skal. Fordelen med tog og buss er at det som regel finnes et alternativ (slik at du kan ta "neste") hvis det skjer noe uforutsett. Det er ikke som med fly, der neste mulighet kan være langt fram i tid. I høst skulle jeg ta et tog som brøt sammen før det kom til Oslo S der jeg skulle gå på, da måtte jeg finne en alternativ avgang i løpet av kort tid. Jeg måtte betale litt ekstra, men det ordnet seg raskt ved hjelp av "krisepersonalet" på stasjonen. Tog er et hyggelig transportmiddel, jeg skal selv ta tog i mange timer i uka som kommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471283-gruer-meg-slik-til-%C3%A5-bes%C3%B8ke-venninnen-min-neste-helg-hvordan-kan-jeg-unng%C3%A5-gruble-s%C3%A5-mye-over-det/#findComment-4148431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.