Gå til innhold

Er det sannsynlig at ytre, brå belastninger kan utløse

Anbefalte innlegg

nye bipolare (schizoaffektive) episoder? Mye hender på hjemmebane nå, og jeg føler meg dårlig. Så blir jo spørsmålet jeg stiller meg: Skyldes det de ytre omstendighetene (som jo vil være naturlig), eller er det en ny episode som har begynt? Og hvis det er en ny episode, er det da sannsynlig at det er de ytre faktorene som har utløst det? 

Hvordan bli klok på det?

Fortsetter under...

Mtp bipolare episoder så opplever jeg at ytre omstendigheter er med på å trigge episoder. Derfor det er viktig med en viss livsstil og sånne type tiltak. 

Vet ikke hvordan dårlig du er, men har du en plan for hva du gjør nå? 

Glitter skrev (13 minutter siden):

Mtp bipolare episoder så opplever jeg at ytre omstendigheter er med på å trigge episoder. Derfor det er viktig med en viss livsstil og sånne type tiltak. 

Vet ikke hvordan dårlig du er, men har du en plan for hva du gjør nå? 

Takk for svar. Ja, ytre ting har utløst episoder tidligere, men episodene har også kommet helt av seg selv/ut av det blå. 

Jeg er ustabil, føles som en blandet episode, men er litt usikker fremdeles. Det kan jo bare være en naturlig reaksjon på det som skjer hjemme nå. 

Jeg har foreløpig mestret det ved å være litt ute i frisk luft, ta meg en kjøretur, og trøkke i meg fy-mat... Jeg har en tendens til å trøstespise generelt, og det lover jo ikke godt mtp min ønskede vektnedgang. På den annen side er vel vekta det siste jeg skal bekymre meg for nå.

Tillegg: Nei, har ingen plan for hva jeg skal gjøre nå, bortsett fra å kanskje ringe behandler i morgen. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Ja, ytre ting har utløst episoder tidligere, men episodene har også kommet helt av seg selv/ut av det blå. 

Jeg er ustabil, føles som en blandet episode, men er litt usikker fremdeles. Det kan jo bare være en naturlig reaksjon på det som skjer hjemme nå. 

Jeg har foreløpig mestret det ved å være litt ute i frisk luft, ta meg en kjøretur, og trøkke i meg fy-mat... Jeg har en tendens til å trøstespise generelt, og det lover jo ikke godt mtp min ønskede vektnedgang. På den annen side er vel vekta det siste jeg skal bekymre meg for nå.

Tillegg: Nei, har ingen plan for hva jeg skal gjøre nå, bortsett fra å kanskje ringe behandler i morgen. 

Uansett om det viser seg å være en episode eller ei, så har du jo det dårlig. 

Skjønner godt den med trøstespising. Sånt gjør jeg også. Vil det hjelpe å tenke at omsorg er å gi kroppen det den trenger og ikke nødvendigvis det den craver? Ikke lett å tenke sånn da. 

Bra du tenker på å ringe behandler. Kanskje behandler kan hjelpe deg med å få inn mer hjelp i situasjonen din. Argumentere for at det handler om din helse også. Så det blir lettere for deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...